weet iemand hoe dit zit ?

Discussie in 'De lounge' gestart door ano19, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn advocaat is met vakantie vandaar even de vraag hier.
    Weet iemand die Hoe lang het duurt als er een rechtzaak tegen je gestart word wanneer je daar iets van hoor ? Het betreft een omgangs zaak Door 'oma' gestart. En hoe verloopt dat ?

Alvast bedankt.

2. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zie ook mijn vorige topic hierover

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Er zal dan een verzoekschrift ingediend worden bij de rechtbank. Als een advocaat van jou bekend is bij de wederpartij kan de wederpartij ook vast een exemplaar aan jou sturen. Je krijgt sowieso bericht van de rechtbank dat er een verzoekschrift is ingediend en wat de verweertermijn is. Je krijgt als verweerder namelijk ook altijd een termijn om een verweerschrift in te dienen.

4. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij hangt dat helemaal af van wanneer er plek is bij de rechtbank en of er sprake is van eerst een kort geding...

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Zoals gezegd, je krijgt altijd eerst een termijn om een verweerschrift in te dienen. Daarvoor kan ook nog uitstel gevraagd worden. Pas als het verweerschrift binnen is wordt er een zittingsdatum bepaald.

6. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oké bedankt, volgens mij is dit ook minder van belang dan een vader die omgang eist er is nog geen rechzaak. Nog geen papieren van ontvangen en ondertussen zijn we al in totaal vanaf oktober bezig en sinds 2 maanden voor de rechtzaak

Deel Deze Pagina