Weet iemand hoe lang operatie duurt aan neusamandelen en oren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cinderella1978, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    De titel zegt het al.
    Maar weet iemand hoe lang een operatie duurt om neusamandelen te verwijderen en om buisjes te plaatsen in de oren?
    Maar om nou weer te gaan bellen zie ik niet helemaal zitten dus vandaar de vraag.

Onze meid word donderdag geopereerd maar wij weten niet meer hoe lang het duurt, manlief heeft een vergiet als geheugen en door mijn zwangerschap vergeet ik ook van alles helaas :x

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    15 minuten ongeveer.
    Mijn zoontje heeft dit in november gehad. In het totaal denk ik een klein uurtje met voorbereiding en weer wakker worden.

3. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Maar daarna moeten ze wel nog even op de kinderafdeling blijven.
    Wij moesten ons om 07.30 uur melden en konden om 11.30 uur weer naar huis.
    Hij was als 3e aan de beurt. En iedereen moest er om 07.30 uur aanwezig zijn.

4. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Wij moeten om 8:30 aanwezig zijn we zitten in het ronald mc donald huis omdat wij een aardig eindje moeten rijden we moeten na de operatie ook nog een nachtje in het ronald mc donald huis blijven i.v.m. eventuele bloeding die kan optreden na de operatie, dit is allemaal voor de zekerheid want als ze wel een bloeding mocht krijgen moeten we eerst 3 kwartier rijden en dat wouden we niet dus dit was de beste oplossing.

Heel erg bedankt voor je reactie

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

De ingreep zelf duurt meestal nog geen 10 minuten, maar daaromheen ben je wel even wat tijd kwijt nog: klaarmaken voor de ingreep, even bijkomen op de uitslaapkamer, dan even op de afdeling dagopname verder tot rust komen en weer wat drinken en pas daarna mag je dan naar huis, als verder alles goed is.

6. JGT

JGT Lid

13 nov 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vroeger operatie-assistente geweest, en inderdaad, de ingreep an sich duurt echt maar een kwartiertje. Ik kan je niet vertellen hoe lang alles bij elkaar duurt, inclusief voorbereiding en terug naar de afdeling. Dat zul je uit ervaringen van anderen moeten halen. ;)

Succes!

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Operatie maar heel kort maar we waren toch wel een halve dag kwijt. 08:00 melden en tegen 11 a 12 weer naar huis

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, korte ingreep, maar de rest duurt lang....

's Ochtends vroeg al melden, ons zoontje was nr. 4 die dag. Helaas kwam er op de OK iets tussen en moesten we best lang wachten voordat we de OK binnen mochten, duurde wel een uur. Daarna nog even naar de uitslaapkamer en daarna nog een lange tijd op de zaal. Denk dat wij rond 13.00 uur naar huis mochten (alleen neusamandelen). kinderen met keelamandelen moesten nog langer blijven.

Deel Deze Pagina