maar staat de hele scooter op je dochters naam of alleen de verzekering? want je kreeg toch een brief van de verzekering?
als de scooter en de verzekering beide op je dochters naam staan, kun je er niet veel aan doen ben ik bang...volgens mij is het je eigen verantwoordelijkheid dat als jij je scooter verkoopt dat je regelt dat die word overgeschreven een vrijwaringsbewijs krijgt. je kan altijd de politie even bellen en dit navragen?
Geen idee! Brief was niet van verzekering, maar van instantie die checkt of een voertuig verzekerd is. (kom ff niet op de naam sorry! )
een scooter kan alleen overgedaan worden naar een andere (nieuwe) eigenaar als deze op het postkantoor is overgeschreven. Of je daar nou wel of niet het overschrijvingsbewijs van hebt maakt niet uit de scooter is dan niet meer verzekerd en op naam van je dochter.... maar wat is het dan voor brief geweest (en van welke instantie) die heb je neem ik aan in huis, daar die naar jouw huis toegestuurd is kun je toch kijken om welke instantie het gaat en wat er nou precies moet gebeuren? als je niet verzekerd bent en je maakt brokken, wordt er (uiteraard) niets uitbetaald, maar als jij zelf geen verzekering regelt, ben je dus ook niet verzekerd dus kan ik me niet voorstellen dat er een verzekeringsmaatschappij is die jou zomaar een "rekening" stuurt daar je dat zelf moet regelen.... is er wel een verzekering afgesloten en krijg je daar bericht van, van de verzekeringsmaatschappij zul je de kosten moeten betalen vanaf de dag dat de verzekering is ingegaan tot de dag dat deze van "naam" is gegaan, (dus naar overgegaan op de andere eigenaar).... lees eerst die brief eens goed door die je hebt ontvangen van die instantie die "checkt" of de scooter verzekerd is, wat er nou precies aan de hand is? tis trouwens moet ik zeggen voor het eerst dat ik het hoor dat je een brief krijgt van een (nog nader te noemen) instantie die checkt of je scooter wel verzekerd is... wij hebben een auto en mijn man heeft een scooter (al vanaf zijn 16e) en nog nooit een brief gehad van welke instantie dan ook die checkt of de scooter wel verzekerd was cq is....dat terwijl hij af en toe onverzekerd heeft gereden ..
Die scooter is niet van ons! Nooit geweest ook. Was van de vriend van me dochter. Deze heeft hem niet verkocht, maar geruild. Die ander heeft hem dus nooit over laten schrijven. Raar verhaal, weet het, maar is toch echt zo! Me dochter is alleen stom geweest om als goedheid de scooter "tijdelijk" op haar naam te laten zetten! Brief was van de RDW.
Aangifte doen, zit niks anders op.. Toch een beetje "eigen schuld dikke bult".. Ik bedoel.. Dat check je toch, dat het weer van je naam af gehaald wordt als het maar voor "tijdelijk" is? En waarom is het destijds dan niet op naam van stiefpapa gegaan? Ik vind het wel een beetje naief als ik eerlijk mag zijn.
nou ja blijkbaar staat (of stond) de scooter op haar naam ...neem ff contact op met rdw om dit te checken zij kunnen zo voor je nagaan van wanneer tot wanneer de scooter op iemands naam heeft gestaan...je krijgt dan de datums te horen (dus niet persoons gegevens).... en zo merk je dus gauw genoeg of (want je dochter weet wel wanneer de scooter op haar naam is gegaan) de scooter nog op haar naam staat of niet... succes
Ik zou de "vriend"van je dochter ook is om uitleg vragen! Neem aan dat hij iets te melden heeft, aangezien hij de scooter verkocht heeft en dus ook met je dochter de boel had moeten regelen....
Van wat? De scooter is niet eens van haar! PS: Probeer al sinds gistermorgen de RDW te bereiken, maar noppes! Zetten me tot 5 maal toe in de wacht. Grrrr.... Denk dat we straks toch maar ff langs de politie gaan. Misschien weten die raad! Of hebben tips! We weten immers niet eens waar die scooter nu is!
Hoi ben ik weer ff. Dit houd me erg bezig! Sorry! Die jongen met wie die vriend de scooter heeft geruild is toch ook fout geweest of niet? Hij beloofde de scooter over te laten schrijven, maar heeft dit verzaakt! Kunnen we hem misschien ergens op aanspreken? Hij heeft immers de zaak belazerd! (zo voel ik het tenminste) Oke mijn dochter was naief, maar wat wil je een tienermeid van 16. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Liefs Marjo
@ Meiden....werd net gebeld door de politie i.v.m. me email over die scooter. Ze willen het telefoonnummer van de knul met wie de vriend van me dochter die scooter heeft geruild. (die hem dus nu heeft waarschijnlijk) Daar willen ze mee gaan praten. Werkt die niet mee, dan moeten wij aangifte doen van ververduistering. Daarna gaan ze de vriend van me dochter aan de tand voelen over het hoe en wat. Vervelend allemaal, maar de enige manier om die scooter van me dochter's naam af te krijgen. Hoop dat het allemaal goedgaat! Liefs Marjo
Hoi vanavond met hubbie naar de wouten. Ben eens benieuwd hoe dit af gaat lopen! De vriend van me dochter zal wel aan de tand gevoeld gaan worden, want hier klopt duidelijk iets niet. Dat voelt een ieder aan he! Hij heeft geen tel.nr. of adres van die andere knul zegt hij. Weet wel waar die woont. Jaja.... Duimen! Liefs Marjo
Heb in een gesprek met mezelf! Hihi.... Houdt me ook erg bezig sorry! Helpt het van me af te schrijven! Liefs Marjo
@ Oke meiden....we zijn dus bij de politie geweest gister en we moeten het adres van die knul met wie de scooter is verruild (naar zeggen van haar vriend) achterhalen en bewijzen verzamelen. Maar haar vriend zegt geen adres/telefoonnummer meer te hebben. De politie heeft de tot nu toe gegeven informatie in de computer gezet zodat hun ervan weten. Ben eens benieud hoe dit verder zal gaan! Hoop dat het snel opgelost is! Liefs Marjo
bewijzen verzamelen? wat bedoel je daarmee? zien of die gast die brommer nog heeft en der foto's van trekken ofwa? nuja met andere woorden je moet de politie hun job doen dan vraag dan ook maar hun loon, belgie is geen supervb van politiewerk maar als ze hier een adres hebben van die persoon gaan ze der toch zelf achteraan hoo. en je zei in de vorige replys toch dat die vriend geen telefoonnummer had maar wel wist waar die woonde? of lees ik nu zo slecht