Is jouw man ook agent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Batchie, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hoi,

    Ik vroeg me af of er hier nog meer vrouwen zitten van wie de man Agent is.
    Mijn man is sinds deze week begonnen op de politieacademie en ik zou graag van iemand die dit al heeft meegemaakt wat het word voor de vrouw. Moet ik mijn man nu vaak missen zijn ze vaak op kamp en ook belangrijk wat maakt men allemaal mee daar?

    Ik heb geprobeerd te zoeken op google of er een forum was maar ik kon er geen 1 vinden :(
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    een vriendin van mij zit ook op de politie accdemie en die meot 3 maanden de straat op en dan weer 3 maanden naar school!

    zij mag nog niet later dan 12 uur snachts werken dus is altijd savonds thuis, tjah en als ze school heeft is het een eitje haahahaha net als andere scholen!

    ik hoop dat je hier iets aan hebt...
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    er zijn geloof ik wel een paar leden die zelf agent zijn.

    misschien weten die het antwoord op je vraag.
     
  4. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn neef is agent, en wat vrienden van ons.
    ik geloof dat als je op straat moet, dat je dan in een ander district geplaatst werd.
    maar ik neem aan dat je man deze informatie toch allemaal krijgen kan?

    en ze zullen ongetwijfeld wat meemaken. zeker als je in de grote steden straks terecht gaat komen
     
  5. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    @anstefay, Klopt mijn man moet ook een kwartiel naar school en een kwartiel werken. alleen hij zit nu nog wel elke dag van 8 tot 5 :|

    @ Noura ja mijn man word in rotterdam in het centrum geplaatst terwijl wij in zuid wonen dus dat weet ik wel. Maar ik bedoel meer info over hoe een vrouw het dus ervaart een man bij de poltiie.
     
  6. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ja ... hier een vrouw van een hoofdagent in opleiding.
    Hij is nu bijna op de helft van de 4 jaar.

    Hij zit 3 maanden op de academie en dan weer 3 maanden praktijk. In academie periode is hij veel thuis, want veel kunnen ze thuis doen namelijk. En tijdens de praktijk draait hij gewoon alle diensten ... ochtend, dag, avond , nacht en weekend.

    Wat voor vragen heb je? Misschien kan ik ze beantwoorden voor je.
     
  7. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Nou mijn man zit nu dus in zijn eerste kwartiel zeg maar, maar hij moet elke dag van 8 tot 5 naar school.
    De academie hier is ongeveer 1,5uur reistijd en men moet op tijd op school zijn.
    Maar blijft dat dan ook?

    En ik hoorde van iemand dat je als politievrouw vaker het doelwit bent van pesterijen. Klopt dat?

    en in het eerste jaar zijn er dan wel of geen nachtdiensten want daar is nogal onduidelijkheid over bij mijn man.
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Het eerste kwartiel zitten ze idd nog veel op school, maar dat veranderd snel hoor. Straks zit hij meer thuis dan op de academie. ;)
    Vooral na het eerste jaar kan er heel veel thuis gewerkt worden.

    Hier geen last van pesterijen hoor .... zou ook niet weten waarom.
    Mijn ervaring is juist dat mensen snel eens langs komen voor advies etc.
    Ach en dan ben je maar de vrouw van .... wat kan jou het schelen.
    Hij heeft strakjes een goede baan waar hij [neem ik aan] veel plezier aan beleefd en als ambtenaar heb je natuurlijk bepaalde zekerheden die andere banen niet bieden. Toch wel fijn in deze tijd.

    Of hij in het eerste jaar nacht- en weekenddiensten draait verschil per regio en bureau. Mijn man mocht zo zodra hij een wapen had [dus na de schietlessen] nacht- en weekend diensten draaien.
    Volgens mij was dat al na een ½ jaar, maar dat weet ik niet zeker meer.
     
  9. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Er bestaat wel degelijk een politieforum..

    Ik ga ff zoeken voor je...

    http://forum.infopolitie.nl/portal.php gevonden ;)

    Een collega van mij zit daar ook op het forum, vandaar dat ik weet dat er zo'n forum bestaat ;)
     
  10. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Hier nog iemand. Mijn man zit al 8 jaar bij de politie Amsterdam. Hij heeft eerst al surveillant gewerkt en nu doet hij de opleiding voor agent. Aan het eind van dit jaar is hij klaar.
    Mijn schoonouders zitten ook allebei bij de politie. Mijn Schoonvader is hoofdinspecteur en mijn schoonmoeder zit op de meldkamer van 112.
     
  11. Ivana

    Ivana Actief lid

    21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Ik werk zelf bij de politie en heb ook de opleiding gedaan in Rotterdam (daar werk ik nu ook nog steeds) maar dat ie van 8-17 op school moet zijn is vaak alleen de eerste kwartielen daarna zal die vaak thuis zijn om daar te werken aan opdrachten.

    Dat van die nachtdiensten is echt verschillend per district dus dat moet hij gewoon af wachten en anders vragen aan de trajectbegeleider van zijn district.

    Op kamp zal ook niet vaak zijn alleen in het laatste jaar heb je een driedaagse in Ossendrecht en dan ben je van huis maar verder ben ik altijd thuis geweest.

    Hoop dat je er iets aan hebt en anders pb je maar als je wilt.

    Liefs Ivana
     
  12. Bikkie

    Bikkie Lid

    26 mrt 2007
    68
    0
    0
    Mijn vriend werkt al 8 jaar bij de politie! Hij heeft inderdaad te maken met wisselende diensten (vroeg. laat en nacht) In het begin is het best even wennen maar erg is het niet. Hij is soms ook wel eens thuis als andere mannen aan het werk zijn, dat is leuk!

    Soms heeft hij trainingen extern, deze duren meestal een week (en dan intern) alleen de ME opleiding duurt 5 weken (ook intern) maar dan is hij de weekenden wel thuis.

    Ben nog nooit gepest en zou idd ook niet weten waarom. Mensen weten ons altijd te vinden als ze een boete hebben ontvangen, hahahaha.

    Maak je geen zorgen!
     

Deel Deze Pagina