Weet iemand wat dit is , zwart ding onder oog

Discussie in 'De lounge' gestart door SuperWokkel, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik zou dit niet herkennen hoor. Heb echt nog nooit een teek gehad of gezien.

Gewooniemand, jongmam, A je to en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vaak zijn ze groter omdat ze dan volgezogen zijn. Alle teken zijn klein en worden groter naar gelang ze meer bloed opzuigen :).

Ik zou trouwens ook niet overleggen als ik jou was, maar gewoon AB eisen.

SuperWokkel, Aegyo en Jessi79 vinden dit leuk.
  3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Dat snap ik heel goed! Normaal zijn teken inderdaad pas vanaf maart actiever (al zijn ze er het hele jaar wel), maar het is nu wel uitzonderlijk warm. Ik ga de kids vanaf nu ook weer goed controleren, en tekenspray gebruiken als we gaan wandelen.

SuperWokkel vindt dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik heb nog nooit van mijn leven een teek ergens uit gehaald hoor! Daarnaast. Het is én niet de tijd én niet de plaats ervoor. Het zou echt niet als eerste in mij opkomen.

Ik zou wel persoonlijk aandringen op een AB kuur. Maar ik snap echt als een arts zegt dat het niet nodig is je van zijn kundigheid uit gaat in deze. Ik weet echter wel, toevallig ook, dat de ziekte van Lyme nog onderschat wordt en dat sommige huisartsen er nogal gemakkelijk over kunnen doen, dus misschien heb je er net zo een getroffen en als je er zelf ook geen kennis van hebt... ja dan denk je natuurlijk ook. De arts zal het wel weten. Maak je niet druk! Je kunt er nu niks meer aan veranderen. Gewoon even bellen zo of morgen dat je op een AB kuur staat voor de zekerheid en verder kun je er niks aan doen.

Zeebra en SuperWokkel vinden dit leuk.
  5. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik zou per direct nog bellen met de huisartsenpost en vragen om een antibioticakuur. Je moet hier niet tot maandag mee wachten. Leg uit dat je 'm zelf incorrect hebt verwijderd en dat hij er al twee dagen zat en dring aan op antibiotica. Helemaal omdat het hier om een kindje gaat.

Mijn tante kreeg destijds ook geen antibiotica overigens. En nu is haar leven verpest.

Knuffelmonster, Syane en SuperWokkel vinden dit leuk.
  6. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Absoluut ab! Binnen 72 uur om Lyme te voorkomen!

Vero0504 en SuperWokkel vinden dit leuk.
  7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wat een rotplek ook nog om een teek te hebben zeg zo vlakbij het oog.

8. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Nou echt he
    Het enige wat ik lees is, warme ,natte plekjes
    Zoals in het haar of achter de oren.
    Mijn kind krijgt ze onder zijn oog

Verder is elke mm gecontroleerd van allebei mijn kinderen.
    Geen andere teken kunnen vinden gelukkig.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Krengen zijn vroeg dit jaar. Maar weer de seresto bandjes opzoeken en dochter weer controleren.

Vroeguh, in mijn jeugd, hoorde je nooit van die krengen. Vraag me nou ineens af, waren ze er niet of niet in de huidige getalen?

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Onder het oog is inderdaad een héél bijzondere plek voor een teek!
    Wat je zegt van die warme, vochtige plekken zoals bijv. achter oren of in het haar ( dan meestal op de haargrens in de nek) klopt.
    Andere geliefde plekken van teken zijn in holtes: knieholtes, liezen, oksels (dit ter info voor leden hier die weinig van teken af weten).

En nog iets om te delen: teken zitten niet in bomen zoals veel mensen denken (waarschijnlijk denken ze dat omdat veel mensen weleens een teek hebben gehad nadat ze in het bos hadden gewandeld), maar zitten hoofdzakelijk in het gras en kruipen omhoog.

Kortom: dagelijks controleren dus na het buiten spelen op grasveldjes!
    En nòg beter: gewoon dagelijks na het buiten spelen/zijn, of je (kids) nou op een grasveldje bent/zijn geweest of niet.

2 zomers geleden zat ik op ons kunstgras nota bene en beet er ineens een teek in m'n bovenbeen :confused:

Jessi79 vindt dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Brrrrr

Ik vind teken echt 1 van de allersmerigste dieren die er zijn. Ik word spontaan misselijk als ik zo'n goor beest zie lopen, rillingen gatverdamme

Emsy, Anouk2005 en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Nou dit inderdaad...
    Ik weet wel dat je het beste de huisarts belt bij een teek, maar gelukkig nog nooit gehad....
    Ga wel zo'n tang bestellen nu, altijd goed om in huis te hebben.

TotalBella vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Wij hebben van die L vormige wippertjes, geen idee hoe je ze anders moet noemen. Gewoon bij de dierenwinkel te krijgen werken t beste en lekker compact past prima in zo'n mini ehbo tasje Knalgroen valt ook lekker op.

Hebben ervoor een grijper gehad en een lasso tool vonden we beiden rot dingen.

Heb je de teek nog gemeld op tekenradar.nl ?

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Draaien was toch weer achterhaald? (wij gebruiken de koevoetjes trouwens, ik noemde ze wippertjes). Direct AB was mij ook niet bekend, alleen de katten hebben tot dusver wel eens een teek gehad (sinds we de seresto bandjes hebben niet meer overigens). Staat genoteerd, AB indien teek. Lyme slaan we graag over.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat een nare plek. Hoe gaat het met je zoontje? Heb je nogmaals contact gehad en een kuur geëist (had ik wel gedaan)?

16. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Met mijn zoontje gaat het goed
    Kan niks meer zien op de plek waar het gezeten heeft.
    Heb nogmaals contact gehad met de HAP en kan straks een kuur ophalen

Charmed72, Nougat, hummeltje5 en 17 anderen vinden dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Goed geregeld! :thumup: In dit geval het zekere voor het onzekere.

18. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Klopt, ook nog nooit gebeten en wij liepen vroeger echt overal. Het klimaat verandert en dit is, denk ik, een van de gevolgen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    Ik had het ook niet herkend en ik lees meerdere met mij niet. En dat is geen desinteresse, maar gelukkig niet eerder mee in aanraking geweest. @SuperWokkel fijn dat je nog AB mag ophalen.

SuperWokkel vindt dit leuk.
  20. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Goed zo! Ben blij dit te lezen :)
    Om jezelf goed in te lezen:
    Thuisarts.nl

Hier is de info betrouwbaar.