als het echt krentenbaard is was de plek veel sneller veel groter geworden onze dochter heeft ook krentenbaard gehad in mum van tijd zat haar hele gezicht onder binnen 2 dagen of zo. Van de dermatoloog te horen gekregen dat chloor water juist goed is daarna in smeren met fusidine zalf! .. als je zaterdag een kinderen feest hebt zou ik zeker niet te lang wachten met aan kijken en eerder naar de ha gaan
Het kan zich heel verschillend ontwikkelen hoor. Bij vrienden zinnetje was het een week een klein plekje en toen kreeg ze eropeens wat meer bij. Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Dan was dat kleine plekje het gewoon nog niet. Elk wondje, ook een ontstoken insectenbeet, kan op een gegeven moment overgaan op krentenbaard. Dat wil niet zeggen dat dat het initieel ook was. Mijn dochter is er extra gevoelig voor ivm oa eczeem. Toch is niet elk wondje ook gelijk krentenbaard. Krentenbaard kenmerkt zich juist door een super-snelle verspreiding. Ik geloof nog steeds niet dat dit krentenbaard is, maar er is wel een kans dat het dat wordt, als er een bacterie bij komt. Daarom goed in de gaten houden en ontsmetten. Ik denk dat de ha uit voorzorg fusidine zal voorschrijven. Wij hebben het standaard in huis. Meerdere tubes omdat het een maand na openen z'n werking verliest. Het is echt een verschrikking als het uitbreekt. Ik zal hier geen foto's posten, want dat is slecht voor de maag, hahaha.
Zoon is net bijna genezen van krentenbaard. Het is verschrikkelijk besmettelijk. Er was eerst een muggenbult op bil, paar dagen later zag het het eruit als een euromunt en pusserig. Breidde heel snel uit na een groot oppervlak. 2 dagen later had hij eem behoorlijke plek op knie en bij z'n neus. Na behandelingg fusidinezalf werden de plekken snel droog. Hij had er echt pijn aan. Succes
Het is hier vandaag opeens een stuk minder. Had er vannacht een pleister met betadine opgedaan omdat ik nog niet wist wat t was. Dan toch geen krentenbaard lijkt me.
Mijn dochter had een keer een miniscuul muggenbultje open gekrabt en dat is helaas ook een grote wond geworden door het veelvuldig open krabben.. Zat helaas op haar gezicht.. Is nog steeds een litteken