Hallo, Mijn advocaat is met vakantie vandaar even de vraag hier. Weet iemand die Hoe lang het duurt als er een rechtzaak tegen je gestart word wanneer je daar iets van hoor ? Het betreft een omgangs zaak Door 'oma' gestart. En hoe verloopt dat ? Alvast bedankt.
Er zal dan een verzoekschrift ingediend worden bij de rechtbank. Als een advocaat van jou bekend is bij de wederpartij kan de wederpartij ook vast een exemplaar aan jou sturen. Je krijgt sowieso bericht van de rechtbank dat er een verzoekschrift is ingediend en wat de verweertermijn is. Je krijgt als verweerder namelijk ook altijd een termijn om een verweerschrift in te dienen.
Volgens mij hangt dat helemaal af van wanneer er plek is bij de rechtbank en of er sprake is van eerst een kort geding...
Zoals gezegd, je krijgt altijd eerst een termijn om een verweerschrift in te dienen. Daarvoor kan ook nog uitstel gevraagd worden. Pas als het verweerschrift binnen is wordt er een zittingsdatum bepaald.
Oké bedankt, volgens mij is dit ook minder van belang dan een vader die omgang eist er is nog geen rechzaak. Nog geen papieren van ontvangen en ondertussen zijn we al in totaal vanaf oktober bezig en sinds 2 maanden voor de rechtzaak