Friso normaal of hypo-allergeen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door natasjag, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasjag

natasjag Lid

20 mrt 2009
    16
    0
    0
    Hoi,

ik ben op dit moment 31 weken zwanger en wil binnenkort alvast voeding in huis gaan halen voor mijn kleine.
    Nu heb ik een zoontje van inmiddels 4, die vroeger koemelkallergie had.
    Is het nu verstandig om hypo-allergeen voeding aan te schaffen of moet ik afwachten of deze kleine allergisch is en met normale voeding beginnen?

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hallo!
    Wij geven onze kleine Fris hypoallergeen. In mijn familie komen veel allergieen voor, dus op aanraden van de vk hebben wij gekozen voor Friso ha (vrijwel vanaf de geboorte). Het eerste kindje van vrienden van ons had ook kma. Zij hebben hun zoontje ook vanaf de geboorte hypoallergene voeding gegeven.
    Als je zoontje kma heeft gehad, heeft dit kindje ook een verhoogde kans op kma. Ik zou dus idd kiezen voor hypoallergene voeding. Alleen wordt het niet vergoed zolang je niet zeker weet dat je kindje kma heeft. Het is dan ook duurder dan normale voeding (ongeveer 2x zo duur).

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Voor een kindje met koemelkallergie is een hypoallergene voeding niet voldoende aangezien daar toch nog een (klein) beetje koemelkeiwit in verwerkt zit.
    Je zou dan bijvoorbeeld wel voor de nutrilon pepti kunnen kiezen maar dat is behoorlijk prijzig ( ik betaal 24, 99) en word bij veel verzekeringen alleen vergoed als dit op recept van een arts is, en dus aangetoond is dat het kindje kma heeft.

Tess heeft bv gehad en daarna nutrilon hypo allergeen en uiteindelijk toch kma ontwikkeld ;)

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Je kan het beste beginnen met HA. Als je direct start met normale voeding heeft de HA geen enkele zin meer als je die daarna toch besluit te geven. Gewone HA voeding verkleint de kans op koemelkallergie omdat de eiwitten meer verknipt zijn dan in normale voeding en worden dus minder snel door het lichaam herkent. Als dan blijkt dat je kindje een echte KMA heeft dan pas zou ik pepti oid gaan geven, dit geef je eigenlijk nooit uit voorzorg maar als blijkt dat je kindje een echte kma heeft. Dus als ik jou was zou ik beginnen met friso HA.

Deel Deze Pagina