Wij hebben een nieuwe badkamer, waar ik heeeeel blij mee ben en die ik heeeel graag heeeeel mooi schoon en heeeel vrij van kalk wil houden . Dus vandaar mijn vraag: Wat zijn jullie favo boenproducten voor de badkamer (tegels, bad, douche, vloer)?
Antikalk van Carrefour eigen merk. En Cuisine et Salle de Bain van Cif. Ik ben er redelijk tevreden mee.
muscle! of die paarse cilit bang dan wel ff handschoentjes aan. ik vind bleek ook erg leuk. maakt alles weer lekker wit maar heb jij als het goed is niet nodig. oh en een ijzeren schuursponsje zo'n rondding dat geen krassen maakt.
Ik gebruik badkamer spray van albertheijn super goed en ruikt ook nog lekker. De vloer doe ik 1 x per week schrobben en derest van de dagen gewoon dweiltje erdoorheen
wij kregen als tip bij onze nieuwe badkamer: groene zeep! ruikt heerlijk, niet slecht voor het milieu en het belangrijkst: het houd je voegen heel. Die bestaan voor een groot gedeelte uit kalk. Ga je dan anti-kalk gebruiken, dan tast dat je voegen op den duur aan. Ow en trouwens, ik zorg altijd voor afwisseling, de ene keer schoonmaakazijn, dan weer groene zeep dus, en dan weer allesreiniger of een beetje chloor. Een beetje afwisseling
Muscle, maar helaas is deze veranderd van fles en geur. Eerst was deze wit en nu oranje. Ik mis de witte! Verder Andy de groene fles allesreiniger en de blauwe wc eend.
Hier afwisselend schoonmaakazijn en groene zeep. Afwisselend omdat groene zeep vetter is en dat smerigheid aantrekt.
Ik maak de allesreinigers zelf van schoonmaakazijn, gekookt en afgekoeld water en etherische olie (den en eucalyptus voor badkamer/wc, sinaasappel en kruidnagel voor de woonkamer). Daar doe ik eigenlijk alles mee maar voor de douche en tegels is het niet ideaal maar ik weiger een scala aan chemische troep in huis te halen, dan maar wat harder boenen
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik deed het in laten weken met bleek, afspoelen en daarna nog in laten weken met kalkreiniger. Het hielp een heel stuk, maar nog niet alles was weg. Wij gebruiken voornamelijk bleek (toilet) en kalkreiniger van de Lidl. Die kalkreiniger bruist het er serieus vanaf.
Ja, Glorix! 20 minuutjes in laten werken (het ziet er even paarsig uit) en dan uitspoelen. Ik doe de kitranden van de badkuip altijd op die manier
Anti kalk spul.. Spul voor m'n douchewand blue wonder, pleereiniger, jif, pleeverfrisser, allesreinigersdoekies