Twijfels twijfels. Iemand met inductie? Ik dacht dat wokken op inductie niet altijd even goed gaat maar misschien is dat inmiddels verbeterd? Voordelen van inductie voor mij: Word niet heet (veilig) Makkelijk schoon te houden (voor mij heel belangrijk ) Maar valt er dus op te wokken? Wat zijn jullie ervaringen met inductie koken? Ben erg benieuwd.
Waarom zou je niet kunnen wokken volgens jou? Je pan word op inductie ook gewoon heet dus het kan gewoon.
Ik vind gas zo irritant en veel meer werk om schoon te maken. Heb een aantal jaar gas gehad. Nu inductie en ik ben er zo blij mee! Ik heb nog nooit gehad dat ik iets niet kon maken hoor.
Bij stroomstoring is het wel heel handig dat je toch nog een warmtebron hebt die het doet. Daarbij is gas milieuvriendelijker dus ik zou voor gas gaan.
Ik had inductie (vorige huis) en ben terug gegaan naar gas, vind ik veel fijner koken. Maar op inductie kan ook alles hoor, het is wel even wennen. En ik heb een zwart glazen plaat, waar mijn gasbranders in zitten, de rest is er allemaal af te halen, dus pssst psst en net zo makkelijk schoon te maken.
Wij hadden in ons vorige huis gas dat was ik altijd gewend dus toen we verhuisden naar een huis met inductie moest ik wel wennen. Maar nu wil iK niks anders meer. Kook er alles op en het schoonmaken is zo makkelijk. Het was zeker wennen in het begin maar als we ooit een huis kopen dan wil ik inductie in de keuken.
Ik vind het heerlijk! Makkelijk schoon te houden, snel warm! Gas vind ik zo'n gedoe. Nou woon ik wel in een appartement en mogen wij geen gas dus dat scheelt ook
Absoluut gas, ik heb een tijd inductie gehad, nooit aan kunnen wennen. Gas kookt gewoon fijner (als je het mij vraagt).
Sinds we in het nieuwe huis wonen hebben we inductie. Geen problemen mee en ik wok best veel.. Ik vind het erg prettig, vooral ivm schoonmaken idd.
Mwah, over het milieuaspect valt heel veel te zeggen, dat zou ik niet laten meewegen in je overwegingen.
Hier ook in het nieuwe huis inductie. Eerste keer even wennen, hij is zo snel! Maar gaat super hoor. Ook wokken
Hier in dit huis zat er in de keuken als inductie en ik vind er niks aan, zou graag terug gaan naar gas maar helaas zit hier geen gasaansluiting in de keuken Ja je kan alles erop klaarmaken maar toch werkt het heel anders.
Ik heb ook interesse in inductie en ben blij met dit topic Meiden die inductie echt niets vinden, wat is daar de reden dan van? Er wordt gezegd dat het heel veel lijkt op koken op gas? Het is toch meteen heet en meteen weer koud als je het uitzet?
Wij hebben inductie en ik vind het erg fijn. Het komt in de buurt van gas,maar het is geen gas. Liefst zouden wij dat weer hebben (kan hier niet ivm stadsverwarming). Maar echt goed wokken doe je op een wokbrander... Het is makkelijk schoon te maken, veilig, reageert snel, echt fijn! Nadeel is dat het duur is, pannen zijn duurder daarvoor.
Gas, tenzij je heel voorzichtig bent, de inductiekookplaat van mijn ouders is al 4 keer kapot gegaan. Stukjes eraf door een lepel, scheur in de plaat doordat mijn oudste een pan er te hard op neerzette en de laatste keer deden 2 platen het niet meer, dit alles binnen 3 jaar.