dames! Ik hoop hier wat tips te krijgen want heb onze houten vloer verpest!!!! Hij is enige tijd geleden helemaal opnieuw geschuurd en in de olie gezet. Van de week dacht ik laat ik hem eens stomen met mijn black en decker staat immers houten vloer stand op. Hij was echt helemaal schoon! Toen me man thuis kwam zei die neeeee had je niet moeten doen je hebt nu de olie eraf gestoomd je mag een geoliede hout niet stomen!! Toen de hout opnieuw geschuurd werd en olie gezet werd door vakmensen hebben we wat olie gekregen eens in de zoveel tijd even in de olie zetten. Wij dachten omdat k dus heb gestoomd zetten we hem weer in de olie!! Nu hebben we dus echt overal vlekken omdat je t met de hand doet doe je bepaalde plekken niet en wel omdat je het simpel weg niet ziet. vandaag al tig x gedweild met water. Maaar je blijft vlekken zien oa waar dus is geolied.
Als het goed is heb je van die speciale verdelers voor olie. Wij hebben een houten vloer in de was, en dat kan je aanbrengen met een speciale stok. Wat erg he? Hier ook ooit de domme fout gemaakt met alles reiniger te dweilen, ik kon wel janken.
Oehh maar goed dat ik dit lees. In ons nieuwe huis hebben we een houten vloer. Weet wel dat de oude bewoners m 2x per jaar in de olie zetten maar wist niet dat je geen alles reiniger mocht gebruiken. Waar moet ik m dan mee dweilen 😄?
En als je weer stoomt dat het weer egaal is? Dan kun je het daarna met een speciale tool opnieuw doen.
Ik zou zeggen: deal with it. Een houten vloer is een natuurproduct en dat krijg je niet brandschoon. Stomen? Dat zou je met tegels, niet met hout. De warmte en het gocht zorgen ervoor dat het hout krom trekt. Vegen, stofzuigen en alleen bij ongelukjes dweilen. Alleen voor het olien kun je met een speciale houtenvloerenzeep erover, maar verder horen druppels met een geoliede vloer er een beetje bij.
Ik doe het zelf altijd op mijn knieën met een oude theedoek maar als je googlet was op wasverdeler krijg je dit:
Voor de volgende keer, mocht je willen dweilen: je kan een sopje maken met een speciale reiniger voor houten vloeren. Woca natuurzeep naturel 1 liter Ik ben bang dat het nu weer schuren wordt...
Reinigers hebben we hg speciaal voor houtenvloer of gwn water maar we dachten na het stomen we doen hem dus in de olie! Niet dus het is dus heel lelijk geworden
Misschien kun je iemand die schoonmaakproducten van jemako vertegenwoordigt eens proberen de contacten. Toen ik in dit huis kwam wonen had ik ook veel lelijke vlekken op de houten vloer, en toen is er een vrouw langs geweest met allerlei producten van jemako, en daarna was hij weer als nieuw.
Was je vloer wel echt door en door droog toen je ging Oliën? Want ook al gebruik je de "houtstand", er komt veel vocht vrij. Ik zou eerst minstens een week wachten (en goed stoken en ventileren) voor ik er weer iets aan ging doen. Als je met olie het vocht opsluit trekt straks je vloer krom en daar waar hout water heeft geabsorbeerd kan het natuurlijk geen olie opnemen; vlekken dus!
Wij hebben hardwaxolie op de vloer en dweilen met een microvezeldweil met blue dolphin eco cleaner en de andere week met blue dolphin fix and fill. Ongeveer 1 keer per half jaar onderhoudsolie van blue dolphin. Ik druppel het op de vloer en verdeel het met een speciale hardwaxdoek van dolphin. Vorig jaar is de vloer opgeschuurd en toen is ie 2 keer behandeld met hardwaxolie.