Ik zit ergens mee. Vanmorgen bericht gehad van het ziekenhuis dat er geen cryo's zijn ontstaan (uit de 8 die nog over waren op dag 3). Even mijn vg: Afhankelijk van ICSI omdat man obstructie in zaadleiders heeft door dragerschap CF. Alle keren anticonceptie pil - decapeptyl - gonal-f 112,5 EH gespoten. Icsi 1: 9 eicellen 9 bevruchting en hiervan 1 verse en 4 cryo's teruggeplaatst (2017) Icsi 2: 16 eicellen, 14 rijp, 9 bevrucht, 1 verse en 1 cryo. Van de verse terugplaatsing is onze dochter geboren in 2018. Cryo is mislukt in 2019 Icsi 3: 14 eicellen, 14 rijp, onduidelijk hoeveel bevruchtingen, maar op dag 3 bij de tp waren er nog 8 eicellen over waarvan 1 de verse terugplaatsing is. Hebben jullie een idee hoe dit kan? Ik ben 37, is mijn kwaliteit dan toch te slecht bij meerdere eicellen, spuit ik de verkeerde medicijnen of is er iets anders? Oja, Bij ICSI 2 zat ik met mijn bloedwaarden tegen een overstimulatie aan. Toch moest ik met ICSI 3 hetzelfde spuiten, want onze dochter is daaruit geboren. De verse terugplaatsing van afgelopen zondag was wel een A-kwaliteit, kreeg 180 van de 200 punten. Vandaag 6 door, voel af en toe steekjes, verder niet. Ik ben zo bang dat deze ook al gestopt is met delen
Ik heb ook al in het andere topic gereageerd, maar even op de inhoud van deze: bij mij een beetje hetzelfde probleem. Aangezien er bij mij endometriose is geconstateerd denken ze dat het bij ons aan de eicelkwaliteit ligt. Daarnaast is mijn amh benedengemiddeld dus ook wat ‘oudere eicellen’. Wat ze bij ons nu de volgende poging anders gaan doen is volledig menopur spuiten (in plaats van een combi gonal f en menopur). Menopur schijnt beter voor de eicelkwaliteit te zijn. Daarnaast gaan ze bij ons de punctie beter timen middels bloedonderzoek bij iedere echo. De arts denkt dat mijn eitjes langer de tijd nodig hebben om te rijpen. Maar ik vermoed dat dat bij jullie het probleem niet is omdat jullie wel veel bevruchtingen hebben.. Je hebt denk ik nog geen verklaring vanuit het zkh gehoord hè?
Dank voor je reactie! Iemand anders opperde ook al menopur, dus die ga ik onthouden. Wat voor waarden controleren ze dan bij jou? We hebben wel elke keer rond de 10 bevruchtingen, maar snel veel afvallers. Nee, geen verklaring van het ziekenhuis. De doktersassistente reageert op mail of zit bij het telefonisch spreekuur. Voor vragen aan de arts word er een gesprek gepland. Hopelijk is het allemaal niet nodig en blijft deze topper doorgroeien en innestelen!
Ze gaan prikken op oestradiol, LH en progesteron. Aan de hand van die waarden kunnen ze zien wanneer de eitjes voldoende rijp zijn voor een punctie. Succes, ik hoop het ook voor je! Fijn dat deze van goede kwaliteit is, dat geeft toch hoop.
Als ik het zo lees heb je iedere ICSI een mooie score aan bevruchtingen. Iedere ICSI poging 9 bevruchtingen is hartstikke mooi. Ik lees aleen dat er niet veel cryo's overblijven. Dit kan liggen aan de kwaliteit van de eicellen, maar zal wellicht ook een combinatie zijn van de zware kwaliteitseisen waaraan een cryo moet voldoen om vervolgens ingevroren te kunnen worden. Wellicht zijn ze prima om als verse embryo teruggeplaatst te worden, maar voldoen ze niet aan de cryo kwaliteit. In verband met mijn leeftijd (40) spuiten wij ook Menopur omdat dat de kwaliteit zou verbeteren. Je zou zelf ook eens Ubiquinol kunnen proberen (vitamine).Is aangeraden door onze arts, deze helpen ook om op latere leeftijd je eicelkwaliteit iets te verbeteren. Baat het niet schaat het niet denk ik dan. Veel succes met alles in ieder geval.
Wat bijzonder is is dat ik bij icsi 1 in minder eicellen had maar toen wel 4 cryo's. Mogelijk heeft dat er ook mee te maken. Hoeveel Ubiquinol is dat en maakt het merk nog uit? En hoelang heeft dat nodig om verbetering te kunnen geven?
Ik gebruik deze: https://www.deonlinedrogist.nl/vitals-ubiquinol-100mg-softgels-p-21181.html?channable=e56911.MjExODE&cross=0&gclid=EAIaIQobChMI2Yflw9Xf4wIVDc53Ch2ZzQKBEAQYAiABEgIfBfD_BwE Zorg er voor dat je de 100mg hebt. Je vind ze ook goedkoper maar dat is vaak maar 30mg of 50mg. Eventueel resultaat is te merken na 3 maanden (overigens ook goed voor de zaadkwaliteit. Mijn man slikt het nu ook. Zittende wachten op de uitslag van het zaadonderzoek, dan kunnen we zien of het eventueel iets gedaan heeft).
Ik heb voor mijn IVF poging inderdaad ook ubiquinol geslikt. Ik was toen 37 en had bij de punctie 17 goede kwaliteit eicellen. Hiervan zijn er 13 bevrucht en na de verse terugplaatsing zijn de andere 12 allemaal de vriezer ingegaan. Bij het ontdooien deelden ze goed verder en werden er hele mooie embryo's teruggeplaatst. Helaas leidde het bij mij tot meerdere vroege miskramen, maar dat is een ander probleem. Of de ubiquinol heeft geholpen weet ik niet, maar bij een volgende poging zou ik het zeker weer slikken. Ik had deze van het merk Vitalize: https://www.vitalize.nl/vitalize-q10-ubiquinol-actieve-vorm-keuze.html . Heel veel sterkte!
Wat heftig zeg van je miskramen! Maar ik zie dat je nu al ver zwanger bent! Gefeliciteerd!! Hoelang van te voren ben je begonnen met slikken en ben je gestopt toen je een terugplaatsing had? Ik weet natuurlijk niet of ik van deze terugplaatsing zwanger ben, dus durf nu niet goed te starten al.
Dankjewel ! Ik hoop natuurlijk sowieso voor je dat dit embryootje lekker bij je blijft zitten! Ik durf niet meer precies te zeggen hoe lang van te voren ik ben begonnen met slikken, maar ik denk dat dit geweest is op het moment dat ik begon met het stop leggen van de cyclus (ik kreeg de pil). Ik ben in ieder geval gestopt op de dag van de punctie. Als ik jou was zou ik het nu inderdaad niet nemen, maar pas beginnen als je weer een nieuwe ICSI ronde start (of eventueel iets eerder).
http://zozwangerworden.nl/nieuws/kwaliteit_eicelen Zoals eerder aangegeven hebben je eicellen een cyclus van 3 maanden. Voor verbetering van je eicellen dien je dan ook 3 maanden vooraf al te beginnen met Ubiquinol, anders heb je er nog niets aan. Zie ook het artikel hierboven. Tijdens je zwangerschap mag je het slikken in lage dosering (schijnt ook migraine tegen te gaan tijdens de zwangerschap en het zou verlagend “kunnen” werken tegen een miskraam.
Helaas gisteren en vandaag negatief getest. Vandaag 12dpo en het lijkt erop dat mijn menstruatie al gaat komen. Echt een hele slechte poging is het geweest.