Draagdoek dysmatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HvO, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Helemaal happy kwam ik vandaag thuis met een draagdoek om onze kleine man in te dragen. Tot ik de verpakking open en op het label zie staan dat dat pas zou mogen vanaf 3,5KG...

    Ons mannetje is een dysmatuur, inmiddels 2,8KG.

    Moet ik deze “waarschuwing” serieus nemen? Of zijn er mama’s die ook lichte kindjes hebben gedragen?
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik denk dat je een rekbare doek hebt gekocht? Ik gebruikte mijn geweven doek voor mijn dochtertje, vond ik prettiger. Zij woog 2461 gram bij de geboorte.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Voor premature en dysmature kindjes wordt een geweven doek aangeraden.
    Dit omdat de spierspanning vaak minder is en je een geweven doek beter kunt aanspannen waar nodig.
    Maar dragen kan prima.
    Ik zou een draagconsult nemen bij een consulente, omdat het net wat meer aandacht vergt.
    Maar dragen kan prima, is juist heel fijn bij die kleintjes. Ook kunnen ze zich veel beter warmhouden op die manier, kan de energie mooi in t groeien zitten.
     
    Jessi79 en bozoe vinden dit leuk.
  4. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik heb inderdaad een rekbare gekocht. Stomme is nog dat de verkoopster ons geen andere heeft aangeraden terwijl we explicitiet hadden aangegeven dat het om een zeer klein/licht kindje ging. We hadden namelijk tijdens de zwangerschap al een draagzak gekocht, maar daar past hij dus absoluut niet in. Ga maar gewoon terug naar de winkel ook denk ik.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik weet niet waar je bent geweest maar mijn ervaring is dat winkels als de Prenatal/Babydump eigenlijk bar weinig verstand hebben van dragen/draagdoeken.

    Ik heb zelf voor mijn dochtertje toen een draagdoek van Pure Baby Love aangeschaft. Deze zijn al direct vanaf het begin zacht in tegenstelling tot de meeste andere geweven draagdoeken. Ze kosten rond de €100,- maar soms zijn ze op Marktplaats ook te vinden.
     
    HvO vindt dit leuk.
  6. HvO

    HvO Niet meer actief

    We zijn inderdaad bij een Prenatal geweest.

    Ga nog even op marktplaats kijken voor een Pure Baby Love! Dankjewel voor de tip!

    En misschien dat ik voor korte periodes binnen wel kan dragen met de rekbare?
     
  7. HvO

    HvO Niet meer actief

     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou eisen dat je je geld terug krijgt. Zij hebben je immers verkeerd geadviseerd!
     
    HvO vindt dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Als je gaat ruilen, neem voor een dysmatuurtje ook niet de bykay denim. Die is veel te stug en heeft veel werk nodig voor hij lekker soepel is.
    Volgens mij heeft prenatal verder weinig geweven doeken.
    Kijk eens op musjes.com, dragenenzo.nl, ooiebeest.nl of vonvavoom.nl bijvoorbeeld. Daar hebben ze veel keus.
    Maar je kunt vaak bij een consulent ook een doek huren om het eens te proberen.
     
    HvO vindt dit leuk.
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Een rekbare doek knoop je vaak ook drielaags....ik persoonlijk vond dat te warm met dit weer.
    Een geweven doek kun je enkellaags knopen en is daardoor een stuk luchtiger.
     
    HvO vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Lekker een draagconsulente opzoeken, zeker met een dysmatuurtje. In de winkel is t bar en boos. Hier in eerste instantie een baby bjorn gehaald (was toen nog zwanger en mn man leek het helemaal het einde) wat een pokke ding. Man heeft m 1x gedragen en ik heb t veel later nog eens geprobeerd maar toen kon ze al kruipen en echt niet dat ze dan in een draagzak wilde (zit ook wel een extreem koppie op). Vervolgens na veel lezen met een maand of 2 oud een bye kay gehaald de stretch versie, de geweven leek mij als knoopnoob helemaal niks, die beviel mij wel heel erg goed en dochter (geen dysmatuurtje, maar flinke krampen en reflux) vond t heerlijk maar ook midden in de winter vond ik t als koukleum eersteklas knap warm met die doek en een kleine kernreactor. Wel lekker een tijd in kikkerhouding kunnen dragen wat voor haar heupjes door de ka ook werd aangeraden (lang durig stuit gelegen en afwijkende mobiliteit in 1 been). Uiteindelijk na een maand of 6 is die ook uit de running gegaan omdat mevrouw snel genoeg doorkreeg dat als ze dr arm recht omhoog stak en dan volle kracht opzij zette mn schouderband er af kon wippen en ze lekker om zich heen kon kijken. Dus nu helemaal geen draagconstructie meer voor kleine houdini.
     
    HvO vindt dit leuk.
  12. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93


    Ik draag er fijn mee kleine meid weegt nog geen 2,5 kg rekbaar met die ukkies vind ik veel comfortabeler
     
    HvO vindt dit leuk.
  13. HvO

    HvO Niet meer actief

    We hebben gelukkig inmiddels ons geld teruggekregen bij Prenatal. Bedankt voor alle tips!

    Ga morgen langs het borstvoedingscentrum hier. Die geven ook advies en consulten over dragen. Hopelijk morgen dus een mooie nieuwe draagdoek!
     
  14. HvO

    HvO Niet meer actief

    We zijn geslaagd!! Nu lekker thuis oefenen.

    Zijn echt geweldig geholpen door iemand met verstand er van. En hebben in de winkel ook al mogen proberen.

    Het is er eentje van bamboe geworden. Die wel rekbaar is in de breedte of lengte? Maar niet de andere kant op rekbaar. Weet even niet meer hoe het zat. :rolleyes::oops:
     
    bozoe, Flamingooo en Fristi2012 vinden dit leuk.
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wat fijn om te horen! Je kunt ook op Youtube kijken naar de filmpjes van WrapYouInLove. Heb ik destijds wel wat van geleerd.

    Veel draagplezier, heerlijk weer zo'n kleintje tegen je aan:D
     

Deel Deze Pagina