wie had er moeite met zwanger worden na miskraam... of ging het net zo makkelijk als de eerste keer... ik vroeg me dit af omdat ik pas een miskraam heb gehad... en we het in juni/juli weer willen proberen.. als alles tot rust is gekomen zowel lichamelijk als geestelijk..
was eerste keer ronde 4 zwanger helaas miskraam. daarna ronde 5 weer zwanger en dat gaat goed. succes met zwanger worden. liefs chantal.
Ik heb in januari 2004 een miskraam gehad en was twee maanden later weer zwanger! Dus nee ik kan niet zeggen dat het daarna moeilijker ging!
ik heb begin feb.een MK gehad. 5wk erna ongi 4wk erna weer en nu zwanger! hoop wel dat t dit keer goed gaat. succes
In augustus 2006 is mijn spiraaltje eruit gehaald omdat het in mijn baarmoedermond zat. Niet bepaald op de goede plek, dus. We waren toen nog niet bezig met het idee dat we nu al kinderen willen, dus gebruikten we condooms. Daar kwam op een gegeven moment een beetje de klad is en dat resulteerde in een zwangerschap in november. Helaas kreeg ik na ruim 7 weken een miskraam. Onze kinderwens is daarmee wel in één klap aangewakkerd. Na die miskraam ben ik één keer ongesteld geweest op advies van de gyn en daarna nog een keer. Die cyclus was steeds maar 2,5 week en dus was ik 5 weken na mijn miskraam alweer zwanger. Helaas is die zwangerschap na 11 weken ook weer misgegaan. Ik hoop dat het nu ook weer snel gaat. Ben nu nog aan het wachten op mijn eerste menstruatie na de miskraam en dan gaan we er weer voor! Nu ik hier toch aan het typen ben, kan ik hier misschien meteen mijn vraag wel stellen: toevallig kom ik net terug van bloedprikken i.v.m. de twee miskramen kort achter elkaar. We krijgen een chromosomenonderzoek en nog een lading andere bloedtesten. Zeven buisjes alleen van mij al, dus ze kunnen vooruit in het laboratorium. Nu kan ik 14 juni de gyn bellen voor de uitslag. Tijdens de vorige controle na de miskraam gaf ze aan dat ze me dus 14 juni zou spreken, tenzij ik eerder zwanger ben. Dan ziet ze me dus eerder. Maar...afgelopen weekend zei iemand tegen mij dat het misschien wel verstandiger is om de uitslagen af te wachten. Ergens had ze misschien wel gelijk, maar het zou zó tegen mijn gevoel ingaan om tot die tijd condooms te gebruiken. Wat zouden jullie doen? Stel dat ik voor 14 juni alweer zwanger ben en er blijkt inderdaad iets niet goed te zijn? Drie miskramen achter elkaar trek ik volgens mij echt niet. Aan de andere kant gaf de gyn aan dat er bijna nooit iets uit zulke onderzoeken komt en dat mijn miskramen waarschijnlijk vette pech geweest zijn. Hoe verdrietig het ook is. Pff, ik wilde eigenlijk even kort reageren op de openingsvraag van dit topic Ik hoop wel dat jullie mij een beetje kunnen helpen met mijn dilemma. Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes, Renée
ik heb in oktober een mk gehad in dec gecurreteerd en nu nog steeds bezig dus bij mij duurt het wel wat langer
Hallo Cristel, Wat rot dat je een mk hebt gehad. Ik heb zelf in december een mk gehad na 8 weken zwangerschap en in januari een curretage. Sindsdien is mijn cyclus wat ontregeld en varieerd van 35-39-35 dagen. Dat is dus wel lastig. Maar elk lichaam is natuurlijk anders en bij de een is de cyclus sneller weer normaal dan bij de ander. Dat is moeilijk te zeggen. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden! Groetjes, Baby4me
Hallo Renée, Dat is ook niet niks 2 mk-en zo vlak na elkaar... Zo dat is veel 7 buisjes bloed...balen dat het best lang duurt voordat je de uitslag krijgt. Mbt je dilemma...ik denk dat ik in jouw geval gewoon wel weer al ervoor zou gaan. Zoals je al zegt is het heel vaak zo dat uit zo'n chromosomenonderzoek niks raars komt en dat het dus idd een kwestie van pech is dat je 2 mk hebt gehad. Dus ik zou er niet teveel bij stilstaan (voor zover dat mogelijk is want hoe dan ook een mk heeft toch wel veel inpact op je) en als je/jullie je er goed bij voelen lekker weer aan de 'klus' gaan en hopelijk mag je dan binnenkort weer zwanger zijn en gaat het dan wel goed. Veel succes! Groetjes, Baby4me
De eertse keer was het in ronde 6 raak, maar helaas mk met cicrca 9 weken. Daarna was het aps weer raak in ronde 7. Het heeft dus langer geduurd de tweede keer. Hier over is trouwens ook door mij een topic geopend onder Miskraam. Wellicht kan je dat even lezen.
Ik zou het gewoon proberen. Als 1 van jullie een (gebalanceerde) chromosoomafwijking heeft, kun je nl. ook gewoon het goede gen doorgeven en een gezond kindje krijgen. Je hebt - mocht je zo'n afwijking hebben - recht op prenatale screening om te kijken of het kindje inderdaad gezond is.
ik zelf heb in januarie een miskraam gehad,en tot op heden nog niet zwanger!Hiervoor had het al negen maanden geduurd,dus ben bang dat het nu weer ff duurd!
Ik heb in juli 2006 een miskraam gehad met 6 weken,ben nu nog steeds niet zwanger. Dus het duurt bij mij wel langer,want daarvoor was ik ronde 3 al zwanger. Kareltje
@Aquilegia, Bedankt voor de tip! Ik had op internet ondertussen zelf ook nog wat extra info gevonden. Daaruit bleek dat wanneer ik weer zwanger mocht worden voor de uitslag binnen is, het onderzoek alsnog met spoed gedaan kan worden. Het kán dus wel snel... Maar goed, wel fijn dat je me gerust gesteld hebt. We gaan er over een paar weken gewoon weer voor! Drie maal is scheepsrecht, hoop ik. Groetjes, Renée
hi, bedankt voor jullie antwoorden.... ik heb sowieso al een langere cyclus.. namelijk 32/34 dagen... maar het was bei mn dochtertje de1e ronde raak en bij de 2e baby(miskraam) ook 1e ronde raak... hopelijk nu weer... maar ik zie dat het bij de meeste wel iets langer duurt dus dan gaan we daar maar vanuit... dank jullie wel...
Ik heb eind december een MK gehad en zit dus nu weer in ronde 5. Eerste keer was het raak in ronde 6. Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het weer even duurt...
Heb eind 23 maart een mk gehad - en heb eigenlijk helemaal niet gewacht. De vk zei dat het ook niet uitmaakte, dat het alleen lastig is om te zien hoe lang je zwanger bent. Maar dat kunnen ze ook bij de eerste echo wel zien, dusss.... Heb verder niet getemperatuurt ofzo, en ook geen ovutesten.. en eigenlijk maar een paar keer geklust. En ondertussen nog steeds niet lek geworden. Vraag me af.. zou het? Dan is het in ieder geval de natural way! We zien het wel.... Succes, en groetjes van Ma2Be
Ik heb in augustus een curretage gahad na een MA, na 35 dagen weer ongesteld geworden en er weer voor gegaan, meteen weer regelmatige cyclussen tussen de 26 en 28 dagen, maar nu alweer met de 10e ronde bezig... dus helaas duurt het wel erg lang bij mij, terwijl ik hiervoor dus in de 4e ronde zwanger was en we op de bonnefooi sex hadden.