Weet iemand dit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hoopvol2019, 6 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Hoe zit het als je met ivf start en je hebt een natuurlijke eisprong gehad maar punctie vindt pas een paar dagen later plaats? Heeft dit gevolgen voor ivf?

2. Mimi123

Mimi123 Bekend lid

2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Hoi!

Ik begrijp het niet helemaal als het goed is krijg je hormonen en is de boel allemaal kunstmatig toch? 1,5 dag voor je punctie spuit je pregnyl en dan vindt de punctie plaats. Tenminste zo ken ik het of gaat het bij jou anders?

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Ik snap je verhaal ook niet helemaal. Doorgaans is het zo bij IVF dat je bijvoorbeeld decapeptyl spuit om je eigen cyclus plat te leggen en Ovitrelle of Pregnyll om een eispong op te wekken. Je mag namelijk geen eispong krijgen want dan kan er ook geen punctie uitgevoerd worden.

4. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Met ivf heb je inderdaad geen natuurlijke eisprong. Deze wordt stopgelegd en daarna wordt een kunstmatige cyclus in gang gezet. Je eisprong wordt exact getimed met een hormoon, zoals ovitrelle of pregnyl. Hoezo denk je dat je een natuurlijke eisprong hebt gehad? Mocht er om de een of andere reden iets niet goed zijn gegaan en je eisprong zou al zijn geweest, dan gaat je punctie niet door. Je follikels zijn dan gesprongen en je eitjes kunnen niet meer worden opgezogen.

5. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik heb echt het idee dat ik mijn eisprong heb gehad. Ik spuit iedere avond decapetyl en meriofert maar vroeg me af hoe het zit als je een natuurlijke eisprong hebt gehad.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je krijgt toch ook echos?

Door de onderdrukkende hormonen krijg je geen eisprong.
    Als je die namelijk wel zou krijgen is je ivf poging mislukt . Als je eitjes al gesprongen zijn kunnen ze niet meer uit je eierstok gehaald worden om te bevruchten.

Je hebt elke dag al je medicijnen gespoten en genomen? En de echos zijn goed?
    Dan zou ik me daar niet druk om maken.

Waarom denk je dat je je eisprong hebt gehad?

7. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ja ik hen echo's gehad en moet nog even door met spuiten was maar een goed gegroeid. Ik had zo een slijm wat je normaal gesproken hebt bij een eisprong dus vandaar mijn zorgen/angsten

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Enkel slijm wijst puur op meer slijm in je vagina.
    Tijdens een hormoon behandeling kan dat prima iets meer of minder worden.

Op basis van slijm zou ik dat niet denken. Als je echos hebt dan kun je daar zelf je follikels ook op zien. En dat ze er nog zijn en nog groeien.
    Zolang je geen ovitrelle of pregnyl spuit springen ze niet .

9. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Bedankt voor deze geruststelling

Bubblez vindt dit leuk.
  10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Doordat je in verhouding veel oestrogeen aanmaakt omdat er meerder eitjes groeien zal je zelfs meer slijm verliezen dan normaal en langer. Dus dit is echt compleet normaal en wijst niet op een eisprong!

11. Hoopvol2019

1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ok bedankt.

Deel Deze Pagina