zwanger en hypermobiel, ervaringen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mar9, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik ben hypermobiel, dit wil zeggen dat er tussen je gewrichten wat meer ruimte zit. Ik heb hier vrij veel pijn en last van normaal gesproken.
    Heeft dit nog consequenties voor mijn zwangerschap? ik heb bijvoorbeeld weleens ergens gelezen dat je een verhoogde kans op bekkeninstabiliteit hebt, klopt dat, en kan het verder nog kwaad (of is het juist een voordeel met bevallen o.i.d.? :) )?

groetjes mar

2. Dana

Dana Niet meer actief

hoi,

ik ben ook hypermobiel en heb nergens extra last van gehad bij mijn vorige zwangerschap/bevalling. ook nu heb ik nergens extra last van.

het kan geloof ik wel dat je eerder BI hebt maar in mijn geval is het niet zo geweest gelukkig.

3. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    oké, wat fijn om te horen! hopen dat het bij mij ook allemaal meevalt!

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier ook hypermobiel. Heb wel BI gekregen rond de 20 weken maar eigenlijk hele lichte mate. De fysio verbaasd zich erover dat het zo weinig is. Want ben van nature behoorlijk instabiel maar daarom waarschijnlijk wel weer gewend om te compenseren

5. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    oké wat vervelend!
    Ik merk wel dat het rond m'n heupen verdacht vaak 'kraakt/knakt', laatste dagen veel meer als normaal. maar ik ben nu 4,5 week, de hormonen gieren wel door m'n lijf en m'n borsten enzo veranderen, maar zal m'n bekken nu al aan z'n verandering begonnen kunnen zijn? Lijkt me erg vroeg. Dus ik hou het er maar even op dat het iets anders is, haha!

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hmm hier wat minder positief ook hypermobiel en rond de 12 weken begon het al en met 15 weken zware BI... Verder nu ruim 10 maanden na bevalling nog steeds BI en rugklachten...

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook hypermobiel, maar heb tot op heden alleen bepaalde dagen last. Dan waggel ik als een eendje vanwege de pijn in mijn rug/billen. Een dag later kan het zo weer weg zijn.

Bij hypermobiliteit is de kracht van je spieren volgens mij ook van grote invloed. Je spieren moeten namelijk het e.e.a. bij elkaar houden. Uiteraard garantie tot de voordeur... ;)

8. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ook ik ben hypermobiel, dit uit zich voornamelijk in rugklachten. Ik had tot nu toe eigenlijk nog nergens last van maar nu krijg ik na inspanning (ik rijd nogsteeds paard) behoorlijk last van mijn onderrug (bekken?). Ik heb vrijdag een afspraak bij de fysio.

Zij had mij vooraf al wel gewaarschuwd dat ik door de hypermobiliteit, wanneer alle banden en spieren wat slapper worden weer wat meer last van mijn onderrug zal krijgen...

9. Lautje22

Lautje22 Actief lid

22 sep 2011
    366
    0
    0
    N-B
    Hier ook een hypermobiel persoon.
    Voor mijn zwangerschap had ik al regelmatig last van mijn knie en schouders.
    Nu ik zwanger ben merk ik dat ik veel meer rugklachten heb. Ik duik daarom 's avonds ook het liefste op tijd mijn bedje in bovenop mijn elektrische deken. Die warmte werkt goed!

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik ben ook hypermobiel en heb behoorlijke BI nu al. maar komt bij mij ook daardat me lichaam al een jaar zwanger is door kort opvlgende zwangerschappen. raad je aan om vooorrr de klachten naar de fysio of beter nog bekkentherapeut te gaan.

11. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier ook hypermobiel, en heel de zwangerschap eigenlijk geen last gehad. Rond de 34-35 weken kreeg ik wel last van mijn rug (waar het normaal ook als eerste uit zeg maar). Na de bevalling heb ik wel heel veel last gehad, flinke bekkeninstabiliteit en een bekkenbrace gedragen waardoor ik toch normaal kon lopen. Zonder zakte ik gewoon door mijn benen heen... Gelukkig kan ik nu weer zonder brace lopen en voelen mijn banden ook weer goed na de nodige fysiotherapie :)

12. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hier ook hypermobiel..Sinds een paar dagen week ik dat ik BI heb.
    Volgens de fysio wel het ideale vrouwenlijf om een kind te baren, haha..

13. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Dit zegt hij trouwens vanwege de lenigheid,..
    Ik moet donderdag weer terug, krijg oefeningen en anders door naar de bekkentherapeut..
    Ik krijg nog geen bekkenband, dan verslapt de boel nog meer..

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hier ook hypermobiel en veel last gehad. Met 13 weken begonnen de klachten echt vervelend te worden, toen vrij snel gestart met fysio (oefeningen en masseren van de SI gewrichten/bekken waar de klachten het ergst waren).
    Met 18 weken minder gaan werken, ik werk op een kdv en kon geen kinderen meer tillen, dat gaat dus niet op een babygroep.
    Uiteindelijk ben ik met 28 weken gestopt met werken.
    Meteen na de bevalling waren alle klachten verdwenen, onvoorstelbaar!

15. Mamma 2 Boys

Mamma 2 Boys Actief lid

23 jan 2006
    145
    0
    0
    Hier ook .......
    Inmiddels 3 mooie kinderen gekregen, alledrie verschillend :
    1) Alleen tot 12 weken rugklachten
    2) was een drama, tot 13 weken plat gelegen, Hernia ? BI ? we weten het nog steeds niet, wat het geweest is, hele zwangerschap last gehad.
    3) ( iets langere leeftijd tussen de kids ) ; Perfecte zwangerschap !!

16. stef02

stef02 Actief lid

22 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in de eerste zwangerschap vanaf 20weken moeten stoppen met werken. Nu 24 weken zwanger en al 21weken forse klachten. Ik kan niet zonder bekkenband.
    Na de bevalling van de eerste vrijwel meteen klachtenvrij. Hopelijk deze keer ook weer.

17. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Hier ook hypermobiel. En heb er toch ook echt flink last van. Flinke ischias en veel last van onderrug. Zit ook al vanaf 10 weken zwanger thuis. Heb een best fysiek zware baan, dus dat ging echt niet meer. Gelukkig krijgt mijn mannetje zorgverlof 2 dagen per week om met het huishouden te helpen enz.
    Ik doe wel aan yoga om toch iets te doen, maar dan wel alleen dat wat lukt en daar wordt ook rekening mee gehouden. En natuurlijk ook fysio, maar oefeningen helpen niet echt, dus krijg ik een massage.
    Ik hoop dat het voor jou mee gaat vallen natuurlijk, maar zoals je leest is t bij iedereen weer anders. Succes!

Deel Deze Pagina