Wie heeft er ideeën? we houden het op zaterdag van 10 tot half 1. Maar daarna? Wie heeft er tips wat er leuk is? Er komen 7 jongens
Ik lees mee Volgende maand hebben wij er feestje, met een stuk of 5-6 meiden, denk ik. Wordt waarschijnlijk een prinsessenfeestje, met cakejes versieren, armbandjes/kroontjes maken, stopdans (stoelendans, maar denk met kussens ofzo en een disco-bal ).. En moet nog wat andere (prinsessen)spelletjes bedenken. Dus misschien dat hier nog wat leuke dingen voorbij komen . Mijn dochter gaat a.s. zaterdag naar haar eerste kinderfeestje <3 Ook tijdens lunchtijd, dus ik denk dat ze iets van pannenkoeken gaan versieren en eten ofzo. Ik zou het feestje dus ook iets langer houden (dan tot half 1, als dat nog mogelijk is).
Ik lees mee. Ik zit er aan te denken voor mijn dochters feestje vogelhuisjes ofzo te gaan versieren. Ook niet te lang allemaal, maximaal 2,5 uur. Ze is zelf 2 x naar een feestje geweest. 1 x naar de dierentuin en 1 x naar het feest van sinterklaas. Wij houden het wat kleiner ze is net 5 geworden trouwens.
Ik lees mee Ook mijn dochter wordt eind deze maand 5. even een vraagje: hoe ver van te voren nodig je de kindjes uit?
Mijn zoontje viert volgende week zaterdag zijn feestje, Van 14.00 tot 17.00 We gaan eerst cake versieren en opeten , Dan kadootjes verstoppen, Dan krijgen ze een piratentelescoop en gaan we munten zoeken, Dan moeten ze zorgen dat ze allemaal 10 munten hebben en daarmee kunnen ze dan een knikkerzak bij mij halen, die gaan we inkleuren..... Waarschijnlijk tussen door schminken als echte piraten....als ze de knikkerzak ingekleurd hebben dan krijgen ze een piraten jojo voor erin samen met de munten. En daarna gaan we piet piraat en het zee monster kijken....met kleine zakjes chips. En mocht er dan nog tijd over zijn kunnen ze of gewoon spelen of kunnen ze een boekje krijgen met piraten gezichten die ze zelf kunnen plakken ( bij action gehaald) Tip bij de webshop lobbes hebben ze heel veel leuke dingen voor kinderverjaardagen voor niet al te veel geld...... Ik hoop dat we niet te snel klaar zijn met alles nog even een spelletje bedenken voor als we tijd over hebben dus ik lees nog even mee
Toen ze 5 jaar werden, heb ik ouderwetse spelletjes gedaan, maar wel met prijsjes (Actionspul). Iedereen kreeg wel een prijs, alleen de winnaar de hoofdprijs. En patat bakken natuurlijk , de kinderen vonden het geweldig.
Nog een leuke tip voor een spelletje: Snoepjesmemory - Plastic bekers omgekeerd op tafel met snoepjes eronder, uiteraard van elk snoepje 1 hetzelfde. Als ze eentje goed hebben, mag diegene de snoepjes opeten en zo verder tot alles op is.
ik mag geen reclame maken dus zal de website niet noemen, maar zandkleurplaten maken is denk ik bij vele kids een grote hit. Mijn dochter is er in ieder geval helemaal weg van. Je kan complete verjaardagspakketten kopen en je krijgt er een goede uitleg op papier bij.
ik kan wel vertellen wat we bij onze dochter gedaan hebben toen ze 5 werd, maar ts haar zoontje gaat het denk ik niet zo leuk vinden maar misschien hebben de andere mama's er iets aan. Hier was het een prinsessenfeestje en op de uitnodiging had onze dochter gevraagd of ze allemaal een prinsessenjurk aan wilden doen, ik had er nog genoeg voor degenen die er geen hadden. om 12.20 op woensdag waren ze uit en heb ik de meiden meegenomen naar huis. Daar had ik een high tea klaar staan: - mini appelflapjes - mini bladerdeeghapjes met knakworst - mini tosti's - sandwiches met pasta - schaal spekjes - fruitspiesen - kaas/worst spiezen - komkommer/tomaat spiezen Toen we uitgegeten en opgeruimd waren hebben we de cadeautjes uitgepakt, had ze allemaal genummerd (tot 6 en dan weer bij 1 begonnen) en onze dochter mocht het cadeautje openmaken van het nummer dat ze gegooid had. Daarna hebben we ringen geknutseld. Zo'n doosje bij de hema voor een euro, zitten er 3 in, ik heb 2 ringen per kind gerekend (voor elke hand 1) konden ze versieren met verf en stickertjes. Toen lekker wat drinken en ze mochten allemaal een cupcake versieren en opeten natuurlijk. Mijn zusje heeft geholpen en die heeft op het laatst alle meiden nog geschminkt, ondertussen heb ik tinkerbel opgezet en hebben ze daar nog in alle rust naar gekeken. Om 15.30 was het feestje afgelopen.
De meeste kinderen vinden gewoon spelen met zijn allen al erg leuk Ik zou een beetje ruimte laten voor vrij spelen en een spel. Dus bijvoorbeeld eerst cadeaus uitpakken... Wat lekkers eten Een spel Vrij spelen een spel Vrij spelen Wat eten en drinken Eind spel waar ze bijvoorbeeld iets mogen grabbelen
Leuke ideeen! Ik denk dat ik even afstem over de dag met de moeder van haar 2 beste vriendinnetjes, die moeten iig kunnen! Dat doe ik ruim van te voren (10 dagen ofzo). En dan een week van te voren de uitnodigingen, dacht ik zo Leuke tips hier! Schminken is ook een goeie, dat doe ik wel vaker en vinden ze altijd geweldig. Denk dat ik t op een woensdagmiddag doe, met lunch erbij. Maar even kijken of mijn vriend dan kan, of mn moeder.. In mijn eentje met 6 meiden vind ik een beetje teveel van het goede! *hihi, dochter kan niet slapen, zenuwachtig voor t feestje morgen! Sint, kerst, oud en nieuw, niets gemerkt, totaal geen stress.. Maar een kinderfeestje..!!
Gisteren het feestje van mijn dochter (5) gevierd. Het was een bakkersfeestje. - Cadeautjes uitpakken (dmv spelletjes 'Tik tik tik, wie ben ik?') - Cake versieren en opeten - Spelletje (stopdans) en vrij spelen - Schortjes versieren (met textielstiften) en bakkersmutsen maken - Groepsfoto met alle bakkertjes - Broodje knakworst eten - Koekjes bakken en versieren - Kleuren
Wij zijn eruit! We gaan vogelhuisjes versieren/verven. Daarbij nog pindaslingers maken en misschien ook nog wel vetbollen. Nu nog een datum kiezen
Mijn dochter heeft van de week weer een uitnodiging gekregen voor een feestje. Ook een prinsessenfeestje.. Is niet zo erg om er dan kort daarop weer een te doen toch (zullen nog wel meer volgen, lijkt me)? Eigenlijk wil zij zelf graag het thema Frozen (van de nieuwe Disney film). Ik maak daar ook haar traktaties van, maar het lijkt me voor een kinderfeestje niet zo handig, veel kindjes zullen het nog niet kennen..
Hier heb ik een deel klaar. We verzamelen op school dat gaan we met een speurtocht naar huis en eten we broodjes knakworst met een beker limo. Daarna de kadotjes en daarna iets van een auto schilderen ( eens kijken of we daar wat in kunnen vinden) Daarna iets drinken en snoepen En daarna lekker spelen. Eigenlijk hoop ik op sneeuw dan kunnen ze ook nog even lekker sleeën
Even weer dit onderwerp naar boven halen, want kinderfeestje staat bijna voor de deur hier! Hoelang van tevoren nodigen jullie de kindjes uit? En verder wordt dit het programma (van 14 tot 17 uur) * ontvangst kindjes * kadootjes verstoppen en zoeken door mijn dochter * cakejes eten en drinken * speurtocht door de wijk met aan het eind zoeken naar de schat (ik denk half uurtje, drie kwartier) * we eindigen bij speelveldje, daar wil ze dan nog graag beetje spelen * dan terug naar huis en spelen met de spullen uit de schat (tekenen oid) Moet toch lukken? Of moet ik nog meer vermaak verzinnen? Mijn ervaring is dat het ook wel lekker is als ze ook nog zelf dingen kunnen doen toch???
Hou er rekening mee dat als je een speurtocht doet, dat de kinderen hem 2x zo snel doen als jij denkt. Ze rennen echt als gekken, opdrachtjes gaan ook meestal heel snel. Ik spreek uit ervaring, haha.
Spannend..! Hier ook nog een paar weekjes wachten, ben al bijna klaar met de traktaties. Ik ga iets meer dan 2 weken van te voren de uitnodigingen geven, 3 weken vind ik net te lang, korter dan 2 krijg je misschien meer afzeggingen. Dochter wil heel graag toch Frozen als thema. Zowel haar traktatie, uitnodigingen en feestje. Van t weekend is ze naar een prinsessenfeestje geweest, was echt een succes. Dus we gaan zoiets doen, maar dan met een beetje winterse twist eraan, ijsprinsesjes dus. -kinderen ophalen uit school -lunch met broodjes knakworst (of ..), tomaatjes, komkommer etc -'disco' + schminken -cadeautjes uitpakken (met dobbelsteen, of verstoppen) -Kroontjes versieren en/of armbandjes maken -Winter estafette (op en neer rennen door de kamer met paar activiteiten), muts/sjaal/handschoenen aan -De prins kussen: geblinddoekt, lippenstift op, wie het dichtst bij kust. -cakejes versieren en opeten met warme chocolademelk -stoelen/kussensdans -prijsuitreiking + bedankjes Evt kleurplaat frozen, filmpje kijken
leuk topic! Hier volgende maand een eerste kinderfeestje van onze zoon. Ik ben helemaal niet zo creatief. En het lijkt me voor ene jongen nog moeilijker dan voor een meisje. Hij houdt niet van verkleden, heeft niks met piraten... versieren van cakejes is op zich wel leuk... weet niet of hij het ook leuk vindt Maar gok van wel aangezien het met snoepen te maken heeft Ik had zelf in gedachten om naar Ballorig of iets soortgelijks te gaan. Zoon vindt dat zelf geweldig, maar ik erg bang dat het zo ongezellig wordt, dat alle kinderen een andere kant op schieten en het ieder voor zich is?? Anderzijds is het wel lekker makkelijk, je hebt niet dat je thuis van alles moet verzinnen om de kinderen bezig te houden.. Kortom ik twijfel nog wel. Misschien een combi met thuis verzamelen en cake versieren, cadeautjes geven ( leuke ideeën trouwens met dobbelspel of verstoppen oid) en dan naar een speelpark en na afloop thuis weer pannenkoeken of friet eten ofzo? Iemand hier ervaring mee? Ik wilde de uitnodigingen ook een week van te voren geven, maar je hebt dan idd wel meer kans op afzeggingen. Onze zoon is ook in de voorjaarsvakantie jarig, dus hoop sowieso dat kindjes kunnen...