je hebben jullie het aan je ouders/schoonouders verteld dat je zwanger bent? ik wil het op een orginele manier doen heeft iemand een idee? LAAT MAAR HOREN!
Ik heb het mijn partner verteld door een rijstkorrel te geven (in een ringdoosje) als symbool voor ons kind. -Rijst staat voor vruchtbaarheid -Toon was toen zo groot als de rijstkorrel (dubbele betekenis dus) Aan beide ouders hebben we het 'gewoon' verteld niets origineels dus
Van hier gepikt: Een fotolijstje met ipv een foto een gedichtje: Je kunt me nog niet horen Je kunt me nog niet zien Ron 1 december wordt ik geboren Mag ik dan in dit lijstje misschien? Werd erg goed ontvangen! Linda
dat zijn allebei wel leuke ideeen, maar ik test alleen samen met mijn vriend dus dan weten we het tegelijk, dan is de rijst korrel niet meer van toepassing maar wel goed gevonden! Dat gedichtje schrijf ik op
Wij hebben beide ouderparen zonder iets te zeggen het blad Ook gegeven (een tijdschrift voor opa's en oma's) en dat viel in goede aarde.
Je kan bijvoorbeeld een speentje geven met daarop de tekst: oma's schatje en opa's lieveling, zeker weten dat de boodschap goed overkomt Liefs Mariska
ik had een kaartje gemaakt met een ooievaar er op en met de tekst: rond 2 dec mag iedereen het weten dan gaan jullie opa en oma heten.
Hier ook de speentjes gedaan, vonden ze erg leuk! Bovendien een goed excuus om alvast even tussen al die leuke babyspulletjes te neuzen.
Ik weet van iemand anders dat ze een foto van de echo op een kaartje hadden geplakt met: wie wil er straks af en toe op mij passen? Wel een leuk idee vond ik. Wij hebben het verteld op de trouwdag van mijn schoonouders, dat kwam net zo uit! Leuk kadootje voor de grootouders... groetjes Lima
Wij hebben voor m'n ouders het boekje "Nijntje bij opa en oma" gekocht. En daarin geschreven: Veel voorleesplezier! Ingepakt in een neutraal papiertje, zodat ze het niet meteen doorhadden. Was dus heel onverwachts voor ze, dus dat waren even een paar traantjes! Groetjes, Marloes
wij hebben het verteld door de papa's en mama's tegelijk uit te nodigen en de koffie te serveren in mokken met "ik word opa" en "ik word oma" erop. Ze zaten heerlijk te kleppen en hadden niets door totdat er een opa zei: "geintje zeker?" Ik heb ze de mokken mee naar huis laten nemen en mijn schoonvader drinkt er nu koffie uit op zijn werk, zo trots is hij. De broers van mijn vriend hebben we een dropblik gegeven met "gefeliciteerd" aan de buitenkant, en ik had hier een kaartje in laten blikken met de tekst "want je word oom". Ze moesten hem dus eerst open maken met een blikopener en pas na drie keer het kaartje lezen hadden ze het door! En op mijn werk heb ik het verteld door in de kantine een schaal met roze en blauwe spekjes neer te zetten met glazuur en muisjes erop. Vervolgens een mailtje rondgestuurd met "er staat iets lekkers in de kantine voor jullie omdat er over ongeveer 195 dagen iets te vieren valt bij ons thuis, en jullie mogen raden wat dit is" Erg leuke reacties gehad; de meeste waren al aan het rekenen geslagen zonder de tractatie te zien en snapten het zo ook al, maar ze vonden het allemaal erg origineel.
Mijn ouders een bos bloemen gegeven met ipv een kaartje een paar babysokjes en een boekje waarin grootouders vanalles over hun kleinkind kunnen schrijven. Mn vader houdt het ook trouw bij! Mn schoonouders hebben hetzelfde boekje gekregen.
wij haden mijn ouders en schoonouders bij elkaar laten komen en na een uur met elkaar gekletst te hebben heeft mijn vriend een kado aan mijn moeder gegeven en er stons op voor de opa's en oma's mijn oeder maaktje het open en stond verbaast van wat moet ik met een zwangerschaps test en toen drong het pas door
Aan mijn ouders hebben we het gewoon verteld. Maar een paar vrienden hebben we kaartje gegeven toen we op visite gingen waarop stond: Al ben ik er nog niet en nu nog heel erg klein, maar als ik straks ben geboren, wil jij dan mijn lievelingstante zijn? Vonden ze erg leuk.... Groetjes, Lynn
Wij hebben het "verteld" op mijn moeders verjaardag. Ik had een mandje gemaakt met een rol beschuit en pakken roze en blauwe muisjes. Met een kaartje met de vraag of ze in oktober beschuit met muisjes komen eten....
Wij hebben gebeld dat we kwamen eten en dat we pizza mee zouden nemen. Bij de pizzaboer om een extra doos gevraagd en die gevuld met beschuit met muisjes. Je kunt je de gezichten vast wel voorstellen toen ze de doos open maakten. Was echt super!
Leuk topic! Wij hebben het ook nog niet verteld, willen dit volgende week gaan doen na de eerste afspraak bij de VK. Heb nu de volgende ideeen: - taart met echo foto van marsepein erop met de uitrekendatum erbij geschreven op de taart - een taart met blauw/roze/witte muisjes (te bestellen op internet) - beschuit met muisjes met daarin vlaggetjes met "oma", "opa" etc. en aan de ander kant de uitrekendatum Mijn ouders hebben al 2 kleinkinderen dus vind de dingen met "ik word opa/oma" dan minder van toepassing. Ze worden uiteraard wel opa en oma van ons kindje maar z'n al 5 jaar opa en oma... Het gedichtje met "lievelingstante" vind ik wel weer erg leuk, maar dan lievelingsoom...voor mijn broer. Hopelijk hebben andere nog leuke ideeen...