weet iemand hier meer over? opleiding mediavormgever

Discussie in 'De lounge' gestart door acire, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

acire Fanatiek lid

omdat ik alleen mijn (kwijtgeraakte) mavo diploma heb :)
    wil ik eindelijk eens voor iets gaan leren.
    nu heb ik een opleiding gevonden die me geweldig lijkt, maar het is op mbo niveau. deze opl. : http://www.glr.nl/opleidingen/mbo/studi ... t-design/5

nou is het mooie dat je als je mavo hebt je gewoon mbo kan gaan doen, maar ik wil absoluut niet heel de dag op school zitten.
    ook wil ik niet een paar dagen naar school en de overige dagen werken.

ideaal zou zijn 2 a 3 avonden per week les hebben, zodat ik gewoon voor mijn dochter kan zorgen.
    Mijn vriend zegt dat dit op mbo niet kan, maar wel op hbo.

Probleem op hbo niveau is dat ik dan een 21+ test moet halen en ik weet niet of je dat bij elke opleiding doen kan.
    en ik weet niet welke opleiding op hbo gelijk staat aan de opleiding die ik nu heb gevonden, namelijk mediavormgeven art & design.

als iemand mij hier meer over kan vertellen (de 21+ test, of je op mbo ook 's avonds ofzo naar school kan, en welke opleiding op het hbo ongeveer hetzelfde is) zou diegene dat dan willen doen?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hey, dat is een leuke opleiding! Ik wil volgend jaar september weer beginnen, ik ben nu halverwege mbo onderwijs assistent. Ik maak het af, maar dat is niet HET helemaal voor mij, ik ben dus nog op zoek naar andere inspirerende opleidingen, deze is erg leuk!

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    En een opleiding via de LOI, is dat niks? Je kunt vanuit huis je huiswerk maken en als je vragen heb kun je die aan een leraar stellen. Alleen voor je examen hoef je de deur uit.

4. acire

acire Fanatiek lid

ja gaaf he!
    dit heb ik wel gevonden op hbo en in deeltijd http://www.hro.nl/eCache/DEF/1/14/395.html
    het klinkt alleen een stuk minder leuk.
    en ik vraag me af of ik dan niet ontzettend achter loop, want er zullen ook mensen zitten met een vooropleiding en ik kan wel een beetje leuk photoshoppen maar daar is dan ook alles mee gezegd..

moeilijk moeilijk

5. acire

acire Fanatiek lid

ik geloof niet dat je dat via de LOI kan doen, ik ben het niet tegen gekomen in ieder geval.

maar ik ga meteen even kijken

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik weet uit ervaring dat na een lange tijd "niks" te hebben gedaan een hbo studie echt RETEzwaar is, bovendien laten ze je toe op basis van het werk wat je al hebt gedaan, dus je loopt idd een stuk achter...
    Ik heb al gekeken of er thuisstudie's in zijn (ik volg nu via LOI de onderwijsassistent opleiding) maar dat hebben ze helaas niet...

7. acire

acire Fanatiek lid

je hebt gelijk, hij staat bij cursussen ;)

als ik dat zo lees kun je wel een diploma behalen, ik sla hem in ieder geval op bij favorieten.

wat ik me wel afvraag, wat is een diploma van het LOI waard? net zoveel als dat je een diploma op het mbo haalt?

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Een cursus is niet hetzelfde als een mbo opleiding.

9. acire

acire Fanatiek lid

nee maar ik dacht dat je dan daarna gewoon het hbo kon gaan doen.
    bij een andere vergelijkbare cursus daar krijg je geen diploma, maar wel vrijstelling om op het hbo verder te gaan.
    er staat ook bij dat je na de cursus het werk kan als grafisch ontwerper.

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik denk dat je idd zo'n cursus kan doen maar dat het erop aan komt als je werk/opdrachten zoekt, op je talenten.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Je hebt wel hele mbo opleidingen van het loi of nha ofzo. Dan heb je ook gewoon echt je diploma als je die hebt afgerond. Maar het is inderdaad iets anders dan een cursus!

12. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    In de grafische wereld gaat het voornamelijk om je kennis van de software pakketen en je portfolio. Of je nu mbo/ hbo of een cursus hebt gedaan maakt voor de meeste bedrijven niet zoveel uit. Als je maar kan aantonen dat je talent en ervaring hebt.

13. acire

acire Fanatiek lid

kijk dat is goed om te horen.

ik heb me maar gewoon aangemeld op het mbo en we zien wel wat er verder gebeuren gaat.

moet toch nog door het toelatingsonderzoek heen.

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Succes ermee Acire

Deel Deze Pagina