We zitten in een situatie en ik heb geen idee wat ik moet doen. Momenteel zijn we via de woningbouw op zoek naar een nieuwe woning aangezien onze huidige woning erg duur is qua huur (700 pm excl, appartement) en de verhuurders soms wat vaag/laks zijn. Nu heb ik via een antikraak organisatie een woning gevonden in een dorpje 4 km verderop. Ze gaven aan dat ze ons graag op gesprek willen hebben. Deze woning zou een eengezinswoning zijn (230 pm excl). Maar het probleem is dat honden niet zijn toegestaan. We hebben een hond. Deze zou wel bij mijn ouders terecht kunnen, ik dacht dat als we die woning accepteren en vanuit daar bij woningbouw een woning proberen te krijgen? Dan besparen we toch ruim 400 euro per maand. Alleen de hond . Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem 'achter te laten'. Ik voel me er echt rot over, nu al de hele tijd in tranen. Mijn lieve maatje, hij hoort er gewoon bij. Wie weet hoe lang het duurt om nog een woning te vinden. Zucht, waarom die keuze . We hebben het niet breed dus financieel zou het echt veel uitmaken, maar mijn hart zegt nee. Wat zouden jullie doen? Ik weet dat het echt onze beslissing is, maar vind het wel fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Voor mij zou dat echt uitgesloten zijn! Mijn hond hoort bij mij, was er voor mijn man al... Maarja ik kan daarmee niet oordelen over jullie situatie. Dus ja, sterkte met deze keus.
Je hart volgen, dat zou ik doen.. Jullie hond zal het vast goed hebben bij je ouders , maar als je je schuldig voelt dan zou ik voor je maatje kiezen!
Ik zou nooit zonder mn honden gaan. Maar miss kan je hond officieel bij je ouders wonen maar gewoon heel vaak bij jullie logeren?
Als hij bij je ouders kan zijn dan is dat heel fijn. En mocht je binnen een aantal jaar weer verhuizen (vanwege antikraak) dan kan hij waarschijnlijk weer bij jullie komen. In deze zou ik goedkoper wonen verkiezen boven de hond. Het is namelijk nogal een verschil qua huurprijs.
Toen wij bezig waren met anti kraak mocht je ook geen kinderen hebben dus als jullie bezig zijn met een kleintje zou uk dat eerst eens even na vragen anders kom je later misschien in de problemen. Wat betreft de hond ik zou het huis dan niet nemen. De hond was eerst.
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het echt niet. Natuurlijk zou ik er vanzelf aan wennen, maar die stap zetten is killing. Als ik hem aankijk krijg ik al tranen in mijn ogen. Pff, waarom kan hij niet gewoon mee, het is zo'n schat. Ik zal er nog even over nadenken, morgen moet ik laten weten wat het wordt. Het nadeel dat als we dat zouden doen en er zou een controle komen, hoe weten ze dan dat hij er niet woont. Waarschijnlijk kunnen we dan in de problemen komen .
We zijn sowieso van plan er minder dan een jaar te wonen. Dus vanuit deze woning op zoek naar een woning waar wel een hond mag (en kinderen). Maar toch, is verhuizen etc. het waard voor bijvoorbeeld 6 maanden. Je hebt dan wel weer 2500 euro bespaard aan huur. Ah, ik word gek, haha!
Hier zou dat huis gelijk afvallen, mijn honden dus mijn verantwoording. Ik heb voor hun gekozen niet andersom, ik wist van tevoren dat ik dingen moest en dingen ook niet meer kon en dus moest laten, dat vind ik de verantwoording van het aanschaffen van een hond.
Ik zou gewoon tijdelijk verhuizen. Aantal jaar geleden ook 3 maanden ergens gewoond waar mijn katten niet mochten, daklozen opvang, die hebben tijdelijk toen bij mijn ex zijn ouders verbleven. Beter ik een dak over me hoofd dan op straat met de dieren.
Ik vind dat je het niet moet doen/kan maken. Je hebt voor je hondje gekozen en dan kan je m niet weg doen. En ik ben absoluut geen honden-liefhebber, maar zou het echt sneu vinden als ie daardoor niet meer bij zijn 'familie' mag wonen.
Meid, denk aan wat je zelf zegt 'het is voor een jaar', tijdelijk dus. Ga hem lekker veel opzoeken bij je ouders. Over een jaar neem je hem weer in huis. Het is nietzo dat je hem voor altijd achterlaat bij vreemden. *knuff*
ik zou eerst overleg met de antikraak organisatie of de hond echt niet mee kan bijv onder voorwaarde dat er geen klachten komen over de hond of ze bijv. een keer in de zoveel tijd komen controleren of je het huis/tuin netjes houd (ik denk dat de organisatie daarom geen honden in de huizen wil) en anders zou ik er toch voor kiezen om de hond onderbrengen bij je ouders mits je daar makkelijk langs kan gaan meerder x per week en als een gek op zoek naar een leuk betaalbare woning
dikke knuff:[ is een hele moeilijke besluit:[ ik persoonlijk zou alles overwegen aan de andere kant hij is dan bij je ouders je kan hem gewoon opzoeken tot jullie een andere woning hebben:] xx
Als je verwacht er maar een half jaar te zitten zou ik nu opzoek gaan naar een vaste woning. Zou de moeite niet nemen voor een half jaar te verhuizen. Buiten wat lagere huurkosten (die zijn voor een half jaar wel te overzien) zie ik alleen nadelen. Ik weet niet of je snel een andere woning hebt, hier zijn de wachtlijsten erg lang. Dan zit je daar vast zonder hond en kinderen mogen er sowieso niet wonen.
Ik zou het niet doen. Mijn honden zijn mijn alles, en ik heb daar heeeeel veel voor over.. Maarja, als voor jullie het geld ook belangrijk is. Krijgt hij een goed huisje bij jou moeder?
als de reden van de verhuizing is, je kan het echt NIET meer betalen, dus eigelijk geen keus hebt, dan zou ik het doen, je hond zal het prima hebben bij je ouders, tis niet dat je hem echt wegdoet, tis een tijdelijke oplossing, wat uiteindelijk voor iedereen het beste is, kan je het nog een paar maand uitzingen, dan zou ik afwachten, verhuizen kost geld, veel energie enz antikraak wonen lijkt me ook niet ideaal, maar enkel om de hond die dan tijden naar je ouders kan, daar zou ik het niet op stuk laten lopen, liever dat, als financiele problemen, dat is nl echt niet leuk.
je hebt nu een huis.. dus het is niet echt noodzakelijk? stel je ouders gaven jullie 400 per maand als je je hond daar achter zou laten.. (en je bleef dan in dit huis).. zou je dat dan doen?