Melkallergie

Discussion in 'De lounge' started by mamavanmimi, Dec 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb sinds een week ongeveer elke dag last van ontzettende jeuk. Zo erg dat ik afgelopen zaterdag de hap heb gebeld. Zij wilden mij eigenlijk zien gezien ze dachten aan een allergie maar omdat mijn man al anti allergie medicatie slikt mocht ik die ook gewoon slakken en afwachten, als het erger werd dan weer contact opnemen.
    Na die medicatie was het weg. Met de kerstdagen zelf geen last gehad en vandaag weer wel. Tabletje geslikt en weg was het na een paar uurtjes.
    Nu bedacht ik me dat ik eigenlijk elke dag ontbijt met yoghurt en de kerstdagen niet. Toen geen last gehad. Vanmorgen weer ontbeten met yoghurt en ja hoor, ik kreeg weer jeuk en bulten. Vooral op benen en handen....
    Nu zit ik dus te denken dat het aan de yoghurt ligt. Heb al zitten zoeken op internet, maar zie eigenlijk alleen kleine kinderen erbij staan en bij volwassen eigenlijk vrijwel niet wat plots ontstaat.
    Nu had ik bedacht een paar dagen maar geen yoghurt te nemen, kijken wat er gebeurd, maar dan?
    Wat kan ik dan het beste doen?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zeker omdat ik lees dat het zo weinig voorkomt dat zo'n allergie plotseling ontstaat.....

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,389
    870
    113
    home sweet home
    Dochter kon melk niet verdragen maar had buikpijn geen jeuk

3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,377
    2,969
    113
    Wat had je door de yoghurt?

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Jeruzalem zat cruesli door de yoghurt met rozijnen.....En noten, maar dat denk ik eigenlijk niet dat het daaraan ligt dat noten vaak een heftige reactie kunnen oproepen dacht ik, maar misschien heb ik het mis

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Hoeft niet, je hebt hele zware notenallergie, maar ook lichtere. Ik zelf heb een lichte variant voor alleen bepaalde soorten noten. Ik krijg dan alleen jeuk en bultjes.

Als je wilt testen op melk, zal je alles met melk uit je dieet moeten halen, niet alleen yogurt.

Ik zou beginnen met yogurt zonder cruesli, kijken hoe je reageert.

En reageer je dan nog, alle melkproducten eruit, en dan langzaam weer toevoegen, tot je hebt gevonden of het aan melk ligt, of andere bestandsdelen in de yogurt.

6. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van noten krijg ik net een redelijk milde reactie, op melk reageer ik super hevig. Helaas zegt de aard of heftigheid niets over hetgeen waarop je reageert.

Zoals al gezegd is, is elimineren een manier om er achter te komen, maar houdt er rekening mee dat je reactie ook elke keer iets erger kan worden. Al hoeft ook dit weer niet, het is erg handig, die allergieën. ;)

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik wist niet eens dat allergieën zo laat in leven, ben nu 34, nog konden ontstaan.....:)
    Zal eens proberen met elimineren van de cruesli met noten en eerst nog de melkproducten blijven gebruiken, kijken wat er gebeurd...
    Ik vind het ook zo gek dat de jeuk en roodheid dan vooral op mijn benen en handen zit, ik zou eerder denken rond mijn mond en gezicht, daar komt het toch het dichtst in de buurt.
    Als ik er zelf niet uit kom maar een afspraak bij de ha maken, eerst zelf maar eens wat proberen....

Share This Page