zucht buren ruzie...hoe pak ik dit aan (update)

Discussie in 'De lounge' gestart door Ninetje, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik wil ffkes mijn *gedoe* met jullie delen...

Sinds 10 jaar woon ik in een flat waar veel oudere mensen wonen...gelukkig komen er steeds meer jonge gezinnen te wonen.

Eigenlijk al vanaf dag 1 kan ik slecht overweg met de schuin onderbuurvrouw.
    Het begon alolemaal met mijn ex die hier inmiddels al 5 jaar niet meer woont.
    Hij was DJ en draaide elke vrijdag middag een paar uur zijn repetoire voor die avond.

Natuurlijk geeft dat last maar goed alleen ZIJ klaagden en de andere buren zetten gewoon zelof ffkes de muziek iets harder.

Vanaf dat mijn dochter 6 jaar is speelt ze buiten in de zomer, vaakal voor op het plaatsje, waar ik haar goed kan zien als ik op het balkon zat....helaas zat ZIJ dan ook op het balkon en als ze dacht dat ik er niet was begon ze te meuten tegen de kinders...dit mocht niet dat mocht niet, niet in het gras spelen, niet aan de bloemetjes zitten, niet met stoepkrijt spelen...

Ik ben toen een keer erg tegen haar uitgevallen want op een gegeven moment ben je het kots beu...Kindertjes maken nu eenmaal herrie als ze buiten spelen en je kan ze niet binnenhouden omdat mevrouw wil genieten van een boek op haar balkon...

Op een gegeven moment liep ik voor onderzoeken in het ziekenhuis en was toen zo ziek dat mijn vriend, die toen nog niet hier woonde, tijdelijk bij mij kwam om me te helpen met oa mijn kindje naar school brengen en mee naar het ziekenhuis...Hij zat toen tijdelijk zonder werk en hier was alle hulp welkom...

Echter had ik toen een soos uitkering en op een zekere morgen stonden er 2 mensen van de technische recherge voor de deur...Ik werd beschuldigd van uitkeringsfraude...Er had een oplettende buurtbewoner gebeld...Ik werd beschuldigd van samenwonen en mijn uitkering werd zonder pardon stopgezet...

Ik liep toen nog vollop in onderzoeken in het ziekenhuis ( gelukkig bleek er niks ergs aan de hand, maar dat werd wel gedacht)
    4 maanden lang zat ik zonder geld...Nooit gedacht dat ZIJ had gebeld...Maar op een gegeven mment kwam ik haar tegen beneden en toen zei ze tegen me...je vriend heeft zeker een andere auto...ik zie zijn auto niet zo veel meer staan...Echter ging er nog geen lichtje branden, zoiets laags verwacht je nu eenmaal van niemand!

Na 8 maanden kreeg ik mijn gelijk! Ik kreeg al mijn centjes netjes terug...

Nu het volgende...ik heb een hond met verlatings angst, ben daarom ook full time thuis maar helaas moet ik ook af en toe een keer weg en kan sam niet mee...

Al meerdere malen heeft ZIJ steen en been geklaagd dat sam dan uren achter een stuk door jankt!
    Ik ben echter nooit uren achter een weg! Het langste dat ik weg ben en sam alleen zit is de woensdag middag...Dan ga ik samen met mijn dochter naar de manege. Dit is van half 3 tot kwart over 4.

Meerdere malen spreekt ze me aan, dat andere buren zo vreselijk klagen dat ik Sam te vaak alleen laat...Let wel, andere buren he...ZIJ heeft er *geen* last van...
    Natuurlijk ben ik meerdere keren navraag wezen doen bij de buren en ze zeggen allemaal dat het reuze meevalt...

Een paar weken gelee sprak ze me weer aan en begon ze weer...Ik was het zat en heb haar gezegd...welke meerdere buren dan joh...Niemand is aan mijn deur geweest, ze zullen wel niet durven was haar weer woord...Dus ik weer...Denkt U ( ik blijf altjd netjes, het is toch een oudere dame) U bent anders de ENIGE die klaagt...

Vorige week woensdag was er sint viering op de manege, ik ben toen 5 uur weggeweest...En jullie raden het al...

Vrijdag sprak ze me weer aan...dit keer samen met haar man, Het was absurt dat ik Het arme beestje zo verwaarloosde, er was geen reden dat ze zo lang alleen moest zijn, Ik zou meer met Sam moeten lopen! Hiervan viel mijn mond open! Meer lopen? Ik ga 3 keer per dag een uur met t beest lopen, ik loop dan langs de flat en ga naar het bos achter want daar kan ze lekker rennen.

Ze zei dat de nieuwe boven buren een handtekeningen actie wilde gaan doen om sam weg te halen hier, Nu moeten jullie weten dat de nieuwe boven buuf 4 kinders heeft die dermate herrie maken dat ik stond te stijgeren en op hoge poten naar haar ben gelopen om verhaal te halen...

Wat ik daar te horen kreeg heeft kwaad bloed gezet!

Die schuinonderbuuf is bij haar geweest, heeft gezegd dat ze zon last had van Sam en of zij er ook last van had, de b buuf heeft gezegd, ik hoor hem wel maar goed het is een flat en ik zet de muziek wat harder, maar als jij er last van hebt dan moet je een handtekeningen actie opzetten...

De schuin beneden buuf heeft haar met klem aangeraden te gaan klagen bij mij maar ze mocht NIET zeggen dat het van haar afkwam...Dat kreng draait alles om!

Ze deed er nog een schepje bovenop, ik zou Sam niet te eten geven, Sam zou pissen en poepen op een kattebakkie, ( nou als ik haar DAT kon leren dan kon ik haar ook vast het janken afleren) Ik zou het beest dus erg verwaarlozen!

En...Ik was aso...ik zou de soos bedonderd hebben...Dus NU weet ik zeker dat ZIJ heeft gebeld, maar goed hoe maak ik dat hard...

Ik loop zelfs al met opzet een andere route met Sam zodat ze kunnen zien dat ik haar WEL uitlaat...t is toch absurd!

Ik schrik ervan hoelang mijn klaag verhaal is geworden...Sorry daarvoor maar ik ben het beu...

Hoe los ik dit nou op?

Zal ik haar aanspreken dat ik alles weet? Of zal ik haar gewoon negeren?

Owh...tot slot nog even: ik heb zondag aaf 2 uur bij de boven buuf gezeten om zelf te ervaren hoe sam jankt...het is drie keer en dan een heel poos stil, je moet zelf stil zijn anders hoor je haar geen eens...

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als je een hond in de buurt hebt die jankt, maar t is nooit lang want ik ben bijna nooit weg...

We hoorden haar amper en dan zat ik er direct boven...de schuinonderbuuf zit dus een verdieping tussen en 2 grote lege kamers voor dat haar woonkamer komt...

Zucht, het zit me zo dwars...wat zouden jullie doen?

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    GRRRR wat erg zeg zo'n zeikwijf als buuf!

Ik denk dat het voor jezelf wel fijn is als je haar aanspreekt, maar denk dat het eigenlijk geen verschil zal maken in hoe ze zich opstelt. Wat een rot situatie zeg!

Hoop dat je wel wat opgelucht ben na je topicje te plaatsen.
    Sterkte & succes

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Dankjewel voor je snelle reactie...

Opluchten doet het me een beetje..maar het lost niet veel op...

Aanspreken is op dit moment niet zon goed idee denk ik, ik ken mezelf en weet zeker dat het escaleert...

Wat ik besloten heb te doen is elke keer als ik met Sammeke ga wandelen aan blijven bellen daar om te zeggen...let je op buuf...ik ga weer wandelen...en als ze me daar dan een keer op aanspreekt dan barst ik wel los...

Kinderachtig he? ;)

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    jeetje zeg wat een buurvrouw, die heeft duidelijk niks beter te doen. Als het een huurwoning is kan je met de woningbouwvereneging gaan en daar je verhaal doen of als je een koophuis hebt naar je vve. Die kunnen dan actie ondernemen of jou advies geven wat je er tegen kan doen of welke stappen je kan onder nemen

Wil je heel veel succes wensen

Liefs Ikke

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou de eer aan je zelf houden en gewoon doen wat je anders doet, anders heeft ze weer iets om jou op te pakken

6. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Dat is ook wel waar...

Woningbouw heb ik eerder al gebeld...Of er idd klachten binnen zijn gekomen...

De dame aan de tel had idd klachten gehad van mevr ..... maar die werd al lang niet meer serieus genomen omdat ze zovaak belde...

Maar het is puur laster...pesterij van iemand die idd niets beters te doen heeft!

bah ik word alweer pissig...

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ALs je nu tegen de woningbouw heel je verhaal doeten dat je je er gewoon rot door voelt!
    Anders gewoon eens met de politie praten misschien dat zij wel indruk kunnen maken op dr...

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Rustig blijven meid. Sta er maar gewoon boven! Negeren is het allerbeste al de woningbouw ook niets meer kan betekenen.

Of aangifte doen wegens laster?!

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Jeetje zeg wat een buurvrouw,sommige mensen hebben echt niks beters te doen.

Ik zou toch advies aan de woningbouw vragen en zeggen dat je dit niet langer aan kan want dit kan toch niet langer zo.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hihihi, raap met een schepje een drolletje van je hond op en kieper dat lekker door de brievenbus op haar deurmat...hihihi (niet echt doen, natuurlijk, maar alleen het idee al! Hahaha!)

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat een dramatische toestand zeg!
    Hoe rot het ook klinkt, ik denk dat hier geen kruid tegen gewassen is. Aanspreken helpt niks en blijkbaar ben jij het favoriete studieobject van je buurvrouw (heeft ze niks beters te doen?).
    Probeer te negeren meid en zoveel mogelijk je eigen gang te gaan en idd, eens te rade gaan bij de woningbouw helpt misschien (een heel klein beetje....).
    Succes ermee.
    Groetjes, Anakin.

12. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Jemig wat een rotmens zeg...ik zou de eerst volgende keer dat ze weer wat te zeuren heeft zeggen dat je het meer dan zat bent dat gezeik van dr gewoon eens flink boos worden dat lucht op...of info door de brievenbus doen over een bejaarden soos dan kan ze daar lekker gaan zeuren :evil:

13. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Nou waar bemoeit dat mens zich mee! Als er verder geen mensen klagen over je hond dan moet zij helemaal haar mond houden. En bovendien het is toch logisch dat je niet altijd je hond mee kan nemen. Probeer anders net wat de andere meiden/dames hier zeggen contact op te nemen met je woningbouw vereniging als je een huurhuis hebt. Misschien kunnen zei je een goed advies geven.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gewoon negeren! Ik weet dat het makkelijk klinkt maar bij dit soort mensen dring je echt niet door!

Wat ik ook nog wel leuk vind:
    Als er woningen in de krant staan (vergelijkbaar met die van jou) deze omcirkelen en bij haar in de bus doen. Ze kiest er immers voor om onder zo'n vreselijkhondmishandelendrotkindbarende buurvrouw te blijven wonen ;)

Elmo

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, lees nu de andere reacties pas en zie dat de brievenbus geliefd is ;)

16. mopsje

mopsje Actief lid

2 nov 2006
    272
    0
    0
    Hoi ,

ik heb ook zo'n buurvrouw die woont alleen in de 3 e flat van ons rijtje en die klaagt ook steeds over onze hond.
    ze heeft al haar boven buurman weg kunnen krijgen alleen mij niet.
    als ik sávonds mijn hondjes uitlaat en ze ziet me lopen weet ze niet hoe snel ze naar buiten moet om te kijken waar ik mijn hondjes laat poepen en dan doet ze net alsof ze sterren gaat kijken.
    heb het een hele tijd laten gaan todat ze ging klagen over dat mijn honden veel blaffen en andere buren ging vragen of die ook wilde klagen erover.
    nou was een van die buren naar me toe gekomen om te vertellen dat ik nu de zondenbok ben van haar.
    alleen heeft ze aan mij een hele slechte ze is zelf rond de begin 70 en ik ben 27 maar laat me niet door zo'n oud barrel gek maken.
    heb ook al de woningbouw er over gebeld en die zeiden dat ik het zelf moest oplossen.
    ben naar de buurvrouw geweest en heb haar op een niet vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat ze er mee moest ophouden en dat ik niet voormezelf in zou staan ze vroeg toen of ik haar bedriegde heb haar gezegd dat ik haar een belofte heb gedaan en dat ze die heel serieus moest nemen.
    onze wijkbeheerder (waar ik ook problemen mee heb gehad door haar)
    die heeft haar nu gewaarschuwd dat ze ons met rust moest laten want hij had via via gehoord dat mijn mannetje niet echt vriendelijk is als ie boos is en dat je beter geen ruzie met hem kan krijgen.
    nu is het al een maandje rustig want ze is goed geschrokken als ze me nu ziet gaat ze gauw naar binnen.
    hoop voor jouw dat je ook snel van haar afkomt dat van mij heeft een half jaar geduurd.

sucses meid weet hoe het is en het zijn gewoon zeikerds die verder niets anders te doen hebben dan andere mensen hun leven zuur porberen te maken.
    maar laat je vooral niet gek maken door zo'n oude zeikerd ;) .

liefs mopsje

17. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    :oops:

Dat was de eerste gedachte die in me opkwam...Of seconden lijm in haar sleutelgat....(manlief opperde dat)...bestellingen van de Pabo laten bezorgen...oeh ik heb al zoveel leuke dingen bedacht... :evil:

Woningbouw doet er niks mee...deze dame staat idd bekend als klaagbaal

Ik denk dat ik een dezer dagen gewoon aanbel en haar vraag per direct te stoppen zulke laster rond te bazuinen omdat ik anders met getuige naar de politie stap...

En anders...deze zomer verwacht ik mijn 2de kind, zodra het huilt voor het open raam gaan staan...

Dat van die woningbonnen vind ik een superidee...Dat kan iedereen tenslotte gedaan hebben, hahaha

18. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik vind het echt super knap van je dat je je nog zo inhoudt!
    Ik had haar waarschijnlijk allang van de trap geduwd! :oops:

19. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hi Ninetje,

Jou verhaal herken ik een beetje van vroeger, de buurvouw van mijn moeder...wat een k*twijf was dat zeg...als het aan mij had gelegen, dan had ik haar flink de les gelezen ( voor de rest niet zo agressief ingesteld hahahaha). Mijn moeder zei altijd... laat haar maar, en elke keer als ze weer begon geen gehoor aangeven en net doen of ze lucht was. Dus totaal negeren. Mijn moeder gaf haar op een gegeven moment geen antwoord meer en ook geen gedag. Na een week of drie is het gezeik opgehouden, want ze had niets meer om over te klagen.

Op een gegeven moment is het voor jouw buurvrouw ook niet leuk meer als je niet reageert...Zolang je er aandacht geeft gaat ze door.

Als het mij persoonlijk zou overkomen, zou ik op haar afstappen en HAAR flink de les lezen en dan weg lopen. Zal ik anders een bakkie bij je komen doen... dan wip ik meteen even langs hahahahahaa

Nee meid, negeer haar gewoon!

Sterkte en liefs Najet

P.s. ( denk aan je bloedruk en je beeb :) )

20. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Politie bellen en vragen naar de buurtregiseur, die is er voor zulke dingen ;)
    Suc6.

Deel Deze Pagina