Hoi ladies, ik zit hier een beetje te brainstormen wat voor banen geschikt zouden zijn voor mijn vriend. Zijn contract is nl niet verlengd ivm terugloop. Probleem is dat hij heel erg onzeker is over zichzelf... hij werkte als taxichauffeur en had daar zijn plekje gevonden, dus dat zou evt wel kunnen natuurlijk. Hij heeft een mavo diploma maar verder niet. Extra probleem is dat hij vroeger al wat baantjes gehad heeft, zoals in de productie of in een magazijn bijvoorbeeld, en daar steeds niet snel genoeg voor was. Wat mij betreft zou hij dat best nog eens kunnen proberen, maar zijn onzekerheid speelt hem echt grote parten (is altijd al onzeker geweest, als kind al). Dus voordat ik hem een figuurlijke schop onder zijn kont ga geven wil ik ook andere opties aandragen. Hij is niet te beroerd voor dingen, absoluut niet, dus als jullie een goed idee hebben... shoot! Ik dacht zelf, behalve taxichauffeur dus, aan postbezorger vuilnisman schoonmaak
Ik snap best dat je met hem wil meedenken, maar vergeet niet, in de huidige arbeidsmarkt heb je momenteel niet veel te willen, baanjes liggen niet voor t oprapen. Ik zou zeggen, pakken wat je pakken kan (als t al lukt). Kan je later als t beyer gaat altijd nog overgaan naar datgene wat hem leuk lijkt. Succes !
mee eens! op dit moment is het toch echt pakken wat je pakken kan, en als de arbeidsmarkt weer aantrekt kun je solliciteren op iets wat echt bij hem past
Dank voor jullie reacties! Ben het helemaal met jullie eens... ik zeg ook: pakken wat je pakken kan, hoor! Maar hij begint dan al bijna te huilen (is geen watje, maar dus zeeeeeer onzeker, wat niet zou hoeven want echt... 't is een enorm goede vent)... dan ben ik over 3 maanden weer mijn baan kwijt. Ik zeg dan: probeer het, wie weet, en dat gaat hij ook zeker doen (moet 'ie van mij), maar wilde gewoon wat meer opties aandragen dan magazijn, productie, etc.
Ze zoeken op dit moment veel buschauffeurs idd.. dat is het enige wat ik nu even zo snel zou kunnen verzinnen ivm de huidige arbeidsmarkt liggen de baantjes niet voor het oprapen!
Thanks! buschauffeur lijkt hem geweldig! Hij heeft alleen geen groot rijbewijs en we hebben momenteel helaas niet het geld zodat hij kan gaan lessen.. enorm balen, want zoiets zou hij dus erg graag doen! en trams hebben wij hier niet
Misschien een tip;ik was ook altijd onzeker en ben dat in de horeca(kok)kwijtgeraakt,ben daar heel assertief van geworden. Want wat is de oorzaak van zijn onzekerheid? Ook dat kan je aanpakken.Bij mij was het een pest verleden. Veel succes verder!
Volgens mij moet je dan eens bij zo'n bedrijf gaan informeren. Dan betalen zij voor de opleiding mits hij aangenomen wordt.
Is dat niet iets wat je via de busmaatschappij kan regelen? Kan je altijd proberen toch? En anders: - concierge - bediening - gastman - hotelwerk - beveiliging (ook bijscholing voor nodig, maar soms vergoeden de beveiligingsbedrijven dat) Succes in ieder geval
Connexxion hier bied je je groot rijbewijs aan als je aangenomen word, dus niet geschoten is altijd mis!
Oooh dames, zoveel reacties al... Ga hem morgen verplicht laten bellen naar een busbedrijf... kan hij vragen of hij dat bij hun kan halen en anders hoe en wat! De rest zet ik op de lijst.... leg hem gewoon alle opties onder zijn neus, haha!
Mijn hart maakte zojuist een sprongetje: ze zoeken mensen voor in de fietsenstalling niet zo ver hier vandaan... DAT lijkt me nou perfect voor hem...
Misschien is koerier (pakketbezorger) iets voor hem..?? Succes! Enne.. open solicitaties sturen kan natuurlijk nooit geen kwaad.