Actimel, Yakult, etc.?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ise Bo, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb voor de geboorte van mijn eerste kind nogal slecht gegeten. Geen trek in dingen ...! Nu vraag ik me af wat echt goed is voor je lichaam ... Ik eet nu gewoon elke maaltijd, maar wat kan ik als aanvulling nemen om gewoon goed sterk te blijven zeg maar.

Is Actimel aan te raden?
    Yakult?
    Vitaminepillen?

Ik heb na mijn bevalling een flinke klap te verduren gehad en wil nu graag goed voor mijn lichaam zorgen, dus dacht, misschien kan ik iets extra's geven!

Als kind moesten wij elke dag een Yakult drinken, bah ik vond het echt heel vies ... maar misschien had idd wel een goede toegevoegde waarde?! En dat vind ik nu belangrijker dan de smaak hoor!

Wat vinden jullie van zulke 'middeltjes'? Gebruiken meer van jullie zulke dingen, zo ja wat en hoe vaak ... om de dag, elke dag etc.?!

2. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    *Up*!

3. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Yakult is enkel aan te raden als je wat aan je darmen hebt.
    ik heb de ziekte van crohn en voor mij is het echt super goed!
    mijn arts heeft dit ook bevestigd. tis zelfs zo als ik een opstoot krijg van mijn ziekte ik tot 6 Yakult per dag moet drinken om mijn darmen terug in evenwicht te krijgen.

Actimel drinken de kids hier elke dag eentje.

mijn arts zei ook van die yoghurtjes tegen ouderdom of om er mooier uit te zien of meer energie te krijgen moet je niet geloven. Yakult is hier de enige die echt super werkt en echt werkt.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

voel je je slecht ergens in?
    Concentratie moeilijkheden?
    Futloos?
    ect ect

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook Yakult, op deze manier blijven mn darmen normaal doen.
    heb een spatische darm, en hij kan behoorlijk spatisch doen, en sinds ik dit gebruik, zijn ze rustig

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik denk dat je met een goede voeding l heel ver komt.

Ik gebruik 'n vitamine preparaat omdat het me simpelweg niet lukt iedere dag voldoende van alles binnen te krijgen.

Yakult wilde ik zelf gaan problemen, maar meer ivm die geweldige obstipatie klachten in mijn zwangerschap!

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik drink vifit. maar meer omdat ik dat gewoon erg lekker vind.
    maar volgens mij kan ik er ook wel goed van naar de plee hahaha;):D

8. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb bijvoorbeeld met mijn menstruatie dat ik me extreem moe kan voelen. Ik heb een erg heftige en zware bevalling achter de rug, enorm veel bloed verloren en daardoor kreeg mijn lichaam echt een opdonder. Ik dacht, misschien kan ik mijn lichaam nu iets extra's geven, zodat ik een betere weerstand opbouw? Ik voel me nu gelukkig al een stuk fitter, meer energie maar dat wil ik graag zo houden.

Aangezien ik niet elke dag fruit eet, dacht ik ... misschien is er een andere oplossing!

Ik heb nu flesjes gekocht van Topfit, zelfde flesjes als Actimel, alleen dat een stuk goedkoper!

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Zorgen dat je voldoende fruit en groente en meergranen binnenkrijgt ben je al heel ver!! Yakul helpt als je darmproblemen hebt. Maar denk gezien jou historie het al helpt door gewoon goed te eten ;)

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Let wel op in veel van die yoghurtdrank zit aspartaam, das niet heel gezond.

Verder schijnen je darmen ook 'lui' te kunnen worden van die 'goede' bacterieën. Veel vezels e.d is nog steeds het beste!

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Yakult is schijnbaar ook goed tegen kanker (weet niet welke vormen hoor). Wil niet zeggen als je het drinkt dat je het dan niet kan krijgen maar je kans kan verkleinen...

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ken je futloze gevoel. Zeker als me ongi komt.
    Ik eet express elke dag fruit met me dochter mee.

Misschien dat een goede vitamine pil (bij de tuinen op natuurlijke basis) je wat extra energie kan geven.
    Ik heb ook last van het donkere gevoel momenteel. Geef mij maar de lente!

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben ervan overtuigd dat als je gezond bent en je voldoende en gevarieerd eet en genoeg in de buitenlucht komt je al dit soort drankjes ed helemaal niet nodig hebt. Hetzelfde geld voor vitaminepillen etc.

14. pijman

pijman Niet meer actief

Schijnt ook de enige te zijn waarvan is bewezen dat de bacteriën je maag overleven en in je darmen kunnen werken aan een goede spijsvertering en weerstand. Van de overige drankjes met toegevoegde bacteriën met fancy namen is niet bewezen of die bacteriën wel levend aankomen op de plaats waar ze moeten werken. Dus als je voor een drankje gaat dan Yakult.

Vitamine pillen neem ik wel, ik heb van Supradyn die waar bijna alles 300% in zit behalve diegene waarvan het schadelijk is als je er meer van krijgt. De meningen daarover zijn verdeeld, je plast het teveel toch weer uit van de meeste vitamines maar als je net als jij mogelijke tekorten hebt kun je zo wel wat opbouwen.

Verder is (lekker saai maar wil het toch even zeggen) wat lichaamsbeweging ook echt goed voor je spijsvertering en het opbouwen van energie. Al is het drie keer per dag 10 minuutjes wandelen. Voor mijn part lopen op de plaats in je eigen huis.

Oja en wat ik ook had, moet ik even nadenken hoor, na mijn eerste slopende zwangerschap en bevalling had ik een elixer gehaald bij zo'n natuurwinkel. Het zag er donkerrood uit en zat ook vol met vitamines en mineralen ... aww weet iemand welke ik bedoel? Daar heb je wellicht ook wat aan als je wat op krachten moet komen.

Succes!

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

in vifit zit geen aspartaam

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Na mijn zwangerschap ben ik begonnen met het slikken van Floradix. Dit is op natuurlijke basis. Je hebt het ook in een drankje maar ik vond dat toch zo vies :$ Verder heel gezond gaan eten, dus elke dag verse groente en fruit, geen frisdranken meer etc etc. en voel me nu toch echt een stuk beter. Verder zorg ik ook voor voldoende beweging en drink ik elke dag een Yakultje. Heel afgezaagd maar het helpt wel allemaal. Voor mij dan ;)

17. Trees

Trees Niet meer actief

Het is bewezen dat probiotica beschermend werkt. Niet dat drankjes zoals Yakult beschermend werken. In Yakult zit probiotica, maar in een veel lagere dosering en met veel minder bacteriestammen dan een goede probioticacapsule.

De drankjes zijn een goede marketingtruuc, maar als je echt optimaal wil profiteren van goede bacterieen kun je beter een capsule slikken of heel veel yakult op een dag drinken ;).

Capsules zijn duur (te koop bij de apotheek, natuurwinkel, de Tuinen of via internet), maar per saldo goedkoper dan de drankjes.

Ik heb overigens ook heel lang Yakult gedronken en het hielp wel wat voor mijn spastische darm. Alleen sinds ik probiotica gebruik heb ik er echt nooit meer last van. Terwijl ik daarvoor zeker twintig jaar lang dagelijks last van had!

18. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    je zou de supradine bruistabletten kunnen gebruiken. die heb ik ook een hele tijd gebruikt toen ik erg moe was en weinig energie had. Ze hadden bij mij goed geholpen voelde me na een tijdje een heel stuk beter hierdoor!

19. Giltje

Giltje Niet meer actief

Mijn nicht heeft ook last van een spatische darm. En heeft daardoor ook heel veel buikpijn, ze kreeg geen medicijnen mee van haar HA.

Maar werkt Yakult ook goed tegen de pijn?

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Inderdaad Trees, die drankjes bevatten maar enkele stammen bacterieen. De pillen of poeders (mijn dochtertje krijgt het elke dag, Ortiflor junior) bevatten meer verschillende stammen. Duur is het wel ja. Mijn dochter had last van acute intollerantie na haar 2e vaccinatie. Ze kon bijna niets meer eten zonder ónder de netelroos te zitten. Begonnen met een dieet maar sinds de probiotica, begon het na een paar weken aanzienlijk te verbeteren! Eerst werden de aanvallen korter, had ze nog maar een dag last als ze iets verkeerds had gegeten ipv een week. En nu ben ik langzaam steeds meer aan het toevoegen en het gaat heel goed! Geen plekje meer gehad tot nu toe!
    Dat is mij het geld dan wel waard!

Deel Deze Pagina