7,5 maand maar niet op de buik willen liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kleinukkie12, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinukkie12

6 sep 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine vrolijke meid is alweer 7,5maand. Ze doet het verder hardstikke goed echter wil ze echt niet op haar buik liggen. Ze begint vaak binnen 10 sec (regelmatig gelijk overstuur) te krijsen of soms zelfs gelijk. Heel af en toe houdt ze het wat langer vol. We proberen het meerdere malen per dag op bank, grond, aankleedkussen, box, voedingskussen zodat ze niet helemaal plat ligt. Afleiden met knuffels/speelgoed enz. Maar het helpt allemaal niks. We zijn vorige wk bij de fysio geweest maar die gaf eigenlijk ook alleen maar tips die we al dagelijks toepassen.Ook even laten huilen gaat al snelover in overstuur huilen dus dat werkt ook niet. Ze heeft vooral tot een half jaar last gehad van verborgen reflux maar dat gaat nu al stukken beter. Heb t gevoel dat t haar toch ergens nog niet lekker zit in haar maag/buik omdat ze vaak snel op een huilen zet.

Iemand nog tips of een kleine diehet op de buik ook niet leuk vind.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Rolt ze al zelf? Buikligging is inderdaad belangrijk, maar als het niet comfortabel voor haar is zou ik niet teveel pushen.

Ook ivm reflux: heb je alles opgehoogd bij het hoofdeinde waar ze op ligt? Buikligging, in combinatie met een opgehoogd hoofdeinde, is vaak veel comfortabeler voor kinderen met reflux en de voeding kan dan ook minder snel omhoog komen.

3. Kleinukkie12

6 sep 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft er nu niet zo heel last meer van. We geven haar sinds kort ook water (wat we niet verdikken, fles nog wel) en dat gaat 9vd 10x goed.

Rollen naar haar zij doet ze sinds 1,5 maand en van buik naar ruk rond de 4/5 maand maar dit doet ze ineens sinds een paar weken niet meer. Heel vreemd. Naar haar buik heeft ze nog nooit gerold (waarschijnlijk omdat ze builigging niet leuk en/of fijn vind).

We leggen haar ook vaak zo op haar buik zodat het bovenste gedeelte van haar lichaam wat hoger ligt dmv bijv voedingskussen. Zo weten we iig zeker dat haar voeding minder mAkkelijk omhoog komt.

Ze is verder hardstikke vrolijk en nieuwsgierig. Maar op haar buik is drama. Alleen nu is de vraag vind ze het gewoon niet leuk of is er iets anders.

1x naar fysio geweest maar dat heeft verder geen toegevoegde waarde. we moeten 4/5x per dag haar op de buik leggen maar dat doen we al enkele maanden. Omdat ze zoveel op haar rug ligt (al rolt ze nu wel regelmatig op haar zij) heeft ze een lichte afplatting die zo ook niet minder wordt. Zitten vind ze heel erg interessant dus zetten haar ook af en toe op school omdat achterhoofd maar niet te belasten. Zijligkussen heeft geen nut bij haar, ze weet zich zo te manoevreren dat ze weer op haar achterhoofd ligt.... Dus tja... Ik weet het ook niet meer.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje vond de buikligging tot 2 weken geleden ook nog niets... hij hield het dan wel ietsje langer vol dan jouw dochtertje maar meer als 5 min sowieso niet.... Ik denk dat dit met 5,5 maand ook pas een beetje kwam.. hiervoor was het echt binnen 2 min. genoeg. Hij kon ook toen hij 4,5 maand omdraaien van buik naar rug.. echter deed hij dat op een gegeven moment ook amper meer, lukte ook vaak niet zo goed.

Hij is nu bijna 7,5 maand en is 1,5 week draait hij van rug naar buik.. dus het kan wel.. ook al vinden ze de buik niet leuk;). En nu vind hij het ineens wel heel leuk, zijn buik! Hij merkt nu pas dat hij dan veel meer kan ontdekken denk ik en houdt het dan nu ook gerust een half uur vol. Dat steeds langer op zijn buik kwam ook doordat hij ineens door had dat je ook kon liggen met je hoofd om te rusten... dit doet hij dan ook nu wel af en toe en gaat dan weer verder... voor dat hij dit door had ging hij dus piepen, ipv even liggen en rusten.... (gaat soms maar om een paar sec. maar voor hem weer even genoeg...)

Ik heb veel met hem geoefend met draaien naar zijn buik en dat leek hij ook wel leuk te vinden... misschien komt dat voor haar ook anders over dan dat je haar gelijk op haar buik te spelen legt? Ik pakte dan zijn beentjes en hij draaide dan zelf de rest naar die kant.

En kiekeboe spelletjes vanuit de box of vanuit het grote bed vind hij hier erg leuk vanaf zijn buik!

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wij hebben ook heel veel geduld moeten hebben. Pas sinds 2 weken gaat het buikliggen zonder huilen. Het is hier toch een kwestie geweest van veel doen, maar Luc heeft geen reflux.
    Je kan in ieder geval proberen haar veel dragen op haar buik en zo door het huis lopen (dan traint ze haar nek ook) en op de bank haar op haar buik op schoot laten liggen, dan kan ze rond kijken.

Luc heeft nu eindelijk door dat hij op zijn buik eigenlijk meer kan zien dan op zijn rug. Sinds een week slaapt hij ook op zijn buik, dus het is hier helemaal omgeslagen.

Hopelijk lukt dat bij jullie ook. Anders kan je misschien een ostheopaat overwegen.

Deel Deze Pagina