Mijn dochter is maandag gevallen en had een wijkend wondje net boven haar lip. Op de HAP is dat netjes geplakt. Eerst een hechtpleister en daarna lijm. Nu liet de hechtpleister iets los en ik vrees dat ze er of aan gepulkt heeft of dat het tijdens het slapen is losgegaan. Maar de hechtpleister is er nu af en daarmee naar mijn idee ook de lijm. Het wondje is wel dicht, maar ik vind het een beetje snel... Op de HAP zeiden ze min. 10 dagen.. Moet ik hier wat mee of kan ik het prima laten zitten zo?!
Mijn dochter had er na een dag al de helft van de lijm uit getrokken. En de dag daarna de rest, stond ook weer open. Ze konden er niks meer mee omdat het een 'oud' wondje was. Ik laat alleen nog maar hechten als ik de keuze heb!
Zo laten als het is. Kun je Nu niks meer mee. Wonden moeten altijd binnen 6 uur nadat het gebeurd is gehecht of gelijmd zijn. Je kan er hooguit zelf een steristripje over doen, maar daar zal ze waarschijnlijk ook aan gaan pulken.
Balen zeg. Ik vrees inderdaad dat dit het is. Zou toch jammer zijn als het heel lelijk is. Heb de huisarts ook nog even gebeld en die wil haar toch even zien en plakt er evt. een hechtpleister op. We zullen zien. Hier zit het nu gelukkig wel dicht, hopelijk blijft dat zo.
Als het dicht is is er verder niets aan de hand en zal het gewoon genezen zoals het hoort te genezen. Als het gaat wijken wordt het een ander verhaal en dan volstaat doorgaans een hechtpleister.
Hier ook ongeveer hetzelfde. Jongste was tegen een tafelpunt gevallen, akelig sneetje bij haar wenkbrauw. Gelijmd en een hechtpleister eroverheen. Die pleister was na 1 dag verdwenen en de lijm een dag later. Het is niet echt meer open gegaan en uiteindelijk is het gelukkig wel mooi geheeld.
De huisarts wilde haar even zien omdat het midden in het gezicht zit. Maar het geneest goed. Hoefden er niets meer aan te doen.