Weet iemand of dit mag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn man is Cv monteur en kijkt op mijn google afbeeldingen van swami
    hij verteld wel eens thuis te komen bij een swami en dat de zolder met een altaar is lijkt op een kerk met allerlei kralenkettinkjes en beeldjes
    alles zwart bruin van de wierook enz

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hahaha nee dat is niet deze swami hij heeft alleen beneden geen boven:D

Nja snap nu in ieder geval wel waarom hij het óf buiten doet óf met afzuig systeem blegh!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt mij in de oren alsof hij ofwel erg in de problemen kan komen met de gemeente in verband met het bestemmingsplan, ofwel met de hypotheekverstrekker idd vanwege het feit dat dar vaak voorwaarden aan zijn gesteld, ofwel met de verhuurder.
    Morgen dus even aan de bel trekken bij de gemeente.
    En die pallets? Politie over bellen idd: volgens mij is dat helemaal niet toegestaan!

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ben jij de enige die er last van heeft of hebben je buren er ook last van.
    Verder vind ik wel dat iemand gewoon zijn geloof-rituelen moet kunnen doen. Maar geen overlast moet veroorzaken. Ben je al met deze persoon in gesprek geweest over alle overlast?

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Wat betreft de geuroverlast even bellen met de gemeente. Meen dat dit geweest is bij recht in de regio. Moet je even nakijken bij uitzending gemist.
    Wat je ook kunt doen is je buren vragen of zij contact kunnen opnemen met de gemeente als zij hier ook last van hebben. Sta je in elk geval niet alleen.
    Wat betreft de pallets, je kunt eigen rechter spelen en de pallets gaan verslepen naar zijn voordeur, maar weet niet of je dat moet willen. Beter kun je even bellen / mailen met de wijkagent. Zij kennen de wijk vaak veel beter als de "gewone" agenten. Zij kunnen vaker een rondje rijden en dit in de gaten houden en indien noodzakelijk maken ze een praatje met de "veroorzaker".
    Ben overigens wel nieuwsgierig waarom het 's avonds druk is in de wijk?

6. Ik zou de politie bellen (wijkagent). Kan zijn dat er meerdere mensen over klagen, die weet dat dan wel. Als die rook jouw huis inkomt, kan dat ook slecht zijn voor je gezondheid, dus dit is zeker gegronde overlast. Kan best dat hij met de gemeente heeft geregeld dat het mag, maar neem aan dat er ook wel eisen aan verbonden zijn dat het geen overlast mag veroorzaken.

Wel een lekkere buurt daar zeg :D

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hij moet doen wat hij niet laten kan!

Als ik er maar geen last van heb! En als het dan nog alleen muziek is zal je mij niet horen klagen.

Maar ik zit nu met mooi weer met ramen en deuren gesloten ivm stank overlast! En dat gaat me wel te ver.

Verder ben ik inderdaad al 5x bij deze meneer aan de deur geweest en kreeg elke keer te horen dat hij bezig is met het afzuig systeem wat nu dus klaar is en alsnog alle stank onze richting in blaast!

En ik ben inderdaad niet de enige ook mijn naaste en beneden buren hebben er last van en ook al de gemeente gebeld daarvoor.

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    En, heb je al iets van actie ondernomen?

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb gister de gemeente gebeld.
    En hun kunnen een bemiddeling doen mits de andere buren hier ook mee akkoord gaan.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je kan een uiitreksel aanvragen bij het kadaster. Hierop staat de hypotheekverstrekker zodat je daar contact mee op kan nemen. Ben alleen bang dat het lastig te bewijzen valt dat hij er niet woont als hij bijv. Ook een bed heeft staan.

Voor de palets kan je de politie of wijkagent bellen. Wij hebben daar de blauwe brigade voor.

Ik weet niet wat voor soort afzuigsysteem hij gemaakt heeft. Is het iets aan de buitenkant van het huis? Zou je misschien ook bouw en woningtoezicht kunnen bellen ivm het illegaal plaatsen van een afzuigsysteem waar overlast uit ontstaat. Weet je trouwens zeker dat het een "kerkje" is en geen hennepkwekerij waar ze dmv wierook de stank proberen te onderdrukken?

De brandweer moet trouwens bij elke melding van vreemde lucht uitrukken. Zij kunnen dan een kijkje binnen nemen. In geval van een woonhuis komt er ook politie bij dan is het meteen duidelijk.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee het is echt een kerk er komen ook kinderen enzo en ze hebben het tot vorig jaar altijd in de tuin gedaan.

Deel Deze Pagina