Vlekken uit wit tapijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Pfff, ik erger me dood. Woon nu bijna een jaar in mijn huis en heb toen een mooi wit tapijt gekocht. Staat hartstikke leuk en ben er heel blij mee. Maar goed, wit is natuurlijk zo besmettelijk als wat. Helemaal met een rondkruipende kwijlend jongentje van 8 maand:). Er zitten nu dus allemaal vlekken in mijn tapijt. Ik heb al meerdere malen geprobeerd op handen en knieeen de vlekken eruit te boenen met een soort spulletje dat je ook voor het reinigen van tapijten kan gebruiken, maar ik zie helaas niet echt resultaat.:(

Iemand misschien de gouden tip?

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Misschien met zout en water proberen.. Gewoon wat zout en water op je tapijt en dan wegwrijven met een nat doekje..

heb het ook alleen maar gehoord..

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    In elk geval proberen om metéén na het morsen op te kuisen, ingedroogde vlekken zijn hel.
    Ook een gouden regel; nooit warm water gebruiken.

Wat mijn ervaring is; in plaats van al die speciale producten werkt gewoon vaatwasmiddel (ja! :) ) het beste... goede kwak vaatwasmiddel op een sponsje met koud water en schrobben maar.
    Waspoeder is ook niet slecht... maar dan maak je de vlek eerst nat met water, leg je er een hoopje waspoeder op, laat je't een uur of 2 intrekken en schrob je het daarna weg.
    Risico is wel dat je dan met vlekken zit die lichter zijn dan de rest van je tapijt... omdat die dan helemaal schoon zijn natuurlijk.

Of je huurt ééns om de zoveel tijd een industriële tapijtreiniger... maar dat is wel duur he.

Liefs

Deel Deze Pagina