spoed; oorpijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    dag meiden, mijn dochtertje van 23 maand is voor t eerst ziek, ze heeft finke oorontsteking. ze is al begonnen met een kuur wat echt een drama is om te geven! iemand daar nog tips voor? ze heeft echt extreme huilbuien omdat ze zon oorpijn heeft en een zetpil helpt niet echt. is er nog iets wat ik kan doen om haar pijn weg te nemen ofzo. ik vind t zo zielig en zo erg dat je niets kan doen.

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hoofdeinde van het bedje wat omhoog zetten haald de druk wat van de oren als ze ligt.
    Als ze antibiotica heeft het even vermengen met een beetje ranja en geven als ze dorst heeft. Dit is een beetje vals om te doen, ik weet het. Maar dat hielp hier dus wel. Als je dorst heb maal je niet zo erg om de smaak.

Sucses met je dochter meid

Liefs Janna

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    oh jinthe heeft het ook wel 2 keer gehad zo zielig..
    Ik kon bij haar nog mooi de antibiotica door de fles geven.
    Verder paracetamol 240 mg,meer kan je niet doen.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hoofdeind omhoog
    zetpil
    neussprayen, haalt ook wat druk van de oortjes af
    antibiotica met een spuitje in de wang geven

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    wij hebben de antibiotica door de vla gegeven. Even kijken in de bijsluiter of je het mag geven tijdens de maaltijd.

6. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hier een hele goede tip:

Ik gebruik namelijk een ui!

Ik geef je een site door om te laten zien hoe je het bij je zoontje kan gaan doen.

Hypericon. Centrum voor Antroposofische Gezondheidskunst

Wat ik in de plaats van het vingerverband doe is het volgende:

Ik snij een stukje ui in kleine stukjes. Ik knip een stukje dunne verband en leg hier een paar van die stukjes ui in. Dat wikkel ik goed vast en leg het in het kuiltje van zijn oortje. Je kan het ook proberen met een stukje gaas. Op de oor plak ik dan een groot stuk pleister om die verband met ui op zijn plaats te houden. Door de ui wordt namelijk die troep als het ware er uit getrokken uit zijn oor. Doe dit vlak voor het slapen gaan. Het werkt echt heel goed!

google maar even hierover en je vindt hier meer moeders die er goede ervaring mee hebben.

Geef hem verder chamodent. Het is namelijk niet alleen voor tanden maar ook voor oorpijn.

Verder, zeker doen, anders heeft het bovenstaande weinig zin en heb jij geen slaaprust; bij het hoofdeinde een kussen onder het matrasje doen. Hierdoor ligt hij met zijn hoofdje hoger dan zijn voeten. De druk op zijn oren wordt hierdoor verminderd en heeft hij minder pijn.

Succes, hopelijk wordt het minder!

7. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    #7 demi79, 20 okt 2009
    Laatst bewerkt: 20 okt 2009
    Sorry, het is een meisje lees ik nu ipv een jongen.

Ik heb van mijn huisarts nurofen gekregen ipv paracetamol.

Helpt beter bij oorpijn. Is te koop bij de apotheek.

8. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    pff nou we hebben t weer gehad. bedankt voor de tips! wat n ellende.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Antibiotica verstoppen in andere voedingsmiddelen heeft de arts mij afgeraden, omdat je dan niet weet hoeveel hij/zij heeft binnengekregen als het niet allemaal op gaat.
    Het toedienen was hier trouwens geen enkel probleem; het is een mierzoet goedje en meneertje vond het zo lekker dat hij altijd om meer vroeg (maar niet kreeg, uiteraard!)
    Als het bij jou niet lukt, zou ik het met een spuitje doen - en dan hopen dat ze het niet uitspuugt!

10. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    nou ja mijn dochter is bijna 2 en zit midden in de peuterpuberteit. dus alles is nee. ze drinkt uit een rietjesbeker en als ik t daarin doe krijgt ze t niet helemaal binnen omdat er altijd n bodempje overblijft. uit t maatbekertje wil ze niet. als ik er een gewoon rietje indoe wil ze t ook niet, ze heb dondersgoed door dat de med erdoor zitten dan. 20 ss met een spuitje is wel erg veel en ze zou ook echt dr mond neit opendoen. ik weet niet wat jij had, maar ze heeft amoxiciline en t stinkt enorm! probeer t nu door de vla/pap te doen, maar ze krijgt dan idd niet altijd echt alles binnen. ze zouden voor die dingen echt zetpillen moeten uitvinden!

11. Bri

Bri Niet meer actief

M´n mannetje kreeg amoxicilline/clavulaanzuur. Ik vond het niet stinken en het proefde enorm zoet (heb een druppeltje geproefd om te weten hoe het smaakt - misschien niet de bedoeling maar dat heb ik dus toch gedaan). Niet mijn smaak, maar hij vond het blijkbaar erg lekker! Dus gewoon op een lepeltje en hij die likte hij dan nog af ook.... Hij kreeg 5 ml per dosis, geloof ik.

Lastig hoor, ik heb geen andere tips voor je. Kan de doktersassistente je er niet mee helpen? Hier geven ze ook wel tips hoe je medicijnen kunt toedienen aan onwillige patientjes...

12. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier hadden we ook amox... BAH wat een troep. Vond uk ook.
    De eerste dag wel 3 keer alles (inclusief dat beetje dat ze door het ziek zijn gegeten en gedronken had) uitgekotst.

De ab hebben we toch echt al die dagen onder dwang moeten geven, was overigens 5ml. Ergens doordoen, daar trapte ze NIET in.
    Gelukkig ging het wel beter na 2/3 dg worstelen. In een spuitje, en steeds kleine beetjes toedienen, niet de hele spuit in 1 keer leeg. Je verslikken in ab is geen pretje.

En nurofen/buprofen werkt inderdaad beter bij orronsteking, kregn we ook van de dokter, en best hoge dosering ook. Hielp ook tegen de koorts. PCM hielp gewoon echt niet.

Sterkte en beterschap!

13. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    denk dat jullie de drank heben gekregen, das idd 5 cc. mijn dochter kreeg de tablet die ik moest oplossen en das 20 cc. de drank schijnt lekkerder te zijn idd. mocht helaas neit worden omgezet in het drankje. maja ma ff kijken, misschien slaat t zo ook wel goed aan.

Deel Deze Pagina