Meer werken dan contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Skatje, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Even klagen over mijn werk hoor.

Ik werk op contractbasis via een uitzendbureau. Dit contract was eerst een 32-40 uren contract.
    Dit heb ik eind 2008 om laten zetten naar 16 uur, omdat ik ook invalwerk ging doen op basisscholen. Dit beviel me niet, dus ik heb dat stopgezet en ik ben weer meer gaan werken bij mijn oude werk.
    Ze kunnen/willen mijn contract niet verhogen naar 32 of 40 uur omdat het niet in de formatie zou passen. Wel kan ik altijd aangeven op welke dagen ik extra beschikbaar ben, en ik word dan ook altijd gewoon ingeroosterd.

Nu is het zo dat ik op 20 juli met zwangerschapsverlof ga. Van 15 juni tot en met 3 juli ga ik op vakantie. Dit is al geboekt en al en dat ga ik echt niet afzeggen.

Je uitkering tijdens het zwangerschapsverlof is gebaseerd op het loon van de 4 weken voordat je verlof ingaat.

Tijdens mijn vakantie krijg ik natuurlijk maar 16 uur uitbetaald. Dus mijn uitkering is straks gebaseerd op 2 vakantieweken en 2 gewerkte weken!! Al zou ik die 2 weken het maximale, 40 uur, werken, dan krijg ik dus toch maar voor 28 uur betaald!

En dat allemaal terwijl ik in totaal misschien 4 weken werkelijk 16 uur heb gewerkt :( En verder dus minimaal 32 uur.

In de eerste instantie vind ik het al klote dat ik in mijn vakantie 3 weken lang maar voor 16 uur word betaald en ik vind het ronduit oneerlijk dat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof maar voor een uurtje of 28 krijg betaald.

Nu heb ik gebeld met het UWV en zij zeggen dat ik al mijn salarisstroken moet opsturen en dat ze dan daarnaar gaan kijken.

De eerste keer dat ik met het UWV belde, gaven ze dat echter niet aan.
    Ik ben er dan ook helemaal niet gerust op dat het goedkomt als ik dat inderdaad opstuur.

Bah ik baal gewoon van al dat gedoe!

Even klagen lucht op ;)

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een contract van 4 tot 16 uur per week sinds mei 2008 en ik heb afgelopen jaar gemiddeld 17 uur per week gewerkt. De laatste 2 maanden dacht onze planner aardig te zijn en me wat minder in te plannen ivm de zwangerschap maar dat betekend idd wel dat als ze het volgens de regels doorgeven ik maar voor een uurtje of 8 per week betaald krijg.... Ik vond dat ook erg oneerlijk dus ik heb ze gevraagd om het gemiddelde door te geven. Voor zover zij wisten kon dit, nu moet ik het alleen nog even afwachten... :)

Deel Deze Pagina