koud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happynienja, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    vanmiddag wilde we lekker een stuk wandelen maar we waren de straat amper uit en martijn begon ontroostbaar te huilen.
    honger of wat dan ook kon het niet zijn, dus maar weer naar binnen en na een lange tijd troosten werd hij weer rustig.
    hij had het gewoon heel koud! arme schat.

vanochtend was m'n vriend ook al boodschappen doen met hem en bij het in de auto zetten op de terugweg moest hij ook huilen zei hij.

het was hier vandaag -5, dus ik dacht dat valt wel mee.
    hij had een dikke jas aan, voetenzak aan, sjaal aan enz.
    had zo'n medelijden met m'n ventje...

hebben jullie dit ook gehad? ik denk dat martijn nog te klein is voor deze kou.
    misschien dat het hier ook wat erger is omdat het hier in den helder altijd waait, dus dat zal het wel extra koud maken.

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaah wat zielig.
    Mijn dochter kan niet tegen hele harde koude wind, wilt ze meteen opgetild worden en kruipt ze helemaal in me.

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    hij kroop ook helemaal in me toen ik hem uit de wagen haalde en met hem op de bank ging zitten.
    z'n gezicht was echt een ijsklompje en zn handjes knalrood!

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zet je m wel in de wandelwagen in zo'n zak? Iris zit daar heerlijk met haar benen en een deel van haar bovenlijf in en vindt t goed. Zou m ook wantjes aandoen....ik was vandaag zelf handschoenen vergeten; vreselijk. Iris had ze natuurlijk wel aan...:)

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason hier vind de kou ook verschrikkelijk en gaat dan snel huilen.

6. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Zielig voor je ventje!
    Ik ben vandaag anderhalf uur gaan wandelen en mijn ventje ging vrijwel meteen slapen toen we buiten waren, daarna ging hij rondkijken alleen zijn handje kwam wel steeds boven het dekentje uit dus die was heel rood, maar verder leek hij er geen last van te hebben, want hij lachtte veel. Toen ik bijna thuis was begon hij wel te jammeren en toen ik echt thuis was begon hij ook ontroostbaar te huilen, dus toch te lang in de kou geweest denk ik! Maar in principe moeten die kleintjes er wel tegen kunnen hoor, mits je ze goed inpakt natuurlijk! Ik hoor nog altijd dat het gezond is om iedere dag even naar buiten te gaan, ookal is het koud.

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ach gossie, wat zielig voor die kleine! Het is ook flink koud he! Misschien kun je hem een kruik geven in de wagen? Mijn moeder vertelde dat ze dat ook bij ons deed vroeger in de winter! Ik ben ook naar buiten geweest met mijn zoontje (5mnd). Winterjas, muts, wantjes (nouja, sokjes, kon wantjes niet vinden:p), pantoffeltjes, en de voetenzak. Het scheelt dat ik de voetenzak tot helemaal bovenaan dicht kan doen, zodat alleen zijn koppie eruit steekt. Hij lag in iedergeval heerlijk warm. Eenmaal weer thuis, was hij zelf ook helemaal warm, behalve zijn wangetjes, maar dat mag toch!
    Misschien heb jij een klein koukleumpje, je kunt ook nog een mallot aan doen, plus nog een extra dekentje in de voetenzak (en dus misschien een kruik). Om de hele tijd binnen te blijven is ook zo wat!
    Wij wonen overigens ook aan de kust (den haag), dus hier waait het ook wel...

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    jaaaaaa ik going vamorgen wandelen lekker ondergestopt maar mevr gaat altijd met dr handjes dr bovenuit en op een gegeven moment krijsen krijsen ik snel naar huis gewandeld....kom thuis een handje helemaal rood en na een kwartiertje was ze rustig ook last van de kou dus!!

vamiddag had ik dr dikker ingestopt en ze sliep als een prinsesje!!

succes met de kou!!

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    misschien dan een kruikje erbij, maar ik denk dat het vooral om z'n gezicht ging.
    z'n handen doet hij ook steeds boven de zak uit, had hem wantjes aangedaan maar dat hielp kennelijk niks.
    de voetenzak morgen maar wat hoger dicht ritsen en z'n handen proberen erin te houden.

ik dacht nog misschien dat een draagdoek wel kan, dan zit hij helemaal ingepakt en heeft hij mijn warmte ook nog, maar hij is de lichtste niet meer haha.en ik weet niet of ik in m'n jas pas met hem en m'n zwangere buik (is een zwangerschapsjas).
    en ik ben bang dat ik uitglij en dat ik dan op hem val.
    maar moet toch naar buiten en frisse lucht is goed voor ons allebei.
    zal ook wel een kwestie van wennen zijn.

10. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier geen blikken of verblozen.... wel een winterjas, voetenzak (hoog dichtgeritst!) Dus lekker warm. Denk dat het ene kind er beter tegen kan dan de ander. Net als dat ik het heerlijk vond om lekker buiten te lopen en mijn man liep te klagen als een klein kind. Ach, wat had hij het koud, zielig hè :D

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien een laagje vaseline op het gezichtje als je naar buiten gaat? Zodat dat een beetje beschermt tegen de koude wind?

Hier heeft m'n dochter vandaag een flink stuk gewandeld met oma. Wel even opgewarmd bij de intratuin, dat vond ze érg leuk. Maar ook buiten vond ze het prima. Ze heeft schijnbaar de hele weg zitten kletsen (klinkt nog russisch hihi, erg grappig om te horen) , en vlak voor ze thuis waren viel ze in slaap. Dus zij had er geen last van.
    In de buggy, met dekentje, dikke jas, sjaal en fleece wantjes. Voetjes waren wel behoorlijk koud achteraf, maar dat ze zelf niet aangegeven.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ohh wat sneu!

Wij hebben een lodger bunker en die kun je helemaal insnoeren zodat het net een cocoon lijkt, ideaal zo met deze kou!

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Haha, herkenbaar, die klagende man! Hij is ook niet echt een buitenmens met die kou. Nu vind ik het ook heerlijk om binnen te zitten waar het lekker warm is. Maar ik vind het ook belangrijk dat de kleine iedere dag eventjes buitenkomt. Dus sinds hij er is, iedere dag eventjes eruit. Word ik ook nog eens een buitenmens, haha!

14. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ik heb zelf een lekker skipak voor mn ventje gekocht. De handjes en voetjes zitten helemaal winddicht verpakt en het is legerprint dus staat ook nog eens superstoer! Verder ook lekker in de wagen met voetenzak. Heerlijk!

Deel Deze Pagina