Weet iemand hoe het kan dat AMH waarde weer toeneemt?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door wensdroom, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    weet iemand hoe het kan dat je waarde van het amh kan verschillen per meting?

ik heb 3x amh laten prikken in een paar jaar tijd. de 1e x in 2010 toen was hij niet meetbaar. de 2e keer 2012 en toen was die 0,5 en nu een paar weken terug en daar kwam net de digitale uitslag van binnen en dat was 0,9.

ik had laten prikken dit keer omdat we nu echt de verdenking hadden dat ik in de overgang zou zitten, omdat ik al sinds december geen menstruatie meer heb gehad. maar nu is mijn amh dit keer zelfs hoger dan de vorige keer ( ik verwachtte juist minder)

mijn fsh en oestradiol zijn ook geprikt en daarvan waren de waardes het volgende:

Component Follikel Stimulerend Hormoon
    Standaardbereik 3.3-19 (foll); 5.2-29 (mid); 1.8-15 (lut); 37-140 (postm) E/
    l Uw waarde 14

Component Oestradiol
    Standaardbereik
    100-1300 (foll); 350-1800 (mid); 220-1000 (lut); per rijpe f pmol/l
    Uw waarde 310

Iemand een idee? ik snap er niks meer van en wordt pas de 10 de april door de arts gebeld met uitleg

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Is er helemaal niemand hier die weet hoe het met je amh waarde zit?

3. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    Mijn lage AMH (0,10) is nooit gestegen (helaas)
    Wat ik wel weet is dat het verschil maakt wat de uitslag van de waarde zal zijn als het geprikt wordt in verschillende ziekenhuizen (bv in Duitsland of Nederland)
    Sterkte!

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    het is elke keer in het zelfde ziekenhuis geprikt, dus daar zal t niet aan liggen lijkt me

Deel Deze Pagina