Hoi meiden, Ik heb 1 week terug een curretage gehad en vloei al sinds 2 dagen niet meer. Ik ben langs mijn huisarts geweest om te vragen of hij op de hoogte was over mijn curretage. Dit was zo. Ik zei dat ik het snel weer wilde proberen. Hij zei: als je niet meer vloer mag je het van mij weer proberen. Dit heb ik gedaan hoewel ik weet dat je je eerste menstruatie af moet wachten. Hebben jullie het ook gewoon geprobeerd al zonder een eerste menstruatie af te wachten?
Hoi meid, Vervelend dat je dit achter de rug hebt zeg, bah! Mijn gyn zei dat ik een menstruatie moest afwachten. Daarnaast heb ik na de curettage niet meer gevloeid. Maargoed, 1 menstruatie afwachten dus. Ik had over dit onderwerp al veel gelezen op internet en ik wist dat de meningen erover verdeeld waren. Volgens de meeste is dit wachten alleen maar om zo de duur van een eventuele nieuwe zwangerschap beter te kunnen berekenen. Ik zeg, hier hebben ze tegenwoordig hele goede meetapparatuur voor M.a.w. ik heb het advies in de wind geslagen en zijn er gewoon weer voor gegaan. Dit voelde goed voor ons en dat vonden wij ook belangrijk. Helaas tot op heden zonder resultaat. Ik wens jou heel veel succes met alles! Groetjes ikzelf
Ik moest twee ronde's wachten, argument was dat het baarmoederslijmvlies dan beter de tijd krijgt om te herstellen zodat een volgende zwangerschap beter pakt, maar dat werden er meer. Had er even helemaal geen zin in. Pas na een maand of 9 weer gaan proberen. Toen direct weer zwanger.
Voor jullie ook rot dat ook jullie gecureteerd zijn! Ik had beter mijn vraag niet kunnen stellen! Ben vanmiddag gaan bloeden, helderrood. Stolsels erbij. Ik heb het ziekenhuis gebeld en het moet binnen 2'a 3 dagen stoppen. Ik zeg dat ik heb gelezen dat je maximaal 1 dag na de curretage stolsels mag verliezen. Ze zegt het is afwachten. Ook heb ik nog een test gedaan en die is vreselijk positief! Hij zou nu toch wel iets minder positief moeten zijn? Ik zie het echt even niet meer zitten. Wie kan mij helpen?
Ik ben toen in november 2008 gecurreteerd.. heb ook maar een paar dagen gevloeid, en daarna ben ik ook gewoon weer begonnen. In begin januari was ik al meteen zwanger. Dus het ging bij mij heel snel na de curretage.
Ik vloei nog steeds en mijn test is nog super positief!! Vloeien is wel minimaal hoor. Wat moet ik nou?
@suusjesanne; ik ben 12 september gecuretteerd, vloeide een week nog gemiddeld zeg maar, niet superveel, niet weinig... toen op maandag (dag 8 na mijn curettage) begon het echt heel erg, ik liep echt leeg, voelde het stromen, enorme stolsels erbij (maandverband vullend zo groot), ziekenhuis gebeld omdat in het blaadje stond dat je alleen op dag 2 nog stolsels mocht hebben, maar die gyn belde me pas dinsdag terug met de mededeling dat het nog wel drie weken kon duren, dat ik me niet zo druk moest maken, maar als het een week erna nog zo erg was dat ik dan maar weer moest bellen... mijn testen zijn ook nog steeds duidelijk (dinsdag voor het laatst getest), wel minder dan dat ze waren, maar toch nog steeds goed posi. ik ben bang dat het weer afwachten is, afwachten tot je hcg gaat dalen. als je bang bent voor restweefsel, kan je natuurlijk ook altijd het ziekenhuis bellen of je vk omdat je graag een controle echo wilt. bij mij is inmiddels het vloeien na die ene heftige dag gestopt! ik denk dat het bij mij de laatste schoonmaak was, hopelijk bij jou ook! wij gaan ook niet wachten, bij mijn vorige ma, twee jaar terug hebben ze daar niets over gezegd, nu had ik een andere vk en die zei 1 of 2 maanden wachten, maar dat gaan we echt niet doen... sterkte!
Hoi! Ik ben eind juni en begin juli (i.v.m. restweefsel) gecurreteerd. Als ik jouw verhaal lees zou ik vragen of er nog een keer een echo gemaakt kan worden om te checken of je geen restweefsel hebt. Ik heb na de curretage nauwelijks gevloeid, tot een week na de curretage, begon ik weer te vloeien. Toen bleek ik restweefsel te hebben. Twee weken na de tweede curretage heb ik getest en deze test was negatief. De eerste twee weken na de tweede curretage hebben we het veilig gedaan; omdat we het advies hadden gekregen één menstruatie af te wachten. Een andere gynaecoloog zei echter dat je alleen zwanger wordt wanneer je lichaam daar weer klaar voor is en de wens om weer zwanger te worden was heel groot, dus na twee weken de condooms weggedaan. Ik ben één keer (toch) ongesteld geworden en nu weer zwanger. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!
wij zijn ook eerst een ronde overgeslagen ( helaas werden dat er 10 :s ) maar anderen die ik ken hoorden ook weer andere adviezen 2 zelfs van dezelfde gyn een ander advies .... ds wat nu wel of niet klopt ik zou het niet weten. sterkte en hopelijk is het snel weer raak voor jullie .
Ik heb 15/16 mei een miskraam gehad en ben toen ook gecurreteerd, met spoed omdat ik enorme stolsels aan het verliezen was en het bloed liep eruit alsof er een kraan aangezet was. Eenmaal thuis (het is op vakantie gebeurd) heeft de gyn de boel nog extra schoongemaakt. Daarna heb ik zeker nog 6 weken gevloeid, wel steeds minder, maar pas na 6 weken was ik helemaal droog. Ik heb hier ook over gebeld, maar dat kon gewoon, mocht het nog langer duren dan had ik even langs moeten komen. Uiteindelijk zou ik adviseren, bel wanneer jij denkt dat het nodig is. Als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt, dan moet je gelijk aan de bel trekken. Dan kun je nagekeken worden en vaak word je dan gerustgesteld. Maar het is een ingrijpende gebeurtenis, een mk en een curretage, dus gun jezelf die tijd ook...
Ik ben in februari gecurreteerd na een ma. Niets gehoord van een ronde wachten, dus wij hebben ook niet afgewacht. Ik ben in de derde cyclus zwanger geraakt. Achteraf gezien is het goed geweest dat ik niet meteen na de ma zwanger ben geraakt, want zo had ik nog wel even de tijd om een en ander te verwerken en af te sluiten. Neemt niet weg dat ik anders ook superblij was geweest met een zwangerschap. Denk dat het voor iedereen anders is, en de adviezen die je krijgt over afwachten en niet afwachten zijn dus ook zeer wisselend.