oh nee he!?!?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hotsiflots, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 6 weken zwanger,is mijn eerste zwangerschap en o zo gewild ik heb namelijk pcos,dit is mijn probleem:

Zit ik aan de telefoon gaan mijn honden blaffen dus ik zeg luid STIL op dat moment voelde ik iets alsof je ongesteld bent en niest zeg maar,ik ga naar de wc en veeg me af en er zat een heel klein beetje bruin op geen slijm niks en was eenmalig toen ik weer veegde was er niks meer te zien,ik heb geen krampen...maar toch had ik meteen het gevoel..dit was het dan.

Ik ben al een stresskip wat betreft miskramen,en maak me nu ontzettend zorgen,heeft iemand dit ook gehad? waarbij het wel goed gegaan is?

Ik ben zo bang :(:(:(

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bruin is oud bloed en dat is al beter nieuws dan helderrood. Maar met al het bloedverlies geldt helaas dat het 50/50 is. Ik heb bruinverlies gehad wat doorzette en een miskraam werd. Maar ik heb ook bij de zwangerschap van mijn zoontje bruin verlies gehad en hij is er toch.

Er zit niks anders op dan afwachten. En dat is killing, ik weet het. Sterkte!

3. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Ik had dat ook tijdens mijn zwangerschap. Met 6 weken en 3 dagen een kloppend hartje en met 7 weken en 2 dagen bruin verlies. Maar week later tijdens echo goed nieuws. En nu inmiddels een gezonde zoon. Dus het kan echt alle 2 de kanten op. Bij mijn 1e miskraam helemaal geen bloedverlies gehad. Sterkte en hopelijk valt het mee!

4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Bij mij was het geen goed nieuws, en heeft het geresulteerd in een mk maar het kan 2 kanten op inderdaad. Je zou om een vroege echo kunnen vragen.
    Sterkte meid, knuffel x

5. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ja het voelt nu ook echt als 50/50 maar ga me geestelijk al voorbereiden op dat het fout gaat,anders trek ik het niet, verloskundige zei ook al, niks anders dan afwachten ik ben te vroeg zwanger om wat te zien op de echo's, mijn 1ste echo stond geplant als ik 10 weken was dat is pas over 4 weken,maar het mag vervroegt mocht ik meer ellende krijgen.

Zwanger worden is voor mij niet vanzelf sprekend,had me vaak afgevraagd: wat is pijnlijker nooit kinderen kunnen krijgen of een miskraam....mijn antwoord is miskraam 100% dit is een ander soort pijn...iets wat je nooit zal vergeten...

Ik zal hopen op een wonder,mijn hele zwangerschap was al een wonder..pfftt

Bedankt voor je berichtje

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Bedankt voor je berichtje,het is moeilijk om toch nog hoop te hebben het is toch vaak de regel bloed is foute boel ik verlies overigens nu niks meer..laten we hopen dat het niks was

7. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Vreselijk dat je een mk heb gehad,veel sterkte ook van mij,ik heb ook nu een gevoel van 50/50 maar bereid mij voor op het ergste dan valt het altijd mee mocht het toch goed zijn.

Ik ga ind vragen om een vroege echo deze onzekerheid maakt me gek.

8. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    #8 dpbovenkamp, 18 sep 2015
    Laatst bewerkt: 18 sep 2015
    Nou, ik ben positiever geloof ik. Ik zou niet meteen 50/50 willen zeggen. Zeker als je nog niet zo ver bent, is eenmalig bruin bloed vaak nog oud innestelingsbloed. Ik had bij mijn eerste miskraam ook bruinverlies, maar dat hield aan en zat slijm bij. Bij mijn vorige (goede) zwangerschap verloor ik met 6.2 bruin bloed. Mijn manneke is nu bijna 15 maanden:D

Zeker als het gestopt is en je verder geen krampen hebt, denk ik eerder aan oud innestelingsbloed dan aan een ophanden zijnde miskraam.

Sterkte!!!

9. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Hier bij zwangerschap van dochter regelmatig bloedverlies. Rood, bruin, roze: alles. Alleen met afvegen. En een gezonde dochter.

Nu bij tweede zwangerschap weer hetzelfde. Echo met kloppend hartje gehad. Daarna wel weer een paar keer bloedverlies, dus de volgende echo (volgende week) is weer spannend. Door de vorige keer heb ik er minder stress van.

Verloskundige geeft aan dat ongeveer 20% van de zwangeren bloedverlies heeft in de periode tussen 4 en 16 weken. Bij de helft daarvan gaat het goed. Je baarmoeder is nu eenmaal beter doorbloed. Bloedverlies kan ontstaan door niesen, tillen, poepen, bukken etc. Door leven dus ;). Zo lang het niet toeneemt en je geen buikpijn hebt vind ik het niet zorgelijk klinken.

10. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zowel bij mijn goede zwangerschap als bij mijn vier miskramen bloedverlies gehad.

Het feit dat het zoweinig is - en eenmalig - lijkt mij positief.

Sterkte!

11. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Mijn verloskundige zei net precies hetzelfde!!! ''oud innestelingsbloed'' ik dacht huh? hoe kan dat nou!!! ik had geen slijm en het houd niet aan was eenmalig en heb geen krampen dus ga er van uit dat het nog goed zit kan niks doen dan afwachten,ik krijg wel een vervroegde echo met 8 weken in plaats 10 weken om mij gerust te stellen.

@t Nev en Minty Dat stelt me gerust zeg!! pfoeh wat heb ik een hell nacht achter de rug stress denken denken arrgg, dat het met bloed verlies fout kan gaan hoor je vaak maar dat het goed gaat gelukkig ook en het was zo minimaal dat ik er vanuit ga dat het oud innestelings- bloed was, wat ben ik blij met dit forum <3 bedankt meiden voor de geruststelling, kom ik de 2 echo wacht weken wat beter door :p

12. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Als je na gisteren geen bloedverlies meer hebt gehad zou ik me geen zorgen maken.

Wat ik wel gek vind is dat je pas bij 10 weken een echo zou krijgen. Als het goed is moet je vandaag of maandag op een echo een kloppend hartje kunnen zien. Je kunt daar misschien nog wel om vragen.

Succes !

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik vind het ind heel raar dat ik pas met 10 weken eerste echo krijg..wie houd dat uit? :p terwijl ik net nog las op het forum dat een vrouw van 6 weken haar eerste echo al kreeg! ik dacht huh! kan dat al dan? ik heb dus ook om een vervroegde echo gevraagd dat zal wel 8 weken worden dan, ze deden heel moeilijk erover terwijl mijn verloskundige zei maak maar eerder een afspraak bij de echo praktijk, heb ik gedaan zeiden ze de verloskundige moet eerst naar ons bellen....zucht...en daar zit ik dus op te wachten.

Ik heb geen bloed verlies meer gehad, het was ook niet eens echt veel bruinbloed verlies zo van het loopt eruit of in mijn onderbroek, maar meer een veeg, ben al wat gerustgesteld door jullie en mijn verloskundige ;)

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb ook bruin verlies gehad bij 7 weken en bij 9 weken! Mocht beide keren meteen langs de Gyn voor echo en alles was prima, dochter is inmiddels 4 maanden :) de Gyn zei dat bruinverlies niet alarmerend is, als het helder rood wordt wel. Schijnt dat de bm allemaal plooitjes heeft en door de zwangerschap kan daar dus wat oud bloed vrijkomen als die plooitjes strak getrokken worden. Zo verklaarde hij het iig :)

15. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Wat raar dat je pas zo laat kunt om een echo, met 6wkn kunnen ze echt wel wat zien hoor!?

Die onzekerheid of het nou goed is of niet is heel erg, ik weet wat je doormaakt nu.

Bij mij betekent bruinverlies slecht nieuws maar lees zo vaak dat vrouwen bruin verliezen en soms zelfs rood en toch een goede zwangerschap hebben, hopelijk hoor je bij de laatste!

Deel Deze Pagina