Cadeautjes, geen speelgoed kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door owly, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.350
    10.310
    113
    Onze zoon is bijna 5, we zoeken nog cadeautjes die we aan de familie kunnen vragen. Speelgoed is leuk voor een paar keer en dan ligt het er maar.

Aangezien het geen speelgoed kind is gaat het best lastig. Smart games is nog goed te doen en ik las al een hele mooie thinkfun roller coaster challange, lego gaat vooral om bouwen en daarna staat het er.

Misschien iemand nog een leuk idee voor een hele praktische rugzak op vakantie met straps op de borst. We wandelen veel en wil hij ook graag een rugzak.
    Hij heeft vorig jaar een heuptas achtige gordel gekregen met zakjes er aan om spullen in op te bergen en dat is een groot succes (mee geweest op vakantie in oostenrijk) net als een zaklamp die je op moet draaien (ikea)

Nu staat er nog een bureaulamp op het lijstje van de ikea (dier)

Overigens een hele kleine tuin. Hij heeft een bezem, fiets, step.

Nog meer ideeen wat misschien anders is dan anders, hij is toch ook niet zo standaard hahaha.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bij Lobbes heb je insectenpotjes, vergrootglazen, etc voor de kleine onderzoeker.

owly vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

- Spektro is een groot succes bij mijn zoontje
    - of van die sets waarmee je beestjes kunt opsporen, met een vergrootglas, en bakjes om ze in te doen zodat je ze goed kan bekijken.
    - hier wordt ook graag getimmerd. Dus een pakket met houten latten, spijkers e.d. zou hier erg gewaardeerd worden.

owly vindt dit leuk.
  4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hahaha lastig hè! Hier weet hij ook niks, alleen een cars auto. Auto's is ook het enigste waar hij mee speelt.
    Hier krijgt hij waarschijnlijk een afstand bestuurbare auto. Hij heeft nu een goedkoop action ding maar speelt daar echt wel regelmatig mee.
    Verder is hij dol op spelletjes dus wil daar wat leuke van uitzoeken want wat hier nu in de kast staat is allemaal wat te eenvoudig. Ik dacht aan scrabble junior, 30 seconds junior, kolonisten en had nog wel meer leuks gezien.
    Oh wat hij hier wel super leuk vind is kleuren. Pas een boekje gekocht waarin hij kan kleuren op nummer enz.
    En een nieuwe echte voetbal denk ik, die zachte ballen die we nu allemaal hebben schopt hij continue allemaal over de schutting.
    Hier ook geen grote tuin, hij zou super graag een trampoline willen maar dat past gewoon echt niet.
    En misschien nog boeken bedenk ik mij nu over auto's ofzo.
    Maar goed lastig blijft het wel, ik wilde eerst echt voor Lego gaan, maar hij heeft met Sint 2 sets gehad en kijkt er nu niet meer naar om.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh dit zijn nog leuke ideeën!
    Hoe simpel kan het zijn, hout, spijkers en een hamer, denk dat onze zoon daar ook heel blij van zou worden, helpt papa ook graag met klussen.

owly en tuc vinden dit leuk.
  6. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Mijn dochter heeft een rugzak van vaude, ideaal ding.

Verder idd Spector, grimms speelgoed is hier ook favoriet. Haba knikker baan, buitenspeelgoed.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Als hij van bouwen met lego houdt, vindt hij dit misschien ook leuk?

https://www.bol.com/nl/p/365-things-to-do-with-lego-bricks/9200000057253617/?Referrer=ADVNLGOO002008O-G-52103261430-S-293946777986-9200000057253617&gclid=Cj0KCQjw7YblBRDFARIsAKkK-dJRQ-WAqx-xUf7AFLBYCf7lDaRRQ7ySds477C__9CCl8bTUeklKHZEaAgb3EALw_wcB

Boek vol met ideetjes om met lego te bouwen. Onze zoon kreeg het toen hij 8 werd volgens mij, en gebruikt het heel veel. Hij vindt het bouwen ook heerlijk, maar dan is het klaar. Soms breekt hij de boel af en begint opnieuw. Maar met dit boek kan hij veel meer bouwen, met de steentjes die hij al heeft.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Om mee te bouwen: kapla.
    En verder misschien mooie wandelschoenen, thermosfles van Dopper om drinken in koel te houden tijdens het wandelen, fotocameraatjes om foto's mee te maken onderweg, kinderatlas, leuke boeken om uit voor te lezen (Van Oerknal tot Robot was hier toen al een groot succes!), wereldbol als lamp...

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Verrekijker
    Loep
    Microscoop
    Scheikundeproefjes
    Speelspullen voor buiten (waterballonnen bijv)
    Snorkel / duikbril / flippers
    Leesboek
    Spullen om de fiets mee te versieren

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.350
    10.310
    113
    Wat al veel reacties!! Geweldig!

@Berte insecten potjes hebben we al maar die zijn inderdaad super leuk!
    Heeft hij vorig jaar met zijn onderzoekers riem gekregen. Gisteren was hij nog dieren aan het bekijken:)

@tuc spectro ken ik nog niet, dat ga ik uitzoeken! Zag er al interssant uit!
    Timmeren ja dat is super leuk. Al heeft hij een tijd geleden een ongeluk gehad... Iets met een hamer en een raam op school .(hij had geen letsel) misschien wachten we daar nog even mee...

@Olifantje1991 het is echt lastig, we gaan maar niet voor Lego. Cars auto is wel leuk wanneer het nieuw is en dan gaat het bij de rest in de koffer.
    Hij is liever vrij aan het tekenen dan kleuren. van punt naar punt is ook leuk maar dan niet inkleuren.

Betreft spelletjes was kinderen van Catan leuk maar nu wat simpel, stenen tijdperk junior is leuk maar begint toch wel simpel te worden. Zo lang we er plezier aan hebben is het goed haha.
    Carcassonne junior zou ik niet doen maar misschien is de normale versie leuk voor jullie? Wij hebben hem nog niet uitgeprobeerd.
    Regenwormen is ook leuk. We hebben junior maar de normale zou denk ik ook al gaan.

Vorig jaar heeft hij pluk van de Petteflet gehad, dit jaar staat Otje op de lijst.

@disaro die rugzakken zijn mooi en praktisch!! Gaat zeker op het lijstje. Welke maat/ naam hebben jullie? Zijn genoeg soorten zag ik al

@riean dat boek is leuk! Dat gaan we onthouden, ben bang dat het voor zijn 5de verjaardag te vroeg is, meer frustratie dan plezier.

@poema Kapla is fantastisch mijn man is alleen bang dat het even leuk is net als de rest van het speelgoed. ik trouwens ook wel alleen zelf zou ik me ook kunnen vermaken met Kapla haha.
    Voor een camera kunnen we ook eens kijken, hij geeft een Vtech ding en die is leuk maar erg onduidelijk.

@Syane verrekijker ja ook super, mijn man is het al aan het zoeken:D

Syane vindt dit leuk.
  11. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.015
    3.670
    113
    Leuk dekbedovertrek bijpassend bij zn lampje:)
    Bijpassende pyjama

owly vindt dit leuk.
  12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Dagje uit? Kado bon van het zwembad of de bios ofzo?
    Voorlees boekjes?
    Kleding?
    Decathlon heeft mooie rugzakken voor op vakantie.
    Cd speler
    Luisterboeken
    Zo'n tover blok waar ze in kunnen kleuren?

owly vindt dit leuk.
  13. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Misschien vindt hij dingen van ‘wetenschap en spel’ leuk?
    Vorig jaar heb ik daarvan ‘maak je eigen robot’ cadeau gedaan en dat was een groot succes!! Heeft ook met programmeren ed te maken.
    Wel even de leeftijd checken, zijn verschillende soorten.

owly vindt dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Bij Action hebben ze ronde tonnen met 200 stuks nepKapla voor 10€. Daar kan je het nog eens voor uitproberen ;):thumup:

owly vindt dit leuk.
  15. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Misschien een goocheldoos / trucjes doos oid? Ik weet niet vanaf welke leeftijd dat leuk is...

Abonnement op de Bobo is hier een succes... onze zoon (4) vindt t erg bijzonder dat er dan ‘post’ is voor hem. Vervolgens is de Bobo dan een dag of 2 a 3 even interessant en daarna gaat ie aan de kant, maar dan heeft ie m voor t grootste gedeelte doorgewerkt en/of bekeken.

En onze zoon heeft voor zijn verjaardag een jaarkaart van een dierentuin gekregen... wordt regelmatig gebruik van gemaakt. Misschien zit er bij je in de buurt ook iets waar je zoon graag heen gaat en waar je een (half)jaarkaart / strippenkaart / vrijkaart oid van kunt krijgen!

owly vindt dit leuk.
  16. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.719
    3.925
    113
    Wat een geweldig idee! Ik heb hem meteen besteld voor onze dochter.

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Schooltas, beker, broodtrommel
    Bordspel
    Vriendenboekje
    Voorleesboek

Mijn zoon is ook een beetje uitgekeken op zijn speelgoed maar zijn bestuurbare auto is nog wel populair

owly vindt dit leuk.
  18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoon heeft metaal detector en gaan vaak op schatten jacht met dat ding Inc emmer en schep. Hij heeft al heel wat gevonden. Van muntgeld tot aan oude hoefijzer en fietsbel. Zelf een zilvere oude ring

owly vindt dit leuk.
  19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Abonnement op pretpark of dierentuin is ook leuk,

owly vindt dit leuk.
  20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik lees dat jullie kinderen van Catan leuk vonden? Hier spelen we Catan junior, vanaf 6 jaar. Echt heel erg leuk ook.

Deel Deze Pagina