Ja misschien een stomme vraag hoor. Maar alle tips zijn welkom. Ik heb al een poosje maand of 2 nu denk ik, last van een erg jeukende hoofdhuid. Vorige maand bij de kapper al een speciale shampoo gekocht, maar ook dat helpt niet.. Niet genoeg in elk geval. Ik douch wel elke dag, en dus ook mijn haar. Maar ik heb dus kort haar, waar 's morgens een soort van pasta in gaat om het in model te brengen. Ik gebruik de power paste van Keune trouwens. Fijn spul, het enige waar mijn haar niet vet van wordt. Maarja, een dagje niet wassen is eigenlijk geen optie, omdat het dan helemaal zo'n plakkerig zootje wordt. Maar zijn er mensen die tips hebben tegen die jeuk!! Krab me hele hoofdhuid kapot..
Ik heb een tijdje geleden gehad, maar ik gebruik geen middelen in m'n haar. Ik heb de shampoo van head en shoulders gehaald tegen jeukende hoofdhuid. Gebruik 'm nu nog 1 keer per week en heb nergens meer last van.
Hier in het dorp zit er een kapperswinkeltje die alle producten heeft die kappers gebruiken. Ik heb daar tegen vet haar een shampoo gehaald en het is niet over (1.5 dag en dan is t weer vet sinds stoppen met de pil) maar misschien hebben ze daar iets voor je? Over head en shoulders; dat raden ze heel sterk af. Men zegt dat h&s er een bestanddeeltje in doet waardoor je haar niet meer zonder die shampoo kan erna... of het zo is weet ik niet, maar is me door verschillende mensen al meerdere malen gemeld.
ik geloof dat wel van die head en shoulders, mijn vriend gebruikte het altijd toen hij nog thuis woonde. Ik vond het altijd een beetje onzin en kocht gewone schampoo, maar dan is het echt niet om aan te zien zn haar. Hij is er echt van afhankelijk nu.
M'n vader gebruikte het ook bij tijd en wijle en daarna weer gewone shampoo, maar die z'n haar deed het er gewoon goed op. En ik gebruik het nu 1 keer per week en merk niks aan m'n haar (alleen dat m'n hoofdhuid niet meer jeukt).
Ik heb daar ook last van, maakt niet uit of ik het net gewassen heb of een week niet was.... Niet dat dat gebeurd want dan heb ik coupe wanhoop! Heb ook kappershampoo, voor een gevoelige hoofdhuid, ik betaal me helemaal scheel, durf het gewoon niet te vertellen wat het kost maar het werkt alsnog niet. Ik durf ook geen H&S te gaan gebruiken vanwege die verhalen van vroeger, dat het heel slecht is. Ik heb ook geen roos, maar ik kan wel van die witte talg van mijn hoofdhuid halen(lekker verhaal ) Heeft niemand een 'grootmoeders' recept ofzo?
Hm, gebruik je die Keune pasta sinds 2 maanden? Misschien reageert je hoofdhuid daar zo slecht op. Of is er soms iets anders wat je sinds die tijd gebruikt?
Ff naar de huisarts gaan. Ik heb dit ook een jaar geleden spontaan gekregen en ik had ook allemaal rode buitjes erbij.. jeukte verschrikkelijk. Ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog en daar heb ik een shampoo gekregen (ketoconazol shampoo, moet je na je gewone shampoo gebruiken).. Dit helpt echt super goed. Ik was ook elke dag mijn haar. In het begin moest ik elke dag die shampoo gebruiken, maar nu nog maar 1x een de week. Misschien ga ik het nog wel verder afbouwen en kijken of ik er helemaal mee kan stoppen. Het zou ook nog kunnen door een bepaalde haarlak die je gebruikt die je hoofdhuid verstikt.. succes ermee!!
Misschien zit het probleem toch wel een gedeelte in het elke dag je haren wassen. Je haalt zo het vet van je hoofdhuid af en dus de bescherming. Ik had er ook veel last van, waarom het nu over is weet ik niet, maar ik zet het water minder heet en ik gebruik nu een tijdje fructis elke dag shampoo. (ik was m'n haren nu overigens om de dag) De jeuk is weg en ik heb minder snel vet haar.
Hier hetzelfde probleem maar heb het idee dat het bij mij aan de merken shampoo ligt! Ik heb t bijvoorbeeld erg bij andrelon.. toen viel het me iig op en ik ben iemand die constant wisselt van shampoo en zo heb ik t maanden niet, en zo ineens heb ik er erg last van.. Ook ben ik een korstjes pulker.. als ik korstjes voel of heb kan ik er moeilijk vanaf blijven en als ik dus op mn hoofd gekrabt heb en er korstjes krijg krab ik die weer stuk en blijf ik aan de gang Moet mezelf dan echt van t krabben weerhouden een tijdje en dan geneest het en is de jeuk vaak ook weg.. Dus misschien even overstappen op een ander merk en echt je best doen niet te krabben tot het goed genezen is?
Thnx allemaal. Nee luizen gelukkig niet.. Vroeg ik ook al toen de kapper erover begon, die zag de krabwondjes.. Maar nee geen luizen. Hihi.. Heb ook bultjes op mijn hoofd staan.. Zou best eens met de keune te maken kunnen hebben. Dat gebruik ik nu sinds half mei ongeveer.. Dus dat zou kunnen kloppen.. Ik was al gestopt met elke dag wassen, spoel nu alleen nog de gel-resten eruit 's avonds.. Ik zal morgen ff een ander styling product halen, want zonder ben ik net een wandelende pleeborstel!
Dit is hele goede shampoo. Heb al mijn hele leven jeukende/rode hoofdhuid. Is idd shampoo gerelateerd en heb een tijdje H&S gebruikt, werkte wel, maar na een tijd ook niet meer. VIa de huisarts toen denorex shampoo gehad...Wat geweldig na jaren opeens geen jeuk meer!! Maar ja, dat is niet iets wat je eeuwig kunt gebruiken, dus op zoek naar iets anders en een vriendin raadde me deze aan en het werkt idd goed! Zarqa - Hair Care Ik heb dan de dandruff variant, want die is specifiek tegen de jeuk. Kost ong 10 euro per flesje.
@sannaa dank je voor de tip. Stom dat ik dit zelf niet heb verzonnen, awnt ik gebruikte de haarlotion van dit merk voor mijn zoon..
Ik heb er ook last van en wat bij mij super goed helpt is. Head & Shoulders, itchy scalp.(overal te koop) Paar keer gebruiken en het gekriebel is helemaal over. Daarna was ik gewoon weer verder met mijn normale shampo tot dat ik merk dat het terug komt om dan weer paar dagen head en shoulders te gebruiken. Kan je het echt aanraden.
Ik heb een tijdje Guhl groene thee shampoo gebruikt, wel duur, maar het hielp echt! En wellicht is het je haarverzorging, probeer eens een ander merk.
@laurie: ik heb die itchy scalp ook gebruikt, maar daar werd het alleen maar erger van. Zit ook sulfiet in, in de andere varianten niet, heel raar. Ik heb nog flessen ervan staan helaas..
En waarom niet? Ik gebruik het nl al 20 jaar Vind het overigens heerlijk shampoo. Oke ruikt niet heel erg lekker, maar het verkoelt wel heerlijk
Wat een tips! Ik had er ook heel veel last van toen ik rond de twintig jaar was. Ik ben toen H&S gaan gebruiken, tot op heden gebruik ik nog steeds H&S en dat helpt goed. Soms wissel ik het af met andere shampoo, zoals Zwitsal, die is PH neutraal en dus aardig voor je hoofdhuid. Ook ruikt ie erg lekker . Ik was mijn haar ook maar 2 x per week anders wordt mijn haar heel snel vettig.