Dochterlief is vandaag 20 maanden, en heeft een nieuwe eigenheid ontwikkeld. Als ze wil inslapen of s nachts wakker wordt, wil ze onze hand hebben, eerst nog om een beetje mee te frutten of op haar buik te leggen, maar nu legt ze haar hoofd in het kommetje van onze hand en we moeten blijven zitten tot ze diep slaapt! Een knuffel is niet goed genoeg. Superlief, maar ik houd het voorover gebogen zitten of stil op de grond zitten niet zo lang meer vol... (20 wk zwanger) Meer dreumesen die dit soort gekke slaapgewoontes hebben?
Vervelend dat je dochter je hand nodig heeft om te slapen! Werkt zo'n kruikbeestje niet wat je een beetje warm kan maken? Misschien kan je langzaam een overgang maken naar iets anders als je hand? Weet dat zoiets energievretend kan zijn, maar met een weekje zou het wel moeten lukken, als het lukt. Heb je het idee dat het een manier is om jou bij haar te houden? Als het verlatingsangst is kan je (naar mijn idee) even toegeven en dan langzaamaan afbouwen. Ze hebben dan toch iets nodig naar mijn mening.