Vraagjes omtrent eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vruchtje24, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.216
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ik had voordat ik zwanger raakte van mijn zoontje een onregelmatige cyclus en geen goede eisprong. Ik heb toen met clomid wel een goede eisprong gekregen. Omdat een zwangerschap toch opzich liet wachten en we 2 jaar verder waren begonnen met IUI en dus hormonenspuiten. Dat werkte goed want bij de 2e IUI raakte ik zwanger.

Nu heb ik dus wel hele regelmatige cyclussen variërend van 28dgn tot 32 dgn. Nu is mijn vraag o.a. kan ik ervan uit gaan dat ik een eisprong hem met deze regelmatige cyclus?? Toen we 3 jaar geleden bezig waren om zwanger te worden had ik meestal eisprong rond dag 16/17. Deze maand begonnen met ovulatietesten op cyclusdag 16 en gisteren en vandaag geen 2e streep te bekennen. Niet eens een licht streepje. Ik maak me nu alweer helemaal zorgen of ik wel een eisprong heb of dat mijn lichaam nog steeds faalt net zoals 2 jaar geleden?

Ik zit er zelfs aan te denken om de gyn te bellen voor een bloedtest. We hadden met haar afgesproken als we weer een kinderwens zouden krijgen 6 mnd zelf te proberen, maar als ik niet eens een eisprong heb vind ik dat zonde van mijn tijd. Eigenlijk wil ik er ook helemaal niet te gefixeerd mee bezig zijn, maar automatisch gebeurd dat toch:(. Tempen is voor mijn geen optie omdat ik er dan helemaal teveel mee bezig ben.

Ik hoor graag van jullie.

O ja maakt het uit als je urine met testen minder gecontroleerd is door het (vele) drinken? En is het mogelijk je ei te missen ondanks het testen of moet je dan 2 keer per dag? En wat is het beste tijdstip om te testen.

BEdankt alvast.

2. Jiskaa

Jiskaa Actief lid

20 okt 2010
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik weet van ovulatie testen is dat rond een uur of 12 het beste tijdstip schijnt te zijn, dat is meestal 2de plasje. Ochtendurine schijnt dan weer niet goed te zijn, net zoals 's avonds laat ivm veel drinken.
    Ik vind persoonlijk 16de dag vrij laat om te testen? Bij mij op de verpakking geven ze aan om op dag 11/12 van de cyclus al te beginnen, misschien kun je dat proberen volgende maand?
    Ik snap wel dat je nu wat in de rats zit omdat er de vorige keer geen eisprong was. Ik zou zeggen, kijk het nog een maandje aan en bel dan de gyn.

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi!

Misschien komt het een beetje lullig over maar zo is het niet bedoeld hoor! Maar je bent ook wel erg laat begonnen met de ovulatietesten ;)
    Als je cyclus varieert tussen 28-31 dagen kan je eisprong ook rond dag 14 zijn. Per maand verschilt het ook op welke dag je eisprong is dus het kan best zijn dat je deze maand of je eisprong hebt gemist of dat ie later is.

Bij de cyclus die jij beschrijft kan je het beste vanaf dag 10 beginnen met de ovulatietesten, dan heb je de minste kans om je eisprong te missen.

Het lijkt me wel rot hoor, want je bent waarschijnlijk zo aan het twijfelen of je wel of niet moet bellen naar de gyn en of je nou wel of geen eisprong hebt..
    Je zou bv een maandje kunnen wachten om te kijken of je volgende maand wel een eisprong kan ontdekken maar dat is voor mij makkelijk gezegd natuurlijk.
    Heel veel succes ermee!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.216
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ga sowieso volgende maand ook nog aankijken en eerder beginnen met testen.

Petra: je hebt helemaal gelijk hoor met het feit dat ik eerder had moeten beginnen met ovulatietesten. Maar ik dacht eigenlijk dat mijn periode tussen ovulatie en menstruatie niet zo lang was maar een dag of 12. Maar ja tijden veranderen misschien moet ik niet teveel kijken naar 2 jaar geleden.

5. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hey! nou ik mag helemaal niks zeggen hoor want de eerste keer dat ik ovulatietesten ging gebruiken wist ik al helemaal niet hoe en wat:)

en weet je..als jullie al aan het klussen zijn geweest en je hebt een eisprong dan hoef je 'm nog niet gemist te hebben en heb je volgende maand helemaal geen nieuwe testen nodig!
    Ik duim voor je!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.216
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Net toch een testje gedaan met wat meer geconcentreerde urine en zie een licht streepje. Beter iets dan niets toch! Hopelijk wordt hij morgen/komende dagen donkerder:)

Deel Deze Pagina