Het dochtertje van een vriendin is gisteren, ook nog op haar verjaardag, gevallen en heeft haar onderbeen gebroken. Het is natuurlijk gegipst. Nu is het zo dat zodra ze ook maar een beetje beweegt ze het uitschreeuwt van de pijn en dan ook echt gaat trillen van de pijn. Weet iemand of dit mag of dat ik mijn vriendin moet overtuigenen dat ze het ziekenhuis moet bellen.
Wat is er mis om even een dokter te bellen of een hap? Ik denk niet dat hier iemand hier zinnigs over kan zeggen eerlijk gezegd. Als ik zou zien dat een van mijn familieleden of vrienden zo'n pijn heeft groot of klein zou ik persoonlijk bij de EHBO zitten.
Mijn dochter had pas ook haar onderbeen gebroken en zodra het gios erim zat was het klaar met de pijn. Een paar uur later probeerde ze zelfs al te lopen. Ik zou de huisartsenpost bellen want mijns inziens is dit niet normaal. Misschien had de breuk gezet moeten worden of zit het gips te los.
Ik dacht ook dat het gips misschien wat los zit. Normaal gesproken moet gips zoveel steun geven dat er geen pijn bij bewegen is. Ik zou dus bellen.
@nic ik zou zelf ook allang gebeld hebben als het mijn kind zou zijn. Vriendin is wat dat betreft wat uhmm langzaam. Ik wilde gewoon even peilen wat jullie ervan dachten en proberen haar te overtuigen om te bellen.
Ik zou echt wel bellen! Mijn ervaring is ook dat de pijn weg is als het gips er om zit. Het uitgillen van de pijn is echt niet normaal
Echt wel eventjes bellen. Als het niet goed zit dan heeft het beentje en de botbreuk dus speling en kan omgelovelijk veel pijn doen!
Wij kunnen hier niet over oordelen je was er bij. Wel is het zo denk ik dat de moeder het kind het beste kent. Misschien wil ze het even aan kijken. Wanneer heeft ze gips gekregen. ? En als je je zorgen maakt geef de moeder deze opties van misschien zit het te strak te los. Op een vragende manier en kijken hoe ze dan reageert.? Hoe oud is het kindje? Wil ook jou niet veroordelen hoor. Ze zijn er mee naar de dokter geweest dus laks vind ik dan een te groot woord. Langzaam is vertaald naar laks.
Ik heb zelf in het gips gezeten en daar was VAN MIJN KANT uit wat mis mee gegaan en heb de richtlijnen niet goed genoeg opgevolgd (verhuizing, uitgegleden in de badkamer, vocht bij gekomen, op moeten lopen, etc.) en daarbij is het verschoven en nooit echt goed geheeld. Ik hoop dat de moeder van het kindje zich realiseert dat het in 1x goed moet gaan OF dat ze over een jaar, misschien twee jaar, het opnieuw gebroken en recht gezet moet worden vanwege de pijnklachten die anders zouden kunnen ontstaan. Ik zou het dus laten checken; liever 1x te vaak, dan 1x te weinig.
Ze moet iig pijnstilling krijgen. Verder doet het echt pijn de eerste dagen. Maar wanneer er twijfels zijn of t gips wel goed zit dan kan bellen met de gipskamer geen kwaad.