Geen roze wolk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by bibivdb, Mar 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bibivdb

bibivdb Nieuw lid

Mar 2, 2009
    4
    0
    0
    Hallo,

Ik hoorde voordat ik zwanger was iedereen praten over de geweldige roze wolk. Nu ben ik 28 weken zwanger en ik vind er eerlijk gezegd geen bal aan! Ik ben een super actief persoon die nooit stil kan zitten. Nu mag ik niet meer tillen, geen leiding meer geven op kantoor (hormonen van zwangerschap en schildklierziekte), kan ik niet goed bukken en zit mijn buik in de weg. :( Ik voel me in alles beperkt en een watje........

Zijn er meer mensen met dit gevoel?

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Pff, ik heb ook soms het idee 'waarom wilden we dit ook alweer zo graag?' Ik was ook lekker actief van mezelf en graag bezig. Nu moet ik echt veel slapen om niet overdag in slaap te vallen en mijn man moet me steeds helpen. Je mag niet dit, je moet dat, en intussen groeit je buik ook nog eens hard en strak...

Maar goed, na even klagen, dan denk ik weer aan die kleine pluis die we straks krijgen en ben ik mijn zorgen weer vergeten. Is er iets mooiers dan een kleine baby? Nog even geduld...

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben voor de 2de x zwanger en voor de 2de x is er geen roze wolk te bekennen. ik kan niet begrijpen dat sommige vrouwen het zwanger zijn missen. ik verheug me op het kindje en vind het super als ik het voel trappelen maar verders vind ik het niks.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dit heb ik ook wel. Ik vind het trappelen ook erg bijzonder en het zwanger zijn is natuurlijk erg bijzonder, maar die roze wolk die iedereen altijd noemt heb ik ook niet. Ik heb helaas ook last van veel kwaaltjes dus dat werkt ook niet mee natuurlijk. Kan niet wachten tot ik mijn kleine meid mag vasthouden. Kijk uit naar het einde.

Volgens mij zijn er ook weinig vrouwen die hoer makkelijk over praten, omdat je op tv, in de bladen leest en ziet hoe mooi en bijzonder het is. De kwaaltjes en de onzekerheid laten ze alleen weg in die bladen enzo.

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het op zich wel bijzonder, maar ik vind het niet leuk of zo.

Ik tel echt af, iedere week is er weer 1 minder te gaan!

Ik heb ook elke keer dat ik een 'doel' stel voor mezelf om naar toe te leven. Ik tel de dagen af naar de 'leuke' dingen, zoals over 1,5 week de kinderkamer, 2 weken naar de sauna, over 3 weken pretecho, 3,5 week 20 wk echo, dan mijn verjaardag in mei en dan op vakantie in juni.

Anders trek ik het gewoon niet! Ik ben steeds zo moe en er komt niks uit mijn handen.

Maar goed, het hoort erbij en ik kan niet wachten tot de baby er is!

6. sinada

sinada Niet meer actief

Het is zeker zo dat iedereen het heeft over een roze wolk. Vaak zeggen vrouwen dit na hun bevalling. Dan heb je geen idee meer hoe zwaar het ook al weer was.
    Soms heb je het idee alsof er een roze wolk is maar daarnaast een super grote grijze wolk.

7. bibivdb

bibivdb Nieuw lid

Mar 2, 2009
    4
    0
    0
    Het is inderdaad heel fijn om haar te voelen en mijn buik te zien bewegen. Ik merk ook dat ik continue dagen zoek om naar toe te leven, zoals naar de verloskundige gaan, zwangerschapscursus enz. En natuurlijk ben ik onwijs ongeduldig, kan niet wachten tot ze er is! :)

Tuurlijk hoort het erbij, maar er hoeft geen taboe van gemaakt te worden..... Sommige momenten zijn geweldig, maar verder is het net een parasietje in mijn lijf ;)

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke nou ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger!
    maar ik wil wel dat mijn buikje groeit ik ben zo ziek als wat maar ik vindt het geweldig dat ik iets in mijn buik heb! ik ben gewoon zo trots dat ik geen zin meer heb in hiuhouden enzo dat ik alleen maar lekker wil genieten! hahaha
    het lijkt me heerlijk dat ik straks een dikke toeter heb die iedereen mag zien en kan zien. misschien als ik verder ben praat ik ook niet meer zo. misschien is dan die roze wolk in het begin van je zwangerschap hahaha

liefs

9. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik ben best blij dat jullie ook zo denken!
    Hartstikke leuk dat er straks kindjes uitkomen, maar ondertussen zit die buik in de weg, altijd voel je hem. Ik ben niet misselijk geweest maar je voelt jezelf echt jezelf niet meer.
    Het is ook echt niet zo dat ik altijd denk ojaaa m'n lieve beebjes in m'n buik, waar ik een warm gevoel bij krijg. Het is bijzonder om zwanger te zijn maar ik zou net zo goed gewoon een ooievaar op bezoek willen krijgen.

10. slaapzak

slaapzak Bekend lid

Jun 20, 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    nou ik ben er stront ziek van! vanaf week zes gaar het niet goed met mij. maar met baby wel...
    ik ben blij als ik weer mezelf ben...stomme hormonen!
    heb veel last van pms gehad was super blij met me pill....dit word 9 maanden lang pmsen bleh...
    ik ben het spugen,kokhalsen ,niet kunnen eten zwak zijn , hoofdpijn, migraine zat!
    ik zie het zo...ik word nu gebruikt haha...

mijn roze wolk is zoek! als je um vind stuur um maar terug smen met me eet lust!

11. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Roze wolk...Wat is dat?
    Ik zie meer de grijze wolk...En jah ook een extreem gevoel met dat ik een watje ben...Iedereen om me heen blijft maar zeggen dat het echt wel goed komt...Maar daar heb ik NU niets aan...! Wordt er geeeekkkkk van!

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Hier ook niet echt ene roze wolk....ben wel heeel erg blij enzo tuurlijk maar heb liever mn kindje nu al in mn armen ipv nog 20 weekjes wachten!
    En die bandenpijn is sinds deze week echt erg hier auw! en ik ben geen watje maar loop gewoon krom van de pijn pfff maar goed moeten nog even wachten!

13. happymama

happymama Niet meer actief

aaah vind het echt sneu voor je
    ene je bent echt geen watje hoor
    denk dat iedereen wel last geet krijgen met bukken en dat soort dingen met een dikke buik .
    ik moet er nog achter komen ben nog niet zover.
    je moet maar denken gelukkig ben je niet de rest van je leven zo !
    de tijd vliegt en voor je t weet heb je een mooi beebje in je armen !

14. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wacht ook nog steeds op die roze wolk hij komt alleen maar niet voorbij.
    Heb last van mijn rug en bekken en vindt het eigenlijk allemaal te lang duren.
    Daarbij ben ik net als waarschijnlijk de rest van jullie een heel actief persoon, maar dat gaat niet meer zo..

Het is en blijft een wonder dat is een feit en het is het mooiste wat we ons kunnen wensen maar die zwangerschap mogen ze van mij heeeeeel gauw schrappen en lekker aan de mannen overlaten(wat zullen die zeuren zeg hahaha)

15. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Ik herken het gevoel inderdaad. Leek wel alsof je op die roze wolk moest zitten, begrijp me niet verkeerd dat we zwanger zijn vind ik fantastisch maar al die kwaaltjes maken het er niet beter op.

Toen ik 24 weken zwanger was moest ik van de verloskundige ook nog minder gaan werken, 50% ivm harde buiken en toen voelde ik me helemaal een lozer..... Dat het beter voor het babytje in mijn buik is wist ik wel maar op dat moment voelde het niet zo.

Nu zijn we 6 weken verder en kan ik de hele wereld weer aan! Hopelijk bereik jij dat stadium ook snel weer.

16. MammaL

MammaL Lid

Feb 24, 2009
    31
    0
    0
    Heel herkenbaar!
    Ik vindt ook vooral dat er in de bladen veel te veel "halleluja" verhalen staan. Hierdoor krijg je echt het gevoel dat je normaal bent als je de hele dag verliefd rond loopt en alles geweldig vindt.

17. aafke77

aafke77 Actief lid

Jul 21, 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook geen roze wolk in de nabije omgeving. De eerste vier maanden vreselijk misselijk geweest en daarna kreeg ik allerlei andere klachtjes. Voornamelijk buikpijn, vermoeidheid en ach verzin nog eens wat.....
    Nu zit idd mijn buik in de weg, kan ik niet meer doen wat ik wil doen en moet ik om de haverklap piesen! En dan de zorgen....harde buiken..zou dat wel goed zijn, ik voel het minder..zou dat wel goed zijn..elke keer komt er iets bij waar je je zorgen om kan maken.....ik word er idd niet goed van! Maar goed het is voor een goed doel!
    Maar ik hoor iedereen altijd zeggen: "geniet van je zwangerschap." En elke keer vraag ik me af...HOE DAN?

18. happymama

happymama Niet meer actief

ik denk dat als mannen zwanger zouden moetten zijn en bevallen dat ze dood gaan . als ze verkouden zijn of griep hebben gaan ze al bijna dood hahah :p

19. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

Jan 7, 2009
    293
    0
    0
    Oef heel herkenbaar. Ik heb ook een beetje een verkeerde forum naam gekozen wat dat betreft... :)
    Ik ben heel blij met mijn zwangerschap maar waarom moet dat 9 maanden duren? Mijn kat was met 9 weken al bevallen. hahaha

20. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Roze wolk? Eerste 4 maanden erg misselijk en overgeven. Nu mega moe! Pff roze wolk!
    Toen ik zwanger wilde worden had ik wel eens gehoord van ochtendmisselijkheid enzo..
    Maar dit had ik noooit verwacht! Ze hadden me wel een beetje mogen waarschuwen. Ik zei toen ik net zwanger was wel eens : Poeh, wat ben ik moe! Ik was dan wel moe maar als ik toen eens wist wat ik nu weet zou ik tegen mezelf zeggen meid je bent moe? Stel je niet aan het wordt nog veel erger!
    Maar goed als ik de kleine in mijn armen heb dan ben ik het vast snel vergeten. Ik vind het maar niks maar kijk er zo ongelovelijk naar uit om ons kleine kindje vast te houden! Ik weet dat het allemaal waard is. Maar roze wolk.. nee niet echt!

Share This Page