Moeite met de juf van mijn dochter!

Discussion in 'De lounge' started by Linda10280, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Pfff...ik moet het echt even kwijt hoor :evil:

Mijn dochter heeft 2 juffen.
    1 juf is heel aardig....kan ook streng zijn wanneer het nodig is.
    Kelsey maakt ook altijd een tekeningetje voor d'r en is echt weg van haar.
    Maaaar, dan is er ook nog die andere juf.
    Ze maakt daar nooit iets voor en als ze het over deze juf heeft thuis dan gaat het altijd om de minder leuke dingen.
    Zoals gisteren:

Kelsey heeft mee gedaan aan de sponsorloop voor unicef.
    5 km. gelopen afgelopen zaterdag en we zijn gisteren begonnen met geld inzamelen van haar sponsors.
    Ik wou maandag al beginnen maar mijn man moest overwerken en ik zag mezelf niet met 3 kinderen langs de 18 deuren gaan.
    Laat in de middag gingen we op pad....maar helaas waren een hoop mensen niet thuis.
    Dus 's avonds zouden we het weer proberen.
    Kelsey werd helemaal overstuur! :confused:
    Haar (niet aardige) juf had haar wel even verteld dat het VANDAAG MOEST ingeleverd zijn!
    Mocht echt niet morgen of vrijdag.
    Ik vertelde Kelsey dat ik wel even met de juf zou gaan babbelen.
    Echt....Kelsey heeft me er echt helemaal gek mee gemaakt.
    Rond half 8 gister avond zijn we dus weer gaan lopen en helaas....zeker 8 mensen waren gewoon weg niet thuis!
    Tja...kan ik niets aan doen.
    Ik vandaag na de juf....ze had dat ind. vertelt dat het vandaag moest worden ingeleverd maar mocht ook morgen maar niet vrijdag!
    Ik vertelde haar dat dat dan jammer is want er is 1 vrouwtje die er vandaag niet is en morgen avond pas het geld kan geven.
    Tja...dat is mijn pakkie aan :confused:
    Is goed hoor....uiterst vrijdag heeft ze de envelop terug ook al heb ik misschien niet alle sponsors.
    Dan mag zij maar lekker de deuren afgaan....we doen verdorie ons best zeg!

Dan het 2e probleem.
    Kelsey heeft gisteren 5 minuten in haar pauze in de klas moeten werken voor het te laat op school komen.
    Er kwam werkelijk waar stoom uit mijn oren.
    De kinderen moeten om half 9 in de klas zitten en ouders moeten weg wezen.
    2 x in de week moet ik Damiën naar de psz brengen.
    Ik breng Kelsey dan over de weg heen (dood enge weg met alleen een zebrapad en automobilisten die het niet nodig vinden om even te stoppen) dan moet ze een klein bruggetje over en is ze op school.
    Dat stukje mag ze alleen.
    Ik ga niet altijd netjes om 8:15 mijn huis uit.
    Ik heb nou eenmaal 3 kinderen en ik ga niet nog vroeger mijn bed uit (6:45) anders ben ik helemaal kapot aan het eind van de dag.
    Ik ga uiterlijk 8:20 de deur uit.
    Kelsey moet haar jas in een luizenzak stoppen...schoenen uittrekken en sloffen aan doen.
    Kijk....als mevrouw in de gang loopt te treuzelen en te kleppen kan ik er niets aan doen.
    Maar als mijn dochter niet netjes optijd op school is dan is dat MIJN schuld en niet die van haar.
    Ik vroeg de juf waarom IK hier niet op aangesproken ben.
    Ik ben meestal VOOR half 9 op school en zit Kelsey in de klas.
    Ja zegt ze....maar ik heb dat deze week al doorgegeven aan Kelsey dat ze dat tegen jou moet zeggen.
    Ik zeg: ja ok...maar Kelsey is een kind van 7 die zodra ze een voet uit de klas zet alleen nog maar bezig is met wat ze straks gaat doen...met wie ze gaat spelen enz...
    Tja...dat is dan maar ook mijn probleem!
    Ik ga Kelsey toch ook niet door geven wat ze van mij tegen juf moet zeggen....dat doe ik zelf wel!
    Wat is er verdorie gebeurd met de telefoon of een briefje ofzo mee geven?
    En ze is ook zo ongeloofelijk streng tegen die kinderen.
    Niet normaal meer.

Hetzelfde met gymen op donderdag.
    Normaal hadden ze op donderdagf ochtend meteen gym.
    Dat betekend dus jassen aanhouden in de klas en zodra de groep compleet is met z'n allen naar buiten.
    Nu is dat veranderd naar om de week.
    De ene week gaan ze meteen weg naar gym en de andere week gaan ze later op de ochtend en gaan de jaasen dus meteen bij binnenkomst uit.
    Vraagt een jongetje aan de juf "juf?...moet ik me jas aanhouden vandaag voor gym?"
    Waarop de juf antwoord op een toon: " Ja...wat denk je zelf?!"
    Nou zeg!
    Ik ga deze week een gesprek aan met andere moeders die ook problemen hebben met deze juf en we gaan maar is een serieus gesprek aan met deze mevrouw!
    Heb echt nog nooit eerder problemen gehad met welke juf dan ook alleen deze :evil:

Jullie horen meer zodra ik met wat andere moeders heb gesproken!

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    herkenbaar.. wij hadden zon juf in groep 1.... was zo erg dat de kids zich huilend aan onze benen vastklampten als de bel ging.
    Ben toen met 2 andere moeders een gesprek aangegaan met de juf... en heb der verteld dat dit een lagere school was.. en geen militair drilkamp of een middelbare school vol pubers.

het heeft even geduurd maar inmiddels is het 1 van de leukste juffen.

3. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Waarom ga je eerst met andere moeders praten? Jij hebt toch een probleem met haar,dan kun jij haar toch aanspreken?

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

All woman.. Volgens mij heeft TS een poging gedaan maar kwam dat niet geheel over bij de juf.

Succes TS Volgens mij zit de Juf niet zo goed in haar vel op het moment.. :(

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Omdat ik niet de eenige ben die een probleem heeft met deze juf.
    Er zijn helaas veel klagers op het schoolplein die dus echt alleen klagen en niets doen.
    Er zijn nog meer dingetjes met deze juf dan alleen maar wat ik vertel.
    Ik sta een stuk sterker in mijn schoenen als ik samen met andere moeders (die dus ook een probleem met haar hebben) een gesprek aanga.
    Ik stap niet meteen na een meerdere omdat ik haar eerst de kans wil geven om uitteleggen waarom ze doet wat ze doet.
    Hoop dat het een beetje duidelijk is

@MamavEsmee: helaas lijkt deze juf nooit echt goed in d'r velletje te zitten.
    Er is al 1 moeder die moeite heeft met haar dochter door deze juf.
    Die wil al helemaal niet meer naar school toe.
    En dat is toch niet goed.
    Maar aangezien ik niet kan spreken voor andere moeders en hun kinderen leek het mij verstandiger dat we het dan met z'n allen doen.
    Zo kan ieder zijn ei kwijt over hun eigen kinderen.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Persoonlijk vind ik het een slecht idee om een groep moeders te verzamelen en dan massaal naar de juf te gaan.
    Zo gaan emoties de boventoon voeren, gesteund door elkaar en wordt de juf als het ware met haar rug tegen de muur gezet. Wat verwacht je dan van haar?

Ik zou zeggen: Jij hebt een probleem, je kunt dit prima verwoorden dus maak een afspraak met de juf en praat voor jezelf. Wees concreet, beschrijf dingen waar je moeite mee hebt en leg dat voor aan de juf.
    Komt iets volwassener over dan op het moment dat je met een sliert andere moeders in je kielzog aankomt.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik ben het op zich met bovenstaande eens, maar ik zou wel de andere moeders erop aan sporen om dan in dezelfde week een afspraak met die juf te maken om te praten.
    Dan val je haar niet meteen met zn allen aan. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik ineens door 4 collega's aangesproken wordt. Dan maar liever iedereen apart, dat komt toch al anders over.
    Suc6 iig

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    :)

Ik ben het eens met Anakin.

9. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Ik zou niet zo snel gaan klagen bij een juf hoor. Zij doet ook maar gewoon haar werk, en zo erg vind ik het eigenlijk allemaal niet. Als wij vroeger te laat op school kwamen, kregen we ook straf , dat is toch normaal? Niks militair kamp lijkt me, maar normale discipline. Dat jij je andere kinderen oo knog weg moet brengen is idd lastig voor jou maar ik snap dat de juf daar niet voor alle kinderen in de klas rekening mee kan gaan houden. Als de bel gaat; naar binnen, en te laat is te laat.
    En dat geld; tja, dat zal zij ook van hoger hand opgedragen hebben gekregen om het op een bepaalde dag in te leveren?

En áls je haar erop aanspreekt zou ik zéker niet met een hele groep moeders gaan, ik zou me dan ook ge-ambushed voelen, vind ik niet helemaal fair naar haar toe. Eén op één vind ik eerlijker en idd volwassener.

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    1 op 1 lijkt mij ook het prettigst. Als ik juf was zou ik het wel fijn vinden als ze met mij in gesprek willen gaan. Maar niet met een hele kudde moeders. Dan voel je je ook zo in het nauw gedreven. Of zij moet ook een collega erbij vragen. Zowieso een onafhankelijk iemand erbij is een slimme zet als je er samen niet uit gaat komen.
    Succes.

11. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik ben het er ook wel op zich mee eens hoor om het in mijn uppie te doen.
    Dat heb ik vandaag tenslotte ook gedaan ;)

@Juul76: Ik zelf heb ook nooit de uitspraak gemaakt dat het een militaire kamp is ofzoiets dergelijks....maaar, mijn dochter is net 7! en niet 10 of 12.
    Ik ben het verder helemaal eens dat ze op tijd op school moet zijn.
    En dat is ze ook gewoon.
    Het komt een enkele keer wel voor dat ze 2 of 3 min. later is.
    Maar dat komt dan omdat ze haar jas nog in de "luizenzak" moet stoppen....haar schoenen uit moet doen...haar sloffen aan.
    En ik ben het er verder ook mee eens dat ik daar rekening mee moet houden dat ze dat nog allemaal moet gaan doen voordat ze in de klas zit.
    Maar ik vind dat ze mij daarop moet aanspreken en niet mijn dochter.
    IK breng haar toch ook naar school.
    Als zij te laat is dan komt dat toch door mij.
    Moet ze mij maar straffen voor het te laat op school zijn!
    En sorry hoor...dat mijn dochter niet altijd alles netjes door geeft aan mij.
    Ze is een kind hoor....ze had beter een briefje dan mee kunnen geven...of een belletje kunnen plegen...of me aanspreken op het moment dat ik er gewoon ook ben.
    Ik ben maar 2x in de week niet in de school omdat ik me middelste naar de psz breng.
    Ik kan het dus verder echt niet met je eens zijn...maar we hoeven het gelukkig ook niet altijd eens te zijn met elkaar ;)
    Ik ben ook verder helemaal voor dicipline...maar niet voor het straffen van mijn kind voor iets waar zij zelf helemaal niets aan kan doen!

12. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Je zult niet blij zijn met mijn reactie misschien, maar ik vind de situaties die je beschrijft niet echt rampzalig. Ik ben zelf ook juf, en bij mij moeten kinderen ook op tijd in de klas zitten, ongeacht de situatie thuis. Het lastige voor de juf is altijd, dat je met meer kinderen te doen hebt. Dus als voor het ene kind geld, dat je dan 5 minuten langer moet zitten in de pauze, dan moet dit ook voor het andere kind zo zijn.

Het verhaal van het geld, vind ik ook een normaal verhaal. Ik begrijp niet echt uit je verhaal, of je 18 huizen langs moet. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik denk dat het de bedoeling was dat je sponsoren zocht, en dat ze dit uiterlijk maandag in moesten leveren.
    Misschien dat ze dit goed benadrukt heeft, omdat kinderen van 7 nog wel eens wat kunnen vergeten.

Verder komt je dochter thuis met deze verhalen, en deze kunnen dus ook zo opgevat zijn door haar, en zo verteld aan jou. Daar komt misschien bij dat je dochter en waarschijnlijk jij ook, niet gecharmeerd zijn van deze juf (al dan niet gekleurd door de verhalen en roddels die je over haar hebt gehoord), waardoor je reageert vanuit je eigen referentiekader en gedachten.

Als ik voor mezelf mag spreken, zou ik het prettig vinden, als je dit alleen met de juf gaat bespreken. Zonder dat je de andere moeders erbij betrekt (dat is mijns inziens een beetje onvolwassen) en zo een rel veroorzaakt. Mocht je er niet uitkomen met desbetreffende juf, dan kan je altijd naar de directie of mr met je verhaal.

13. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Ik vind het zwaar overtrokken. Dus omdat jij niet eerder je bed uit wilt, komt je dochter mogelijk te laat op school en mag de juf hier vervolgens niks mee doen. En dat van die inzameling, logisch dat er een einddatum is, of de buren nou wel of niet thuis zijn.

14. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Phemme: waar heb ik gezegt dat ze hier niets aan mocht doen dan?...Maar de juf had mij toch aan kunnen spreken?
    Prima dat jij het goed vind dat jou kind gestraft word voor een feit waar mijn dochter dus niets aan kan doen (heb het idee dat hier steeds overheen gelezen word) maar ik vind dat dus niet prima!

@Prinses: ik kan me goed voorstellen hoor dat de juf geen rekening kan houden met mijn thuis situatie....dat verwacht ik verder ook niet echt van haar...maar daar gaat het dan ook helemaal niet om.
    Ik zou nooit ontkennen dat mijn dochter nooit te laat op school is geweest.
    Maar we hebben het hier dan wel letterlijk over 2 a 3 minuten.
    En nogmaals...waarom kan ik hier dan niet op aan gesproken worden door de juf als ik in de klas ben?
    Ik breng mijn dochter toch naar school...is niet haar schuld dan maar de mijne.

En over sponsors ophalen, dit had ze dus gedaan al anderhalfe week geleden.
    Afgelopen zaterdag heeft ze 5 km. gelopen en deze week moest ze het geld ophalen.
    Ze heeft 18 sponsors, dus 18 huizen die we langs moeten.
    Mijn dochter heeft voor het eerst van d'r leven mee gedaan dus is het voor mij ook allemaal weer een beetje nieuw.
    Ik ben dus vandaag en gisteren smiddags en 's avonds wezen lopen met haar om het geld op te halen (en school wil wel graag dat we van alle sponsers het geld ophalen) en mis dus nu nog 6 mensen. (zijn niet thuis ectr.)
    We doen ons best maar morgen MOET ze het dus van haar juf inleveren.
    Dat is prima...maar dan niet compleet.
    Daar kan ik of mijn dochter niets aan doen.

En hoe ik verder reageer op haar juf komt niet ALEEN door wat mijn dochter verteld en door roddels.
    Ik heb juf zelf in "actie" gezien en gehoord...en geloof me...dat is echt niet leuk!
    Ik wou dat ik haar op film had om jullie te kunnen laten zien wat ik bedoel maar dat gaat helaas niet.

Verder ben ik het er wel mee eens dat ik het alleen moet doen.
    Maar is nogal moeilijk als je iemand voor je heb die niet voor reden vatbaar is.
    Maar goed....

15. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hier mag een slotje op....echt...reactie's van sommige zeg!
    Ik ben helemaal voor een iegen mening hoor!...maar zo'n juf als mijn dochter...dat zou je moeten zien...ik kan dat niet eens goed omschrijven.
    Ze is een goeie juf voor de bovenbouw maar absoluut een slechte juf voor kinderen van deze leeftijd!
    Dit wat ik hier boven heb beschreven is 1 gedeeltte van wat ik mee maak.
    Maar overkomt het jezelf dan word er wel anders gesproken.

Dacht mijn verhaal kwijt te kunnen....

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dat is toch altijd het lastige van het internet. Misschien is het zo, dat als we de juf zelf mee maken, dat we dan hetzelfde zouden denken als jij.

Ik zal er voor jou een slotje op zetten.

Share This Page