Camper aanschaffen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij zijn ons aan het oriënteren of een camper iets voor ons is. Lekker in je eigen huisje er op uit. Geen nieuwe, dat wordt te kostbaar. We zoeken een leuke 2ehands voor 4 personen.

Wie heeft er eentje en kan wat meer vertellen? Waar moeten we op letten bij de aanschaf van een camper? Wat is er onmisbaar in een camper? Andere tips of handigheidjes zijn welkom!

2. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Wij hebben vorige week een camper gekocht! Een Mitsubishi L300 met Hymer-opbouw. Ik vind hem super. Hij valt precies nog in de oldtimer-overgangsregeling, is van 1987. Er zit een ruim tweepersoons bed boven en beneden is een tafel met twee grote banken om te bouwen tot tweepersoons bed (of drie kleintjes). De banken zelf zijn ook goede formaten om gewoon zo te gebruiken als peuterbed en eenpersoonsbed. Dan is er op de grond achterin, bij keukentje, nog ruimte voor een campingbedje of reistentje.
    Er zit een wctje en douche in, kachel, boiler, verduistering, horren, heerlijk!
    Mitsubishi L300 hebben hele sterke motoren. Zijn ook de busjes die vaak door Afrika touren en onverwoestbaar lijken.
    Oldtimer-benzine campers zijn nog goedkoper in belasting (voor 1 Jan 1988), maar benzinemotoren kunnen minder kilometers maken en benzine is duurder.
    In onze camper mogen we achterin gewoon mensen en kinderen vervoeren, ookal zitten er geen gordels in. Dit is omdat het in die tijd zo geregistreerd is. Wij gaan er wel gordels in laten maken, maar geen aantal personen laten registreren, want daar zit je dan aan vast. Gordels willen we zelf voor veiligheid en rust, zodat de kinderen niet steeds opstaan en gaan klimmen enzo.
    Voor ons met een 'groot gezin' is het de ideale manier om veel mensen te kunnen vervoeren. We hebben geen auto, dus verzekeren hem het hele jaar en kunnen er het hele jaar mee rijden. Al zullen we de gewone dingen gewoon lekker blijven fietsen!
    Wij vinden de inrichting superpraktisch en zijn helemaal happy met ons huisje op wielen en genieten nu al van ons nomadengevoel ;)
    Laat maar weten als je nog vragen hebt!

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou met 4 personen altijd voor een integraalcamper kiezen omdat je dan meer leefruimte hebt, maar het nadeel is dat die direct flink duurder zijn.

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wwar heb je die gekocht?

Wij zoeken namelijk ook :)

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat klinkt heel leuk Marijn! Ik denk dat wij wel voor een wat jongere camper zullen gaan. Of we moeten er tegen eentje aanlopen waar we direct verliefd op zijn en die er verder goed uit ziet en goed onderhouden is.

@ Juul75. Ik moest het even opzoeken, want wij zijn nog leken wat betreft campers. Maar integraal, half integraal of een buscamper zou allemaal kunnen. We willen idd wel vanuit de cabine de camper in kunnen. Hebben jullie er ook eentje?

Weet iemand ook welke campers er relatief zuinig zijn? En welke we dan echt niet moeten hebben m.b.t. het brandstofverbruik?

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb helaas geen tips, maar ik herken je gevoel helemaal! Een camper lijkt me ook erg leuk :)

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit staat ook nog op ons verlanglijstje!!!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn ouders zijn verwoed camperaars en die hebben een integraalcamper. Mijn zus en zwager hebben een alkoofcamper, is iets minder ruim van binnen maar prima met een gezin. Ik zou met een gezin denk ik niet voor een buscamper gaan. Je hebt met een camper alleen maar een luifel dus niet zoveel buitenruimte als bij een caravan, dus ik vind de binnenruimte dan wat belangrijker.

Zij hebben allemaal een hymer op diesel trouwens.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien eerst eentje huren om te ondervinden wat je echt ideaal vind.

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    We hebben er wel eens eentje gehuurd in Canada. Dat was erg leuk en vooral het rijden van plek naar plek zonder je hele boeltje weer in te moeten pakken beviel ons erg goed. We hadden er een eigen toiletje in zitten wat erg fijn was. Het was een 2 persoons camper (de kinderen waren er nog niet) en van bijna alle gemakken voorzien. Met kinderen zou dit niets zijn geweest hoor, al had het er mijn inziens wel in gegaan. Het was zo'n pick up truck met een opbouw. Verrassend ruim!

Maar misschien is het idd een idee om er hier in NL gewoon eens eentje te huren en weg te gaan. Gewoon ervaren en kijken wat bevalt of wat we juist anders zouden willen zien. Het is natuurlijk geen pakje boter wat je koopt :)

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    En gewoon heel erg veel rondkijken. Mijn familie heeft echt weekenden op beurzen en bij camperdealers rondgekeken. Want je gezinssamenstelling, gevoel van luxe en hoe en waar je de camper gaat gebruiken zijn allemaal van toepassing op het soort camper dat je gaat kopen. En dan is de indeling in de camper ook belangrijk.

Maar wel goed dat je al een keer met een camper hebt gereisd. Camperen is heel iets anders dan met een caravan reizen en zo heel af en toe hoor ik mensen die zich daar op verkeken hebben. Mijn ouders zijn echte camperaars, pensionado's en nomaden :D Die hebben heel Europa van noord naar zuid al gezien en zijn nu ook weer acht weken weg om te zwerven.

12. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Of een buscamper met een bustent eraan. Als je ergens een nachtje blijft staan, zet je de tent niet op. Als je wat langer blijft staan zet je hem wel op. En het voordeel van zo'n bustent is dat op de camping wel duidelijk is dat jij daar staat als je even weg gaat.

Deel Deze Pagina