Ons zoontje (ruim 13 maanden) heeft al lange tijd waterwratjes. Een paar op zijn rug, een op de schouder en verschillende op zijn borstje. Volgens de dokter moet ik er een gaasje opplakken als ze op 'springen' staan en volgens cb moet daar betadine op. Nu blijft dat wratje op zijn schouder best rood en is hij al 2x geknapt. Hoelang had jullie kindje last van waterwratjes? En wat hebben jullie eraan gedaan? Alvast bedankt!
Mijn dochter van 7 had ook veel waterwratjes, het heeft ruim een half jaar voordat ze weg waren. Ik heb er niets op gedaan, ze zijn vanzelf weggegaan. Afgelopen zomer gingen ze jeuken en krabde mijn dochter ze open, gelukkig gingen ze toch weg. Mijn vriendin was er mee naar de huisarts gegaan en hij zei er niets aan te doen, het zijn vaak de moeders die er meer last van hebben . Als je googled dan lees je dat veel moeders zinkzalf erop smeren, bij mijn dochter heeft het niet geholpen. Succes ermee....
Ik wil je niet ontmoedigen, maar onze tweede zoon heeft het jarenlang gehad, misschien wel 3 of 4 jaar. Vooral rond zijn ellebogen en op z'n bovenbenen en onder z'n onderbroekje. Soms was het wat minder, maar het heeft echt lang geduurd voordat ze uit zichzelf weggingen. De ha zei dat er eigenlijk niets voor was, het moest vanzelf weer overgaan. En dat deed het ook wel, maar 't duurde dus wel lang.
Mijn zoon heeft ze een maand of 10 gehad, toen zijn er een paar op zijn been gaan onsteken werd een mega plek en toen is de rest vanzelf weggegaan. Het is een virus in het bloed die ze zelf de baas moeten worden. Hier wil de huisarts er ook niks aan. Ik smeerde wel altijd betadine op de open wratjes, want dan geneest het sneller maar helpt niet het virus stoppen. Helaas heeft mijn dochter van 5 ze al anderhalf jaar en ik ben ook op zoek naar de gouden tip. Ik wil ze heel graag op zwemles doen maar dat gaat nou niet. Heb vorige keer al een stift tegen waterwratjes gekocht maar resultaat na een paar maanden van nul komma nul. Hier helpt de betadine wel op open wratjes maar voor elke blijven er nieuwe komen. Word er als moeder inderdaad ook moedeloos van.
Bedankt voor jullie reacties. Het is niet zozeer dat ik er moeite mee heb hoor,maar ik ben wel benieuwd hoe lang zoiets aanhoudt. Het cb gaf betadine als advies als een wratje op springen stond,want anders krijgen ze er nog meer. De dokter was alleen voor een gaasje zonder betadine. Gelukkig heeft milan er geen last van en ik hoop dat dit zo blijft. Ik reken er in ieder geval op dat hij ze nog lang zal hebben.