Help! Houten vloer verpest!

Discussie in 'De lounge' gestart door Froetsel, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    dames! Ik hoop hier wat tips te krijgen want heb onze houten vloer verpest!!!!

Hij is enige tijd geleden helemaal opnieuw geschuurd en in de olie gezet. Van de week dacht ik laat ik hem eens stomen met mijn black en decker staat immers houten vloer stand op.
    Hij was echt helemaal schoon!
    Toen me man thuis kwam zei die neeeee had je niet moeten doen je hebt nu de olie eraf gestoomd je mag een geoliede hout niet stomen!!

Toen de hout opnieuw geschuurd werd en olie gezet werd door vakmensen hebben we wat olie gekregen eens in de zoveel tijd even in de olie zetten.

Wij dachten omdat k dus heb gestoomd zetten we hem weer in de olie!!
    Nu hebben we dus echt overal vlekken omdat je t met de hand doet doe je bepaalde plekken niet en wel omdat je het simpel weg niet ziet.
    vandaag al tig x gedweild met water.

Maaar je blijft vlekken zien oa waar dus is geolied.

2. Logan

Logan Niet meer actief

Als het goed is heb je van die speciale verdelers voor olie. Wij hebben een houten vloer in de was, en dat kan je aanbrengen met een speciale stok.
    Wat erg he? Hier ook ooit de domme fout gemaakt met alles reiniger te dweilen, ik kon wel janken.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik ben bang dat dat opnieuw weer schuren word

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Oehh maar goed dat ik dit lees. In ons nieuwe huis hebben we een houten vloer. Weet wel dat de oude bewoners m 2x per jaar in de olie zetten maar wist niet dat je geen alles reiniger mocht gebruiken. Waar moet ik m dan mee dweilen 😄?

5. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    En als je weer stoomt dat het weer egaal is?
    Dan kun je het daarna met een speciale tool opnieuw doen.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Niet. Hout wordt lelijk als het nat wordt. :)

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou zeggen: deal with it. Een houten vloer is een natuurproduct en dat krijg je niet brandschoon. Stomen? Dat zou je met tegels, niet met hout. De warmte en het gocht zorgen ervoor dat het hout krom trekt. Vegen, stofzuigen en alleen bij ongelukjes dweilen. Alleen voor het olien kun je met een speciale houtenvloerenzeep erover, maar verder horen druppels met een geoliede vloer er een beetje bij.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Whaa wat lekker! Niet meer dweilen straks :D muv ongelukjes dan haha.

9. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL

Heb je toevallig een foto?

10. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 482878

Dit is wat k bedoel.

Welke tool?

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    En dacht stomen kan wel mits juiste stand omdat er heel weinig stoom vrij komt op die stand

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ik doe het zelf altijd op mijn knieën met een oude theedoek maar als je googlet was op wasverdeler krijg je dit:

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Voor de volgende keer, mocht je willen dweilen: je kan een sopje maken met een speciale reiniger voor houten vloeren.
    Woca natuurzeep naturel 1 liter

Ik ben bang dat het nu weer schuren wordt...

14. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben het dus ook op onze knieeen gedaan, en dit was het resultaaaat! Om te janken!

15. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Reinigers hebben we hg speciaal voor houtenvloer of gwn water maar we dachten na het stomen we doen hem dus in de olie! Niet dus het is dus heel lelijk geworden

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

Misschien kun je iemand die schoonmaakproducten van jemako vertegenwoordigt eens proberen de contacten.

Toen ik in dit huis kwam wonen had ik ook veel lelijke vlekken op de houten vloer, en toen is er een vrouw langs geweest met allerlei producten van jemako, en daarna was hij weer als nieuw.

17. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was je vloer wel echt door en door droog toen je ging
    Oliën? Want ook al gebruik je de "houtstand", er komt veel vocht vrij. Ik zou eerst minstens een week wachten (en goed stoken en ventileren) voor ik er weer iets aan ging doen. Als je met olie het vocht opsluit trekt straks je vloer krom en daar waar hout water heeft geabsorbeerd kan het natuurlijk geen olie opnemen; vlekken dus!

18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Wij hebben hardwaxolie op de vloer en dweilen met een microvezeldweil met blue dolphin eco cleaner en de andere week met blue dolphin fix and fill.
    Ongeveer 1 keer per half jaar onderhoudsolie van blue dolphin. Ik druppel het op de vloer en verdeel het met een speciale hardwaxdoek van dolphin.

Vorig jaar is de vloer opgeschuurd en toen is ie 2 keer behandeld met hardwaxolie.

19. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Schuren en wit lakken.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129