Hoi dames volgens de calculator op deze site ben ik 5 weken 4 dagen zwanger. Nu is mijn vraag hoe berekenen ze dat bij de verloskundige of gyn. Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 27 februari. Mijn vriendinnen en mijn moeder zeggen dat ze er 2 weken van af halen om te bepalen hoe ver je ben. Klopt dat? Hoe ver ben ik nu dus?
hoi, De gyn of verloskundige die rekent net hetzelfde als deze calculator ! En de dag van bevruchting dan ben je gewoon al 2 weken zwanger ! Die krijg je cadeau ! Alleen als je de echo krijg dan wijkt de datum soms iets af. Het is ook te zien of je een regelmatige cyclus had of niet of net gestopt met de pil enz... Succes met de zwangerschap en geniet ervan ! Groetjes Baylee
Zover ik weet, moet je inderdaad uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus dan zou je volgens de calculator 5 weken en 4 dagen zwanger zijn. Op een gegeven moment heb je een afspraak bij de gyneacoloog en die kan met een termijnecho kijken, hoe ver je daadwerkelijk bent. Dus voorlopig kan je volgens mij wel uitgaan van je calculator. Gefeliciteerd met de zwangerschap trouwens!
hoi Mamatje, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! wat men doet is je eerste dag laatste menstruatie + 7 dagen - 3 maanden (= 3 december 2007 + 1 jaar)= 3 december 2008 dit betekent dat je eigenlijk 2 weken "kado" krijgt tijdens de termijnecho zullen ze bepalen hoever je precies bent. Liefs Shir