Ziekte van Hashimoto + Factor 5 Leiden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mimi35, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi35

Mimi35 Nieuw lid

4 dec 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ben mama van een heel lief meisje van 2 jaar.
    Mijn man en ik denken er serieus overna om voor een tweede kindje te gaan.
    Ik word bijna 35 dus gevoelsmatig moet ik de knoop nou toch wel gaan doorhakken.
    Toch is het ingewikkelder dan de eerste keer want ik heb aan het eind van mijn eerste zwangerschap ontdekt dat ik factor 5 leiden heb en ook nog een de Homozygoot variant. Dit zou betekenen dat ik bij een volgende zwangerschap mijn hele zwangerschap bloedverdunners moet spuiten ivm trombose gevaar.
    Verder is na mijn eerste zwangerschap mijn schildklier opgehouden met werken door de ziekte van hashimoto. Daar slik ik Thyrax voor.
    Volgens de internist kun je met deze twee dingen gewoon heel goed zwanger worden mits je medicijnen goed zijn ingesteld.
    Zodra zwanger direct starten met bloedverdunners en het ophogen van de thyrax en dat was het dan.

Toch vind ik het eng, op internet lees je er veel over maar niet veel positiefs.

Zijn er vrouwen die mijn verhaal herkennen? Het lijkt me zo eng om met factor 5 en Hashimoto zwanger te worden. Zijn er vrouwen met ervaring?

Ik hoop op wat positieve berichten!

Alvast bedankt!

Mimi.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik heb er nog nooit van gehoord en ook geen ervaring dus mee, maar ik wil je wel heel veel succes wensen.
    Hopelijk mag het snel raak zijn en krijg je een goede begeleiding/controle onder je zwangerschap.

Succes!

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Met de combinatie van die 2 heb ik ook geen ervaring maar wel met factor 5 leiden. Mijn zus heeft dat ook. Ze heeft wel moeten spuiten maar heeft 2 hele goede zwangerschappen gehad en gezonde kinderen gekregen. Tijdens de zwangerschap heeft ze geen problemen ondervonden van de factor 5 leiden.

Succes!

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Mimi,
    Hier geen ervaring met factor 5 leiden, maar wel met Hashimoto. Wat je internist zegt klopt. Dat zegt die van mij ook. Bij mij is het ontdekt bij bloedonderzoek omdat zwanger worden maar niet lukte. Nu ik na ruim een jaar al goed ingesteld sta en nog niet zwanger ben heeft volgens de artsen niets met mijn schildklier te maken. Wat je op internet leest zijn met name de sneue verhalen (zoals ik ;)) maar er zijn genoeg goede verhalen, als het goed is dus veel meer, maar dat lees je niet. en ik denk omdat jij al een kindje hebt je hier niet te veel van aan moet trekken. Je hebt het al eens bewezen en probeer vanuit dat vertrouwen te gaan voor een tweede kindje. Succes!

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Hier enkel ervaring met schildklierproblemen. Je zult elke 3 maanden moeten je medicatie ophogen (en zodra je weet dat je zwanger bent ook 25 extra, de andere keren ga je dus bloedtesten krijgen om je dosis na te kijken), en niet vergeten direct na de bevalling te verminderen naar de dosis voor je zwangerschap. Mij was dat laatste niet gezegd en amai, noch ik noch Meneer konden slapen in het begin (hyper waarschijnlijk, ik gaf borstvoeding).
    Tijdens je zwangerschap een goede multivitamine nemen (en ook tijdens de borstvoeding) is extra belangrijk.
    Als je borstvoeding wilt geven, kan het zijn dat je productie nogal krap is, maar ik ben uiteindelijk ook toegekomen om 6 maanden uitsluitend bv te geven, dus het kan wel. En laat je in het begin niet ontmoedigen dat het niet zou lukken, je Kleine Meneer of Mevrouw heeft al heel snel regeldagen en dat betekent niet dat je geen melk meer hebt, wel dat je lijf er meer moet gaan maken.
    Succes in elk geval!

6. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Mimi,

Ik heb ook de ziekte van hashimoto. Dat heb ik al jaren en ik werd snel zwanger van mijn zoon (nu bijna 2 jaar). De zwangerschap verliep perfect en ik heb alleen in het begin de dosis verhoogd, van 150 naar 200. Verder waren de waardes de hele zwangerschap goed.

Ik ben nu 35 en wij gaan voor een tweede.

Ik heb geen ervaring met factor 5, maar over hashimoto kan ik vol overtuiging zeggen dat het geen belemmering hoeft te zijn!

Succes,
    Xx Anne

Deel Deze Pagina