Weet iemand of dit besmettelijk is?? Vind het zo vreemd!

Discussion in 'De lounge' started by mammie1982, Dec 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij de apotheek hoort ook geregistreerd te staan of iemand niet tegen een bepaalde soort AB kan. Ik zou, zeker met het oog op de komende bevalling, wel degelijk de kuur nemen, maar bij de apotheek om iets gelijkwaardigs waar hij niet allergisch voor is vragen.

Er wordt hier iets te makkelijk gedaan over een ontsteking. De meest voorkomende bacterie bij zo'n soort is een staphilococ. Dat is een bacterie die soms ook een rol speelt bij borstontstekingen en bij ontstekingen aan het naveltje.
    Ik zou met een naderende bevalling echt liever een beetje voorzichtig zijn.

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Een ontsteking op zichzelf hoeft niet besmettelijk te zijn en antibiotica heeft alleen zin als het om een viraal infect gaat. Op zich raak je niet gelijk resistent als je een kuur voor niks hebt gehad. Ik denk eerder dat je resistent raakt van antibiotica door al die kippen.
    Op zich is het niet zo heel gek als je bijna gaat bevallen dat je wil dat die vingers dan genezen zijn. En met een AB kuur zal dat ws sneller gaan. Je zegt dat hij een sterke ab kuur heeft voorgeschreven gekregen, ben wel benieuwd welke dat is? Als ik er allergisch voor was zou ik sowieso een andere kuur vragen. Er zijn genoeg breed-spectrum antibiotica's die voorgeschreven kunnen worden.
    Als zijn allergische reactie trouwens heftig was zou ik het al helemaal niet innemen, want dat kan hele ernstige gevolgen hebben.

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Je kan bij de apotheek niet om een alternatief vragen, daar heb je een nieuw recept van de HA voor nodig. Dus kan hij beter contact opnemen met de ha

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Vind het nogal link dat TS in de richting wordt geduwd om de AB-kuur (haar man dan) te laten staan. Dat ze twijfelt aan het oordeel van de huisarts is heel jammer. Maar laat het dan herbeoordelen door een andere arts en niet door een aantal dames die achter de laptop/pc/tablet zitten...

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ga geen uitspraken doen over zijn vinger ben geen ha, maar als je twijfelt over je ha is het idd goed om over te gaan stappen. Je moet je ha wel vertrouwen natuurlijk.

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn allergie voor deze kuur staat inderdaad geregistreerd bij de apotheek. De apotheek gaf aan dat ze het nogmaals willen proberen omdat de reactie eenmalig kan zijn geweest. Mijn man neemt de kuur gewoon in en weekt nog steeds in de soda. We laten dit nu even voor wat het is.
    En we kijken op een ander moment uit naar een nieuwe ha.

De vinger ziet er rustig uit. Ik heb het zelf ook wel eens en dan geneest het vanzelf. Maar goed. Ik wilde weten of het echt besmettelijk is. Dat horen we straks van de huisarts zelf. We hebben nog even gebeld. Maar dat kon gisteren avond niet vandaar dat ik even een topic opende

7. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt dat moet via een arts. De vorige keer dat dit gebeurd is moest hij direct stoppen en kreeg een andere kuur via de HAP. dit was in het weekend

8. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het betreft flucloxacilline

9. Manoya

Manoya Niet meer actief

Maar waarom is je man überhaupt naar de dokter gegaan als het wel meevalt?

Ik heb ook weleens een ontsteking gehad, die ging alleen niet over en het werd steeds erger. Daarvoor kreeg in toen ook AB. Nooit eerder gehoord dat het besmettelijk is, maar als het een bacteriële infectie is, kan het inderdaad besmettelijk zijn.

10. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

Jan 13, 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ene nagelbijter (i know, heel slecht) en ben in mijn leven nu 2 keer geholpen aan een ontsteking aan mijn vinger. Bij mij was de vinger flink dik, en groen. De HA heeft 2 spuiten gezet en de boel opengebroken, en schoongemaakt. Ik had geen AB nodig. Als het niet meer groen is, en pijnlijk zou ik persoonlijk die AB niet nemen.

11. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man belde net dat het na 2 dagen met het innemen van de kuur niet meer besmettelijk is. Anders moet er een pleister op. Waarom hij toch de dokter heeft gebeld is omdat hij een half jaar geleden een keer eenzelfde ontsteking aan een teen heeft gehad die is naar binnen geslagen en door zn hele voet getrokken. Daar zijn 3 kuren voor nodig geweest. Zekere voor het onzekere dus. Wellicht dat de huisarts daarom nu laagdrempelig is met het geven van ab

12. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ben geen arts maar klinkt logisch, beter het zekere voor het onzekere.
    :)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Apotheek kan contact opnemen met de huisarts, en in samenspraak kunnen ze een ander medicijn kiezen, huisarts faxt dan recept naar apotheek...etc.

14. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Mijn dochter had een paar maanden geleden ook een ontstoken nagelriem en de ha zei dat het wel besmettelijk kon zijn. Hij heeft torn een ab zalfje voor geschreven. Anders miss trekzalf op doen? Of een second opinion aanvragen. Waarom ga je eigenlijk nog naar die ha? Ik was er al lang niet meer heen gegaan.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Antibioticum werkt juist niet bij een virale infectie, alleen bij een bacteriele infectie. En een bacteriele infectie kan wel degelijk besmettelijk zijn, denk maar aan krentenbaard of geinfecteerd eczeem.

Share This Page