Normaal wel ja, maar mijn dochter heeft vorig jaar een ernstig ongeluk gehad en is nog steeds aan het revalideren. Dus....
@ Klaartje....het wegvallen van me ABW heeft daar inderdaad niks mee te maken. Dat is gebeurd omdat mijn vriend werkt. Ik bedoel het feit dat ik opeens niet meer arbeidsongeschikt zou zijn alleen vanwege het wegvallen van me ABW, dat snap ik dus ff niet en me mw ook niet!
Ben bang dat ze daar weer niks mee doen.... Mijn allimentatie is nog nooit verhoogd! Ben al geschreiden sinds 1993. Mijn ex wist er tussenuit te komen. Is nooit meer geweest als E 93,41. (Begon met Fl 185,00) Hij is diverse malen verhuisd, van baan veranderd en getrouwd, maar er veranderde nooit iets. Raar! We wonen in een koophuis en heffingskorting heb ik wel, dus.... Toch bedankt!
ja dat snap ik inderdaad ook niet. zo zit je inderdaad wel weer met een sollicitatieplicht terwijl je lichamelijk daar niet toe in staat bent. mijn man heeft jaren bij het uwv gewerkt, dus die kent die systemen ook goed en hij snapte er ook al niks van. heb je al bezwaar aangetekend? lastig hoor, dit soort bureaucratische rompslomp. hoop dat je dochter snel hersteld trouwens, zijn allemaal geen leuke dingen om op zo'n jonge leeftijd mee te maken!
Waar en hoe kan ik daar bezwaar tegen aantekenen? Woon al sinds augustus 2005 samen. Kan ik nu nog steeds reclameren? Bedankt!
van welke instantie heb je het bericht gekregen dat zij vinden dat je weer arbeidsgeschikt bent? ik zou in eerste instantie daar dan ook een bezwaar naar toe sturen. ik zal mijn man eens vragen naar je verhaal te kijken, wellicht heeft die nog goede ideeen. nee heb je en ja kun je krijgen tenslotte. wellicht niet met terugwerkende kracht, maar wel weer voor in de toekomst.
@ Klaartje...ze hebben nooit gezegd dat ik nu weer arbeidsgeschikt ben. Maar het UWV zei dat ik geen recht heb op een of andere uitkering omdat mijn vriend werkt en ik mijn handicap pas kreeg toen ik 25 was. Raar toch! Ze verklaren me arbeidsongeschikt als ik een ABW krijg en als die stopt mag ik het zelf uitzoeken. Raar! Mijn mw van het Audiologisch Centrum vindt het ook vreemd! Alle werkgevers weigeren me aan te nemen vanwege mijn handicaps. Word er ziek van!
dat hebben ze van alle kanten raar aangepakt inderdaad. bureaucratie ten top, duidelijkheid is dan ver te zoeken.
Ze hoeft helemaal niet naar de rechter als de vader niet betaald. Ze kan de zaak gewoon uit handen geven aan het lbio. Er is al door de rechter bepaald dat moet worden bepaald, die beschikking kan gewoon door een deurwaarder ten uit voer worden gelegd door beslag ed. Daar is geen tussenkomst van een rechter voor nodig!
Alimentatie veranderd ook niet van rechtswege omdat iemand meer gaat verdienen. Er wordt een bedrag vastgesteld en als je meer wilt zul je er voor moeten procederen. En ja als je dat al hebt gedaan en toch is het niet gewijzigd dan zal de rechter toch hebben gevonden dat er niet behoefte is aan meer of dat je ex niet de draagkracht heeft voor meer.
ALS het idd door een rechter is bepaald, maar dat is niet altijd zo bij alimentatie. (In mijn geval niet dus...) En dan moet wel het kind die instantie inschakelen. Maargoed ik ga off-topic.
Zo off-topic is dat toch niet in dit topic? Goed voor de TS dat ze alle verschillen hier kan zien. Het is al zo ingewikkeld. Muus, succes ermee + nog de beste wensen voor jou. *dit was pas off-topic ..heb er gewoon geen ervaring mee*
Klopt... ging er door hoe het verhaal geschreven werd eigenlijk vanuit dat de alimentatie door de rechter bepaald is, terwijl TS dat helemaal niet gezegd heeft.
Het ging om haar inkomen en niet die van dochter, vandaar dat ik dacht; off-topic. In beide gevallen denk ik dat ze zullen moeten gaan werken zoals ieder ander als je niet kan rondkomen. Als je niet in aanmerking komt voor toeslagen of andere extra potjes van de overheid (welke dan ook), is het gezinsinkomen ruim boven de bijstandnorm en word je in NL geacht van rond te kunnen komen.
daar draait het nou juist om, dat kunnen ze beiden niet. verder zie ik nergens staan dat ze niet voor toeslagen en potjes in aanmerking komen. daarbij moet je maar weer net weten voor welk potje en welke korting, toeslag of wat dan ook je in aanmerking komt. volgens mij gaat het daar nou juist o.a. wel om.
Ik heb een hele pagina over het hoofd gezien, nu wel alles gelezen... Het gaat er dus om dat je bent gaan samenwonen? Als je dat niet gedaan had, had je nu nog bijstand gehad? Waar leefde je dan van vóór de bijstand? Was je toen nog wel arbeidgeschikt?
Ja, toen en nu arbeidsongeschikt. Het lijkt zo: Nu ze samenwoond en er dus andere inkomsten zijn, krijgt ze ineens geen enkele uitkering meer..? Toch?
Maar Muuske, als dit dezelfde partner is van de IVF behandelingen..dan woon je toch al heel lang met hem samen?