Ik heb best moeilijke puberjaren gehad. Christelijke ouders en ik was dat niet meer, dus alles botste we hadden vaak ruzie en ik voelde me niet meer zo geliefd. Toen ik op mn 16 verhuisde van friesland naar den haag. Moest ik alles waar ik van hield achterlaten. Ik heb mezelf zo eenzaam en depressief gevoeld toen. Ben 15 kilo.aangekomen dat jaar. Ruzies werden erger. Ze begrepen me gewoon niet en toonde geen liefde, gaveb me geen steun.ik ging op mn 17 uit huis en vanaf toen werd mijn leven steeds fijner, tuurlijk was het soms zwaar, maar ik voelde me vrij en vond liefde. Alleen heb ik sinds mn 15e last van mn nek en schouders, meestal valt het nee, het zit gewoon vast. Maar als ik me ergens een beetje druk om maak wordt het erger. Ik heb nu weer een gewone band met mn ouders, we hebben onze verachillen maar accepteren dat van elkaar. Maar omdat het toen is begonnen dat ik er last van kreeg, vraag ik me af of er een verband is. Zit ik er onbewust nig mee? Ik voel me vaak een beetje down als ik er last van heb. En moet ik er wat tegen doen? Ik wil ervan af. Als het met mb verleden te maken heeft, ik zou dan niet weten hoe ik dat aan moey pakken
Ik zou sowieso langs de fysio gaan. Er zijn heel veel mensen die hier last van hebben als ze spanning hebben. Ieder mens heeft ook een zwakke plek. Zit je niet lekker in je vel of in spanning dan slaat het op dat stukje van je lichaam. Wanneer dit niets oplost of de klachten blijven komen en je merkt dat je nog dingen dwars zitten kun je via je huisarts altijd een doorverwijzing vragen naar een psycholoog.
Ik kan niet inschatten of jij er zelf nog last van hebt maar als ik spanningen heb slaat het ook op mijn nek.
Niet in mn relatie ofzo, maar ben net verhuisd en spaning blijft denkik iedereen af en toe wel hebben.
Heb ik ook last van als ik spanning/stress heb dat het op me schouders en nek slaat. Schiet dan vast. Wordt er soms draaierig van. Eens in de zoveel tijd ga ik daarom ff langs de fysio om het los te halen. Ik heb toen ook wat oefeningen gehad die de spanning wat verlichten in de nek op het moment dat je spanning in je nek/schouders voelt. Maar ff heet douchen helpt bij mij ook vaak wel.
Heb je daar ervaring mee. Heb ook veel nek schouder en vooral onderrug klachten. Gaan ze niet kraken? Dat durf ik echt niet