Als mijn vriend ons kind naar de oppas brengt of de oppas komt naar ons dan moet er wel een verklaring overhandigd kunnen worden, aldus mijn verloskundige plus de info van het ziekenhuis. Het is anders als ik met weeën naar het ziekenhuis word gebracht
Natuurlijk ga jij je dochter wel ophalen. Een meisje van 17 jaar om middernacht alleen op een perron laten staan voor een avondklok, no way. Mensen blijf zelf nog wel even nadenken.
Enige wat ik maar kan denken is waar is NL mee bezig. Waar de aantallen IC de hoogte van Maart nog langena niet halen en we weer meer ruimte kregen gaat nu uit angst alles maar op slot. Zelf heb ik er in die zin geen last van want ik ben nooit weg. Maar de regels zijn te krom voor woorden omdat ze elkaar zo tegen werken.
Het is om te voorkomen dat we in zo'n ernstige situatie terecht gaan komen! De zorg is al overbelast, zo'n rampscenario code zwart en uitgestelde overige zorg wil je toch niet meemaken...
Dit inderdaad. En in maart hadden we nog genoeg fitte verpleegkundigen en artsen en zo. Nu is al het zorgpersoneel compleet uitgeput en worden ze zelf ook nog eens ziek. Dus procentueel gezien kan het best wel eens zo zijn dat de situatie net zo ernstig is als in maart. Er worden ook lang niet overal extra bedden geplaatst of zorghotels geopend want er is gewoon geen personeel. Laten we blij zijn dat men nu iets doet. Ipv te wachten tot het echt onhoudbaar is.
Als je het een beetje creatief beschrijft kan je zowel de oppasoma (jij hebt dringend hulp nodig) en de 17jarige dochter onder het kopje iemand heeft dringend hulp nodig laten vallen. Ik zou me er niet zo druk over maken. Wat moet dat moet en wat weet Rutte nu van oppas op kinderen
Dit ja, er is gewoon echt niet voldoende personeel om alles op te vangen en extra afdelingen op te zetten. Ze hebben vaak al mensen tekort op de gewone afdeling, dus laat staan dat er extra bedden bij kunnen.
Gewoon vast klaarleggen, wordt je aangehouden hebben ze kans op een bevalling. Kijken hoe snel je weer weg mag
Als het een vaste oppas is, kan de werkgever haar naam dan niet op je werkgeversverklaring plaatsen? Heb je twee in 1. Als jij je rooster digitaal hebt, ook meesturen (via de app). Idem voor grootouders die oppassen tijdens diensten. Ik zou mn dochter echt niet zo laat nog verplaatsen, het is al een feestbeest in de nacht dan is t einde helemaal zoek.
Zo deden wij dat eerder ook wel als we ergens in onze woonplaats op visite gingen, dan regelden we dat met de buren. Goed idee!
Ik zou dit echt nooit doen. Fysiek aanwezig zijn in dezelfde woning als je kinderen is echt iets heel anders dan op afstand beperkt toezicht via een babyfoon. Prima als een ander daar voor kiest overigens, maar ik voel me daar niet senang bij.
Precies Ik heb er nu 3 achter elkaar Nu past m'n moeder vanavond op en de andere 2 avonden b is m'n man thuis Maar no way dat ik ze alleen in huis laat slapen... Straks brand oid En anders bel ik m'n werk dat ik geen oppas heb Denk dat het ziekenhuis mn boete wel wil betalen
Het is niet ideaal. Maar niet iedereen heeft een partner. Of een partner waar niets mogelijk is qua werk of opvang. Hoe groot is de kans op een brand?? En je kinderen zijn niet alleen. Er is gewoon toezicht met een babyfoon. En buren wonen direct naast je. Ook is het voor een enkele dag en een paar uur. Oma is er tot iets voor 9 toch? Puur ter overbrugging dus.
Hier zelfde probleem alle 2 in de logistiek met essentieel beroep. wij hebben het nu zo kunnen regelen dat wij om elkaar heen draaien. Maar met 1 week lukt dat gewoon weg niet. En komt oma ook oppassen. Woont 1 straat verder en neemt de hond mee. En kan zo savonds weer na huis. Weet niet of ze een hond heeft of ver weg woont. Of een hond bij jullie anders in huis mag komen? Tis maar een voorbeeld. Kinderen alleen met een babyfoon bij de buren zou ik ook niet doen. Vroeger deden mij ouders dat wel. Maar je moet je buren ook kennen/mogen