9-urige werkdag; zij wel, ik niet?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door NAncy79, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Vandaag vroeg mijn baas wat mijn plannen zijn hoeveel uur te gaan werken na de bevalling.

Ik vertelde dat als ik 3 dagen ga werken, ik te weinig geld per maand overhoud. Daarom wil ik 4 x 9 uur gaan werken (ma t/m do). Dat kon volgens hem niet want MT had kortgeleden besloten dat medewerkers geen 9 uur per dag mogen maken.. Maar leuke is: HIJ DOET HET WEL! En nog een collegaatje van me ook. Uiteraard vroeg ik daarom ook: waarom de één wel en de ander niet?? Zijn argument was dat dat al besloten was voordat MT zijn besluit kenbaar maakte... Er viel gewoon écht niet over te praten..

Kan dit nou zomaar???? :(

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kun je het niet navragen bij p&o? Die zullen al die afspraken wel hebben. Als het klopt wat hij zegt, dan kan ik me idd voorstellen dat nieuwe verzoeken niet worden gehonoreerd maar oude afspraken kun je niet zo maar veranderen.

3. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ik werk zelfs bij P&O 8) maar heb net niet de kunde om dat te weten...
    Kan het morgen aan collegaatje vragen maar vaak kiezen die de kant vd baas :( en wil ook wat tegen-argumenten hebben vandaar..

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Of het zomaar kan, geen idee... maar de sfeer is in ieder geval al gezet!
    Denk dat je dit inderdaad bij een personeelsafdeling moet gaan navragen. Die zouden deze kort geleden gemaakte afspraak zwart op wit moeten hebben.

Maar je zegt 3 dagen werken is te weinig voor je, en 4 dagen van 8 uur dan? Hoeveel uur per dag werk je normaal.

5. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ja de toon is al gezet inderdaad... Ben gewoon zo boos. Maarja is dan ook wel de welbekende druppel. Word overal ingezet, ben de beroerdste niet, doet Nancy wel, maar als ik een keer iets wil kan het gewoon nooit :(

4 x 8 uur werken kan ook wel maar dat scheelt me gewoon erg veel geld :( en ik heb het idee dat dat me nu ontnomen wordt..
    Ik werk nu 40 uur (fulltime dus, 5 dagen per week)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij ons mag het ook sinds een tijdje niet meer. Iedereen die al 9 uur werkte mag het nog wel.
    Maar nu heb ik gehoord dat je er wel een aanvraag voor kan indienen en dat ze met een hele goede reden moeten komen om het af te wijzen.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bij mijn vriend is het ook zo, hij kon gelukkig na de geboorte van Louise ook 4x9 gaan werken maar die regeling is daarna 'afgeschaft' dus hij was een van de laatste bij wie het nog mocht omdat dit al was goedgekeurd voordat het nieuwe besluit kwam.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

De werkgever mag dit helaas doen. Bij mij hetzelfde. Ik wilde 4 dagen van 9 uur gaan werken zodat ik op mijn oude uren zou blijven. Mijn andere collega's (met en zonder kinderen) werken allemaal zo. Maar sinds vorig jaar mag deze constructie niet meer. Bij ons is het ook vastgelegd in onze CAO.

9. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Bij ons kan het ook. Een collega van mij werkt 20 uur, tegenwoordig moet je min 24 uur werken. Maar mensen die al afspraken uit het verleden hadden, mogen die houden. Lijkt me dus een argument dat klopt vanuit je werkgever.

Trouwens 4 keer 8 uur (werk ik zelf ook) wind ik echt wel genoeg met een kleine. Ik weet natuurlijk niet of je naast de deur werkt , maar anders ben je met 4 keer 9 wel erg lang onderweg.

Deel Deze Pagina