Hoi hoi! Ff een vraagje aan jullie: Ik heb vaak last van migraine, en ik had gehoopt dat ik een van die vrouwen zou zijn, die tijdens de zwangerschap minder last zou hebben. Helaas! Ik heb er al 2 rond lopen, dus gordijnen dicht, geluid uit, en naar bed, dat is niet haalbaar... Paracetamol helpen niet, en de medicijnen die ik normaal krijg, mag ik niet gebruiken. Heeft iemand enig idee wat je nog kunt doen als je zwanger bent, met zo'n hevige aanvallen? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt! goetjes teske
Hai Teske, Hier ook flink last van migraine en er is maar heel weinig tot niets wat helpt. Ik kreeg de tip om van die icepacks te gebruiken (op de pijnlijke plekken leggen, bv je slapen), ziet er een beetje vreemd uit maar dan wil het nog wel eens dragelijk worden. Zeg niet dat de migraine verdwijnt maar het word eventjes wat minder. Heel heel succes
Hey Lampie! Ja hoor ook die heb ik geprobeerd.. Misschien nog iets langer proberen, maar tot nu toe niet echt verlichting! Wat een ellende.. Ik heb ook gezichts verlies aan mijn rechter oog, en steken in mijn slaap, die het erg gevaarlijk maken om met de kids in een auto te stappen.. (ze moeten toch naar school/creche) Ik las net op internet, dat moederskruid schijn te helpen..Daar weleens van gehoord? Groetjes teske
Hey Teske, Ken het probleem met gezichtsverlies, helaas ook een soort van verlammingsverschijnselen als de aanval heel heftig is. Lijkt me idd heel erg vervelend als je al kleintjes hebt rondlopen . Ik heb ook over dat moederkruid gelezen maar ben er nooit mee begonnen. Moet wel zeggen dat de aanvallen minder heftig werden bij mij na de 12 weken. Ik zal eens verder gaan zoeken op internet, moet toch iets zijn wat in ieder geval verlichting brengt?
Heb hier een site waar het 1 en ander op staat, niet naar de naam van de site kijken hahaha, is een beetje zweverig. Staat trouwens ook op dat je geen moederkruid tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Weet niet of je alles mag nu je zwanger bent maar valt altijd te bekijken Is allemaal op homeopatische basis, misschien toch eens langs een homeopaat gaan? http://www.paranormaaladviespunt.nl/Aandoeningen/migraine.html
Hey lampie! Super tof, bedankt! Ik had juist gelezen, op een zwangerschaps site nota bene, dat moederkruid wel mag Ik lees net op die site dat het mogelijk iets te maken kan hebben met je bloedsuiker. Kijk weer iets bij geleerd! Mijn suikers schommelen idd heel erg.. Heb jij verder ervaringen met het ander 'spul'. Pepermunt en gember? Ik heb echt aan homeopatisch niet veel gevonden. Misschien toch eens proberen. Maar over het algemeen wordt het dan eerst erger en dan pas minder? Na 12 weken minder he? [-o< Hoever ben jij? Groetjes teske
hahaha ja die hoofdpijn he! Ik zie net dat jij 37 weken bent! O jeetje mijn hersenen doen het niet meer...
Ik loop bij een homeopaat en voetreflextherapeut en die helpt mij van de migraine af. Door een middel wat zij maakt en het helpt echt je mag dan alleen geen mint en cafeine! Dus misschien kan je eens een afspraak maken met een homepaat.
Hahahaha, hoofdpijn en zwangerschapsdementie, het is je vergeven (enne bijna 38 weken he ) Maar idd na de 12 weken werd het bij mij minder heftig, het gebeurd wel nog steeds maar word minder intens. Dus geen/weinig suiker meer en van de koffie afblijven Dat waren de tips die ik meekreeg van de HA. Moet wel zeggen als ik minder snoepte dan bleven de aanvallen langer uit. Dus wie niet waagt, wie niet wint. Voor de rest wenig geprobeerd nog omdat ik na de 12 weken minder last kreeg en straks mag ik mijn medicijnen gewoon weer. Ik blijf met je mee denken
Misschien kan acupunctuur helpen? Dat kan wel tijdens de zwangerschap. Massage van je hoofd, nek en schouders wil ook wel eens helpen. Kun je het ook aan voelen komen? Dan kun je misschien op dat moment al een tandje terug doen. Heb je ook al met de ha overlegd? Misschien zijn er nog andere middelen tegen migraine die je wel mag. Heel veel succes!
Ik ken meerder mensen die echt baat hebben gehad bij gember. Je hoeft geen hele bolletjes te eten, want je kunt bij een natuurwinkel of drogist gewoon gembertabletten kopen. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!
Hoi, hier dan een gelukkige die door de zwangerschap even geen last heeft, (gelukkig maar, want voor de rest stik ik van de zwangerschapsklachten). Maar goed, even mijn ervaringen: tijdens een migraine-aanval stopt je spijsverteringsstelsel er ff mee. Medicijnen innemen helpt dus geen flikker (en alles wat je naar binnen werkt: eten, drinken en medicatie, vormt een extra belasting voor je lijf waardoor je aanval langer duurt). Wat je kunt doen als je een aanval aan voelt komen: niet meer eten, eventueel slechts hele kleine beetjes water om uitdrogen te voorkomen. Rust nemen, (betekent niet perse gaan slapen, maar wel zorgen dat je ontspant. Dan maar ff niet meer naar de winkel, of weet ik wat en als je toch moet: lekker rustig aan, laat je nergens door opjagen). Migraine kent verschillende oorzaken, ik had er altijd last van twee verschillende: vanuit spierspanningshoofdpijn die veroorzaakt werd door scheve rugwervels en vanuit hormonale problemen. Verder had ik vroeger nog last van een derde en dat was door schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Zorg dus ook adt je regelmatig eet, eet geen suiker of producten waaraan dat is toegevoegd (of, als je wel suiker eet, neem iets van volkoren producten of vezelrijks (zoals fruit) erbij: iets waar je spijsverteringsstelsel even lekker lang mee bezig is, zodat dat je bloedsuikerspiegel direct weer recht trekt, als het ware). Ik ben uiteindelijk bij een osteopaat terecht gekomen: die heeft enerzijds mijn ruggewervels recht gezet, waardoor de spierspanningshoofdpijn verdween en dus ook de daaruit voortkomende migraine. Daarnaast heeft zij mijn organen behandeld, waarmee het hormonale probleem ook verdween; ik gebruikte de pil, maar mijn lever kon die hormonen helemaal niet verwerken. Alles was vastgelopen daar, dus elke keer als ik ongesteld werd, kreeg m'n lever een extra opdoffer en had ik weer een aanval. Zij masseerde enkel mijn lever op een bepaalde manier, waardoor er dan heel veel afvalstoffen vrij kwamen, (echt; ik liep dan de hele dag water te drinken als een idioot en nog steeds bijna-oranje urine de hele dag, van alle afvalstoffen die m'n lichaam dan loosde). na een paar behandelingen was het over! Ik ben kort daarop zwanger geworden (we hadden al bsloten ervoor te gaan, maar ik wilde eerst fysiek weer fit zijn), en tot nog toe geen enkele aanval gehad: ben nu bijna een jaar migrainevrij!
Wauw! Wat tof dat er zoveel reacties komen! Koffie is omgezet in cafeine vrije (maar t komt er 9 van de 10 keer toch weer uit) dus nauwelijks koffie meer op dit moment..Eigenlijk toch stom dat ik van jullie inmiddels meer info heb gekregen over hoe het ontstaat en zo dan ik ooit van de huisarts gehad heb! Moederkruid mag idd niet! Heb gisteren mijn schoonvader helemaal naar de stad laten fietsen met z'n oude knoken om moederkruid te halen, maar het mag niet .. @rosao: Ik voel het niet echt aan komen, het is me alleen opgevallen, dat ik een paar dagen van te voren blauwe flitsen ga zien, en vlak voor de aanval krijg ik hele erge steken in mijn hoofd. Maar als ik die steken krijg, dan ist eigenlijk al te laat, want vlak daarna krijg ik uitval verschijnselen.. @Miez: Ben gisteravond begonnen met gember.. Viel me eigenlijk best mee hoe dat smaakt! Weet alleen geen dosis/verhouding? Ik heb de wortel in plakjes gesneden (5 kleine dunnen plakjes) en op kokend water gegooid... @Rozemarijke: Wat fijn dat je er ff geen last van hebt zeg! Bij mij is ongeveer een half jaar geleden geconstateerd dat mijn leverfunctie niet helemaal goed is, en de bijnier en rechter nier werken ook niet helemaal zoals het hoort. Daarbij komt een suiker die soms extreem hoog is, en een uur later weer veel te laag. Mogelijk dat daar de oorzaak kan liggen. Ik had er in iedergeval niet specefiek tijdens menstruaties ofzo last van (hormonen)... Alhoewel ik al migraine had voor deze afwijkingen Hey lampie! 38 weken bijna he! Dan zou het heel snel al kunnen beginnen! Hoe voel jij je? Alles nog kids haha... Bedankt allemaal voor jullie reacties! Heel lief!
@Teske, dan zou ik toch ff contact zoeken met een osteopaat. Je hebt meestal maar een paar behandelingen nodig en omdat het een manuele geneeswijze is, gaat het credo: baat het niet, dan schaadt het ook niet, erg op hier, :-D Bij mij is migraine in eerste instantie ook meer gelinkt geweest aan m'n ruggewervels en aan m'n bloedsuiker, maar ben er dus nu al bijna een jaar vanaf! Als je googelt op nederlandse vereniging voor osteopatie, vind je hun website wel en kun je iemand bij jou in de buurt opzoeken... Een deel van de behandeling is tijdens je zwangerschap niet mogelijk, maar een deel ook wel, dus je kunt er nu al baat bij hebben
Vergoeding is een beetje verschillend per verzekeraar. Bij IZZ kreeg ik altijd alles vergoed tot 450 euro per jaar, (maar daar kom je vaak niet aan, ik had aan 5-6 behandelingen voldoende). Bij VGZ krijg ik nu 80% vergoed, dus het wisselt wat... Het zit in ieder geval wel altijd in het aanvullende pakket en je moet ff opletten dat je osteopaat genoeg gekwalificeerd is, (DO-MRO moeten ze achter hun naam mogen zetten, ofzoiets). Maar, ook als je alles zelf moet betalen: de behandelingen vinden meestal met tussenpozen plaats, dus max 2 keer per maand (waardoor het met de kosten ook wel weer meevalt dan) en het is het helemaal waard!
ik heb voor de chiropractor en voetrefloex/homeopaat een verzekering afgesloten bij Turien , privilige en dan special voor NVKH vrienden dan krijg je 1500,-- per jaar voor alternatieve geneewijze uitgekeerd. En fysio 28 behandelingen gelooof ik dus best veel . Misschien iets om naar te kijken als het helpt voor het nieuwe jaar
Jeetje, daar heb ik nog nooit van gehoord! Vrienden van nvkh? Wat is dat dan? Op het moment gaat het weer met de hoofdpijn.. De laatste aanval duurde ruim 9 dagen! En die was aan het afzakken, toen er gelijk een nieuwe aanval overheen kwam. Die duurde gelukkig maar een dag of 3.. Dus ff op adem aan het komen! Hielp het voetreflex? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hou er niet van als mensen aan mijn voeten zitten hahaha... Liefs teske
Hallo allemaal, Ik heb ook al jaren last van erge migraine. Ik slik ook al jaren imigran/sumatriptan. Soms wel een doosje van 6 in de week terwijl ik er een maand mee moet doen. Ik ben nu 5 weken zwanger en heb gelukkig nig geen migraine gehad.. wel bijzonder want normaal heb ik het vaak. Ik hoop dat het inderdaad door zwangerschap minder word. Bij mijn zus was dat ook.. Groetjes Rianne